home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Četiri velike svetske autokompanije "Honda", "Ford", "Krajsler" i "Mazda" objavile su gotovo istovremeno masovan opoziv automobila, uglavnom na tržištu SAD, zbog različitih tehničkih problema, ali koji nisu bili uzrok incidenata ili povreda.

Japanska "Honda" pozvala je na tehnički pregled 37.000 hibridnih vozila "sivik" zbog problema sa konvertorom na sistemu kontrole hibrida koji može da dovede do blokade motora i lošeg funkcionisanja prednjeg svetla.

Zbog te greške, koja je uočena na modelima iz 2006. i 2007. godine nisu registrovane povrede ili incidenti. "Honda" je pre dve sedmice opozvala skoro 700.000 vozila u svetu zbog tehnički neispravnih delova koji mogu da blokiraju rad motora i da otežaju pokretanje jednog broja modela, a od februara 2010. pozvala je na tehnički pregled više od četiri miliona vozila zbog različitih problema.

"Ford" je opozvao oko 34.000 vozila u SAD i Kanadi zbog dva kvara koja mogu da dovedu do izbijanja požara, saopštila je kompanija, navodeći da se radi o modelima iz 2010. i 2011. godine. Opozvano je 25.000 modela "ford rendžer" zbog loše ugrađene linije za gorivo, kao i oko 9.000 kamioneta F-serije.

Američka "Krajsler" grupa objavila je da povlači na pregled više od 248.000 vozila zbog kvara koji može da izazove klizanje ključa u toku vožnje i do blokade motora bez upozorenja.

Ugroženi modeli su krosover "dodž džerni", "grand karavan" i minivanovi "krajsler taun end kantri". Radi se o modelima za 2010. godinu, izrađenim od avgusta 2009. do juna 2010. Procenjuje se da će oko tri odsto od oko 248.000 opozvanih vozila biti ugroženo.

Japanska "Mazda" opozvala je više od 50.000 modela "mazda 6" u SAD, izrađenih u periodu od 2009. do 2010. godine i oko 15.000 kola u Kanadi, Meksiku i Portoriku zbog problema sa poklopcem koji može da blokira sistem napajanja goriva i da zatvori ventilaciju tanka. Pritisak na rezervoar sa gorivom može da izazove prasak i da dovede od izlivanja goriva, što predstavlja rizik od izbijanja požara.

Opoziv se odnosi na vozila sa motorom zapremine 2,5 litara izrađena od aprila 2008. do februara 2010.

Autor : Tanjug.rs

Foto : Honda



čitanja : 1107



Komentari

Zanimljivo da se gomila opoziva radi u USA a praktično ništa kod nas! Kako to da je ista stvar kod njih bezbednosni problem a kod nas je OK?

Zar ne bi neko nadležan trebalo da pokrene inicijativu da zakon o zaštiti potrošača i kupaca automobila bude malo strožiji!

Autor Miki 06 Mar 2011, 10:34

@Miki,
zato sto americki kupci gledaju mnogo vise od auta nego samo "koliko trosi i kolika ce me registracija biti"?

Autor mile antena 06 Mar 2011, 16:39

mile antena
O ukusima ne vredi raspravljati...
Evropljanima mnoge stvari nisu "jasne", ali neka je jenkijima kako je njima drago...
Doci ce uskoro vreme kada ce "muzare" da presuse, pa nam se javi kako gledaju "koliko trosi"...
Jer i ovako ce za cent da se "rokaju"...

Autor Panchev9 06 Mar 2011, 17:43

@Panchev9,
mozda jednog dana, ali za sada jos uvek nije toliko bitno. Miki je pitao zasto - ja sam mu rekao zasto. zato sto americkim kupcima je bitno milion karakteristika auta, a evropskim svega nekoliko.

Autor mile antena 06 Mar 2011, 20:49

mile antena
Nisu u pitanju "milioni karakteristika", nego potrebe...
Kod tebe se prodaju "milioni" kamioneta, a u Evropi se prodaju na nivou statisticke greske... Razlicite su potrebe...
I naravno da mislim da su evropljani "pametniji" u ukusu...
Eh kako bi tebi sad dosao domaci beli luk da "odnese" grip... :)))
Ali ga u USA nema... Ima neki sa terase...
:)))

Autor Panchev9 06 Mar 2011, 20:55

@Panchev9,
imati otkljucavanje i zakljucavanje na dugme nije potreba.
imati prozore na dugme nije potreba.
imati cd player i klimu nisu potrebe.
o tome pricam, sto vecina autima u americi to imaju standardno jer je to nesto zbog cega kupac uopste nece ni pogledati auto ako nema, a u evropi jos uvek ima auta gde se klima ekstra doplacuje.
postoji razlika izmedju onoga sta ljudi moraju da imaju i onoga sta zele da imaju.
amerikanca kad pitas sta zeli od auta on ce ti navesti gomilu karakteristika uglavnom elektronike (nesto sto se najcesce kvari) i opreme. kad evropskog kupca pitas on ce prvo pricati o velicini motora zbog potrosnje i registracije, a preko svega ostalog se moze preci

Autor mile antena 06 Mar 2011, 21:02

mile antena
Uporedjivati "potrebe" je smesno...
Mislio sam da razumes, ali izgleda da razumes samo tako sto branis "neodbranjivo"...
Pogledaj prosecan automobil u Nemackoj i sve ce ti biti jasno...
Konkurencija bratko... Uvek je bilo i uvek ce biti... Mnogo vise dobijas za mnogo manje novca... I plate ako uzmes kao paritet...
Nemoj da poredis sa upropascenom Srbijom u kojoj je veliki uspeh i kupiti nov automobil, a kamoli sad ne znam koliko birati opremu...

Autor Panchev9 06 Mar 2011, 21:10

@Panchev9,
a u americi inace nema konkurencije, jeli? evropske kompanije na svojim trzistima nemaju konkurente. sa druge strane, u americi pored domacih vozila u velikim brojevima se prodaji i japanski i evropski i korejanski auti.
dovoljno mi je da uspredim samo dva focusa, koji su za 2012 godinu isti. oba imaju slicne pocetne cene (oko $18,000), ali kod americkog dobivas standardnih 160 hp (kod evropskog standardnih 104 hp) plus jos gomila standardne opreme koja je opciona kod focusa eu.
ako ces poceti da mi pricas kako evropski auti imaju znacajno bolje enterijere - to je samo mit, bilo nekada. to je jedino moguce ako ces uzimati "premium" vw i porediti ga sa onim kantama koje je chrysler uvaljivao u evropu (caliber, avenger, nitro i slicni). eto to ti je dovoljan razlog ko vise zeli od auta - evropske kompanije salju svoje samo najbolje modele americkim kupcima, a ameri salju svoje najvece kante u evropu

Autor mile antena 06 Mar 2011, 21:59

mile antena
Ocigledno se ne razumemo...
Ako je po necemu poznat USA market, onda jeste po najboljoj ponudi izmedju konkurenata...

Ponekad pomislim da nisi mile nego Michael Antene, ali te ona rec "gripa" otkrila...
:)))

Autor Panchev9 06 Mar 2011, 22:16