home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Najveći evropski proizvođač automobila Folksvagen gura druge proizvođače, kao što su Pežo Sitroen, Reno i Fijat u rat cenama, što ugrožava njihove planove.

VW "snižava cene s pozicije sile", smatra londonski analitičar firme Sanford C. Bernštajn Maks Varburton. 

Cene su pale tokom recesije, ali ih oživljavanje privrede nije povećalo. Očekuje se da će evropsko tržište automobila opasti već četvrtu godinu za redom.

Tokom recesije mnoge zemlje su podsticale prodaju automobila sistemom "staro za novo". Programi podrške uglavnom su završeni.

Folksvagen je prošle godine prodao ukupno 7,14 miliona automobila, od toga 3,31 milion ili 46 odsto u Evropi. Nemački koncern ostvario je čistu dobit u visini 6,84 milijardi evra, što je bilo najviše u okviru auto industrije.

Inače, Reno je lane prodao 63 odsto svojih vozila u Evropi, Pežo - 61 odsto, a Fijat - 46 procenata.

Evropsko tržište automobila je tokom poslednje tri godine opalo. Lane je broj prodatih vozila smanjen za 14 odsto, na 13,8 miliona. Radi poređenja, još u 2007. godini u Evropi je prodato 16 miliona automobila.

Autor : Tanjug.rs

Foto : Volkswagen



čitanja : 8110



Komentari

"VW "snižava cene s pozicije sile", smatra londonski analitičar firme Sanford C. Bernštajn Maks Varburton."

Cudno kako se to kod nas ne primecuje...

mozda niko nije obavestio domace VW dilere??

Autor Omadon 09 Mar 2011, 14:02

Najbolji primer za to je restilizovani Passat,nikad jeftiniji.

Autor milan 09 Mar 2011, 14:59

Pa mogu da spuste cene kad nisu ulagali u nove platforme!
Golf 6 i Passat koriste istu (sličnu) platformu kao golf 5
Itd...

Autor Dejan L 09 Mar 2011, 15:35

@Dejan L

Sta sete se svi uhvatili za te platforme!?Sta fali Passatovoj osnovi?Sta fali Golfovoj,Octavijinoj,Touranovoj,Leonovoj,Audiju A3?

Autor milan 09 Mar 2011, 18:01

u auto industriji nije nista cudno da se platforme koriste duze vreme. obicno slede male promene svakih 3-5 godina i onda vece promene svakih 10-ak godina.
znaci nista lose u tome ako "novi" auto deli nesto sa prethodnikom. pa kad bi kompanije izbacivale nesto potpuno novo svakih par godina svi bi brzo bankrotirali koliko novca bi trosili na investiranje

Autor mile antena 09 Mar 2011, 18:07

Vagen ima 4 godine ozbiljne garancije, a i pomoć na putu. Mora se priznati da to nije tako loše.

Autor Sloba 09 Mar 2011, 19:54

@ milan
Ko je rekao da fali?
Ja samo kažem da nije ništa čudno, kad nema ulaganja u projektovanje nove platforme, nema ni visoke cene

Autor Dejan L 09 Mar 2011, 20:04

neka me neko ispravi ako gresim, ali zar volkswagen nije rekao da ce investirati preko $15 milijardi u nove modele (sa ciljem da budu #1 u svetu do 2018 godine)?

Autor mile antena 09 Mar 2011, 20:26

A kako si zakljucio da to nece da urade? :D

Autor Cika Sima 09 Mar 2011, 21:03

nisam rekao da nece da urade; to je odgovor na gornje komentare kako vw ne investira u novitete

Autor mile antena 09 Mar 2011, 21:21

Mislim da je VW konacno shvatio gde mu je mesto...

Autor carobnjak 09 Mar 2011, 22:00

@ carobnjak
Šta li će sa cenama Škode?
Izgleda da će fabija biti jeftinija od Punta klasik, he he

Autor Dejan L 09 Mar 2011, 22:06

@Dejan L
ne, pre ce se desiti da VW bude jeftiniji od Skode...:)))

Autor carobnjak 09 Mar 2011, 22:08

Halo, VW? Vi ste culi za Hyundai?

Autor Lala 10 Mar 2011, 00:08

ma neka prica ko sta hoce *VW* je zakon.......

Autor boca 05 Apr 2011, 21:46

meni vise lezi BMW!

Autor drakce 24 Apr 2011, 19:44