Volkswagen ne odustaje od Porschea

Nemački Folksvagen (VW) je ponovio da ne odustaje od namere da preuzme kompaniju Porše. Ipak, u toj kompaniji navode da proizvođač luksuznih sportskih automobila mora prvo da reši finansijske probleme.
"Udruživanja i partnerstva su jedan važan instrument", budući da grupacija VW radi na tome da postane najveći proizvođač kola na svetu do 2018. godine, izjavio je šef VW-a Martin Vinterkorn.
Grupa VW je upozorila da porezi i zakonske prepreke i dalje predstavljaju
veliku prepreku na putu postizanja dogovora o udruživanju sa holdingom Porše
automobili, ali da to neće moći da promeni odluku o preuzimanju prezaduženog
saveznika.
VW poseduje
49,9 procenata Poršea,
kompanije koja izrađuje čuvene sportske 911 modele i želi da preuzme ostatak
akcija kako bi Porše postao deseta robna marka VW-a, pored već luksuznih
Audija, Lamborginija i Bentlija.
Integracija Poršea će pomoći VW-u da ostvari ekonomske ciljeve kompanije i da
obezbedi pristup profitu od Poršeovih operacija. Ali, Porše mora najpre da
unapredi ukupnu finansijsku situaciju.
VW planira
da pretekne Tojotu na mestu najvećeg proizvođača kola na svetu
godišnjom prodajom 10 miliona vozila do 2018. godine, povećanim isporukama na
tržišta u usponu, smanjivanjem proizvodnih troškova i preuzimanjem drugih
firmi.
Preuzimanje pune kontrole nad unosnim poslom Poršea na izradi sportskih
automobila i povećanje profitne margine je ključni elemenat VW strategije.
Operativni profit automobilskog koncerna Folksvagen posle oporezivanja prošle
godine iznosio je 7,14 milijardi evra, što je gotovo četiri puta više od neto
zarade ostvarene 2009 koja je iznosila 1,85 milijardi evra. Promet koncerna je
povećan za 21 odsto, na 126,9 milijardi evra, a kompanija je navela da ove
godine očekuje nove rekordne rezultate.
Autor : Tanjug.rs
Foto : PorscheKako da odustanu,pa oni su jos gori od njih sto se tice dizajna. :)
U VW-u mora da mastaju da jednog dana samo usminkaju "novi model" i gotov poso. :)))
Toliko minimalno,kao 911.
Porse 911...1963.godina...Legenda i dalje zivi...Ikona supersportskih automobila kakvu niko nema.
@dusan
SL300 Gulwing 1954-a.
Najbrzi serijski auto na svetu.
Prvi auto sa direktnim ubrizgavanjem goriva,pazi, hiljadu-devetsto-pedeset-cetvrta !!! :)))
@hh
Ma i ja bi kad bi je dobio za dzabe. :) Nego da li bi pre dao pare za nju ili 458 Italiu ili Gallarda LP560?
jednog dana vw ce shvatiti da je prevelik i da ima previse kompanija i vozila koje vise nece moci da kontrolise. proce nesto kao british leyland ili gm
@mile
Da kad preuzme sve :)
Nema u globalizaciji rec "prevelik".
Velika riba jede "sitnu".
Dok ih ne pojede sve i onda je game-over.
videcemo, ali necu biti iznenadjen ako se desi situacija u kojoj se vise ne zna ko pije a ko placa. i da pocnu da konkurisu jedan drugom u velikoj meri (sto vec sada rade).
samo se seti british leylanda
@PITBULL
Jel to postoji?Sta,ne razumem?Ne verujem da ti 300SL stavljas u rangu sa 911!!!???Haha!Jel ti vidis koliko zivi ova legenda i ikona uopste automobilizma?Ili treba da ti se nacrta?Taj 300SL je isao 210km/h,jedan Jaguar kojeg ti 'spustas' na nizi nivo je imao Xk120 5,6 godina ranije koji je isao toliko... ;)))
Legenda je jedna,zivi toliko godina,ogromna tradicija,dok svi menjaju,pokusavaju,jedan zivi i deli lekcije ;)
Dovoljno je reci da prvu 911-icu mozes videti da mnogi stavljaju u najlepse automobile.
Slazem se sa miletom, dobro se setio british leylanda. Kolika je je to bila korporacija... Mada scenarijo nije obavezno isti.
S obzirom na iskustvo koje je Lamborghini imao kada ga je preuzeo VW, mislim da Porsche samo moze dobiti sa tim sto ce ga VW preuzeti i malo doterati u red.
@STrider,
Da li mozda raspolazes podatkom o poslovanju Bugatija? Koliko ja znam, svaki Vejron kosta vise u proizvodnji nego u prodaji...
@UCS ali sve to naplate prilikom servisa (bas je neko pisao o tome ovdje)
@Pitbull naravno da bih radija Gallarda,ali Gallarda ne mozes uzeti za iste pare kao 911 (mislim na najosnovniju verziju).
@hh
Pa ne moze da se poredi obicna sa Gallardom,vec Turbo ili Turbo S vezrija.
@hh,
Moguce...Setio sam se sad kad je Dzeremi pricao na koliko se menjaju pneumatici i koliko sve to kosta. Ali opet,da je bas u plusu..ne znam.
@UCS pa i da nije u plusu opet VW zaradi na svojim ostalim markama.Ne bi to radili da nemaju racunicu.