
Amerikanci se sve više okreću štedljivijim benzinskim ili dizel agregatima, a Audi će uskoro na tom tržištu imati još nekoliko svojih modela opremljenih TDI agregatima. U ovom trenutku Audi u svojoj ponudi ima samo A3 i Q7 sa dizel TDI motorima, a uskoro bi trebalo da im se pridruže još neki modeli.
Naime, plan je da se na tom tržištu ponude još i A6, A8, i Q5 sa TDI agregatima, a model A4 bi trebalo da ga dobije tek sa svojim redizajnom. To se može očekivati tek 2014. ili 2015. godine.
Osim dizelaša, Audi navodno planira da početkom 2013. počne sa prodajom modela R8 e-Tron. Iako još uvek ništa nije zvanično potvrđeno, veruje se da će stići na vreme za nadmetanje sa BMW i8 i Mercedes SLS AMG E-Cell električnim modelima.
Izvor : Automoto-portal.hr
Foto : Audi
audiju par stvari ne idu u korist.
1) dizel je poprilicno skuplji od benzina u americi.
2) jedini vw dizel u americi je 2.0L koji nije preterano ekonomican. recimo jetta 2.0L tdi trosi skoro isto kao focus, cruze i hyundai elantra benzinci - svi auti koji su poprilicno jeftiniji i mocniji od jette.
3) ko ima $$$ za audi njega nije briga za potrosnju jer je gorivo jos uvek znacajno jeftinije u americi u poredjenju sa evropom.
4) i ono najbitnije - reputacija dizela u americi, to ce da ih prvo ubije
Amerikanci su promenili mnoge navike, pa što se ne bi navikli i na dizel?
Izaćiće oni polako iz čeličnih gromada i počeće da gledaju racionalnije na sve, pa i na automobile
kome ce audi u USA da prodaje ove traktore? treba slikati svakoga ko to kupi, i dodati na sliku klovnovski nos :-)
benzin bato
@Dejan L,
ako do toga i dodje - nece se desiti uskoro. u americi je bilo poprilicno dosta dizela tokom 1970ih i ranih 1980ih i svi su bili isti - bucni, spori, tromi osecao se njihov miris i svi su ostavljali oblak dima iza sebe. kad je naftna kriza prosla sredinom 1980ih tako su i dizeli nestali. i danas kad amerikancu spomenes dizel on ce pomisliti sve ono sto sam gore napisao.
sa druge strane, o hybridima vlada najbolje misljenje i ljudi se uveliko radije odlucuju za hybrid umesto dizela. lincoln mkz hybrid na primer, dobije se 190 hp motor i potrosnja od 5 litara u gradu. i najbolji deo - nema premium cenu u poredjenju sa obicnim benzinem, kosta identicno i ide na jeftinije gorivo. onaj kome je ekonomicnost najbitnija ce ga sigurno kupiti pre audi dizela.
Pedesetih su poceli da ubedjuju Amerikance da piju caj... i do dan danas sa tim se nije uspelo kako se ocekivalo.
A koliko vidim prema Miletu slicna je situacija sa dizelom... ako me 50godina on podseca na oblak dima i odvratan miris, treba bar toliko godina da ubedjujes ljude da promene svest o tome.
To je isto ono Lada je krntija, koliko god Renault ulagao ili Skoda za koju je kvalitet proveren i nema sumnje u to, ali za nekog starijeg ko ne prati trziste automobila to je i dalje obican frizider, koji crkava (mog caleta nema sanse da ubedite da kupi Skodu, niti njegovog bilo kog prijatelja).
Jednostavno takva je svest.
"recimo jetta 2.0L tdi trosi skoro isto kao focus, cruze i hyundai elantra benzinci - svi auti koji su poprilicno jeftiniji i mocniji od jette." - voleo bih, ako može, neku brojku vezanu za potrošnju, snagu i ubrzanje ovih automobila, pošto ne znam na koje motore se odnosi. A hibridi... Kolika bi trebalo da im bude realna cena, bez uticaja države i raznih "podsticaja"? Koliko ih sami proizvođači prodaju ispod cene, samo da bi se izborili za nešto malo prodaje? Kakva im je potrošnja na autoputu ili otvorenom putu, kad moraš da vučeš onolike baterije kao mrtav teret, u odnosu na isti auto sa dizel motorom?
@mile
Dizelasi nisu danas kao sto su bili...
Novi A8 3.0tdi trosi 6 litara,minimalno zagadjenje itd,sta ces vise...
Montoya, ti "traktori" načisto razbijaju benzince u 80% slučajeva. Obrtni moment razbija, mala potrošnja, ide k'o metak. :) Joj kad amerikancima zavrnu slavinu sa bliskog istoka... :D Dosta je bilo više krađe nafte.
@dusan,
ne ide to tako, ako je nesto bilo lose godinama ne mozes coveka preko noci ubediti da je to sada dobro i ocekivati da ce on kupiti to na lepu rec. mislim, da te pitam ovako: da sad izadje novi yugo i da te neko ubedjuje da je daleko bolji od starog, da li bi ga ti kupio?
audi ako hoce da ljudi shvate dizele ozbiljno mora da to i dokaze. pazi recimo slucaj forda koji sada ubedjuje kupce da je turbo v6 bolji od v8 u f-150 pickupi. i ford je javno stavio prvo taj motor na dyno i "vozio ga" 240,000 km u svim vremenskim uslovima, u jednom momentu bi bilo -20, a u sledecem +40. zatim je ubacen u f-150 koji je 24 sata neprestalno pri punoj brzini vukao prikolicu sa kolima u njoj. i na kraju je ubacen u trkacki f-150 raptor za baja 1000, jednu od najzahtevnijih off-road trka na planeti (i raptor je zavrsio trku). i na kraju je rastavio motor i pokazao publici kako motor izgleda posle svega toga. e sad, to je samo marketinski potez, ali radije cu verovatno i tako nesto nego "platite premium cenu za dizel zato sto su sada bolji pre nego 30 godina". mislim, i yugo je bolji nego pre 30 godina, to ne znaci da cu ga kupiti zbog lepe reci.
@Kilimandzaro,
focus 2.0 160 hp 5.8L na autoputu
cruze 1.4 turbo 138 5.4L na autoputu
elantra 1.8 148 hp 5.7L na autoputu
cene su im oko $15,500 za elantru, preko $17,000 za focus do $18,000 za cruze.
sto se tice hybrida, na njih uvek ima premium cena i nema velikih popusta. kad su cene goriva eksplodirale pre par godina toyota je prodavala prius po ekstra cenama i opet nisu uspevali da naprave dovoljan broj primeraka. u medjuvremenu je izaslo dosta hybrida, gorivo je jos uvek koliko-toliko jeftino tako da potraznja nije ogromna kao u proslosti, ali i dalje nema popusta na njih osim onih od kojih se mnogo ocekivalo, a razocarali su (honda insight recimo). izdvojicu lincoln mkz hybrid koji je klasa sa obim buducim audi a4 dizel. mkz ima 2.5l motor sa 190 hp i trosi 5 litara u gradu. a4 ima 2.0l 140 hp motor i neznam koliko trosi u gradu, ali jetta sa istim motorom trosi oko 6.5 litara. uz to, na audiju ima premium cena (zato sto je dizel) i ide na skuplje gorivo (dizel je poprilicno skuplji od benzina). lincoln ide na najjeftinije unleaded 87 gorivo i najlepse od svega je sto nema premium cenu. mkz hybrid 2.5L 190 hp kosta identicno kao i obican benzinac 3.5l sa 280 hp