home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nemački Folksvagen (VW) je ponovio da ne odustaje od namere da preuzme kompaniju Porše. Ipak, u toj kompaniji navode da proizvođač luksuznih sportskih automobila mora prvo da reši finansijske probleme. 

"Udruživanja i partnerstva su jedan važan instrument", budući da grupacija VW radi na tome da postane najveći proizvođač kola na svetu do 2018. godine, izjavio je šef VW-a Martin Vinterkorn. 

Grupa VW je upozorila da porezi i zakonske prepreke i dalje predstavljaju veliku prepreku na putu postizanja dogovora o udruživanju sa holdingom Porše automobili, ali da to neće moći da promeni odluku o preuzimanju prezaduženog saveznika.

VW poseduje 49,9 procenata Poršea, kompanije koja izrađuje čuvene sportske 911 modele i želi da preuzme ostatak akcija kako bi Porše postao deseta robna marka VW-a, pored već luksuznih Audija, Lamborginija i Bentlija.

Integracija Poršea će pomoći VW-u da ostvari ekonomske ciljeve kompanije i da obezbedi pristup profitu od Poršeovih operacija. Ali, Porše mora najpre da unapredi ukupnu finansijsku situaciju.

VW planira da pretekne Tojotu na mestu najvećeg proizvođača kola na svetu godišnjom prodajom 10 miliona vozila do 2018. godine, povećanim isporukama na tržišta u usponu, smanjivanjem proizvodnih troškova i preuzimanjem drugih firmi.

Preuzimanje pune kontrole nad unosnim poslom Poršea na izradi sportskih automobila i povećanje profitne margine je ključni elemenat VW strategije.

Operativni profit automobilskog koncerna Folksvagen posle oporezivanja prošle godine iznosio je 7,14 milijardi evra, što je gotovo četiri puta više od neto zarade ostvarene 2009 koja je iznosila 1,85 milijardi evra. Promet koncerna je povećan za 21 odsto, na 126,9 milijardi evra, a kompanija je navela da ove godine očekuje nove rekordne rezultate.

Autor : Tanjug.rs

Foto : Porsche


čitanja : 2188



Komentari

Kako da odustanu,pa oni su jos gori od njih sto se tice dizajna. :)
U VW-u mora da mastaju da jednog dana samo usminkaju "novi model" i gotov poso. :)))
Toliko minimalno,kao 911.

Autor PITBULL™ 12 Mar 2011, 18:47

Porse 911...1963.godina...Legenda i dalje zivi...Ikona supersportskih automobila kakvu niko nema.

Autor dusan 12 Mar 2011, 19:29

@dusan
SL300 Gulwing 1954-a.
Najbrzi serijski auto na svetu.
Prvi auto sa direktnim ubrizgavanjem goriva,pazi, hiljadu-devetsto-pedeset-cetvrta !!! :)))

Autor PITBULL™ 12 Mar 2011, 19:33

Rado bih vozio 911ku.

Autor hh 12 Mar 2011, 19:36

@hh
Ma i ja bi kad bi je dobio za dzabe. :) Nego da li bi pre dao pare za nju ili 458 Italiu ili Gallarda LP560?

Autor PITBULL™ 12 Mar 2011, 19:45

jednog dana vw ce shvatiti da je prevelik i da ima previse kompanija i vozila koje vise nece moci da kontrolise. proce nesto kao british leyland ili gm

Autor mile antena 12 Mar 2011, 20:07

@mile
Da kad preuzme sve :)
Nema u globalizaciji rec "prevelik".
Velika riba jede "sitnu".
Dok ih ne pojede sve i onda je game-over.

Autor PITBULL™ 12 Mar 2011, 20:11

videcemo, ali necu biti iznenadjen ako se desi situacija u kojoj se vise ne zna ko pije a ko placa. i da pocnu da konkurisu jedan drugom u velikoj meri (sto vec sada rade).
samo se seti british leylanda

Autor mile antena 12 Mar 2011, 20:33

@PITBULL
Jel to postoji?Sta,ne razumem?Ne verujem da ti 300SL stavljas u rangu sa 911!!!???Haha!Jel ti vidis koliko zivi ova legenda i ikona uopste automobilizma?Ili treba da ti se nacrta?Taj 300SL je isao 210km/h,jedan Jaguar kojeg ti 'spustas' na nizi nivo je imao Xk120 5,6 godina ranije koji je isao toliko... ;)))
Legenda je jedna,zivi toliko godina,ogromna tradicija,dok svi menjaju,pokusavaju,jedan zivi i deli lekcije ;)
Dovoljno je reci da prvu 911-icu mozes videti da mnogi stavljaju u najlepse automobile.

Autor dusan 12 Mar 2011, 20:51

Slazem se sa miletom, dobro se setio british leylanda. Kolika je je to bila korporacija... Mada scenarijo nije obavezno isti.

Autor Uros Cuore Sportivo 12 Mar 2011, 20:54

S obzirom na iskustvo koje je Lamborghini imao kada ga je preuzeo VW, mislim da Porsche samo moze dobiti sa tim sto ce ga VW preuzeti i malo doterati u red.

Autor R1 12 Mar 2011, 20:55

Zaboravili su u tekstu i Bugati, i on je pod VW-om procvetao

Autor STrider 12 Mar 2011, 21:18

@STrider,
Da li mozda raspolazes podatkom o poslovanju Bugatija? Koliko ja znam, svaki Vejron kosta vise u proizvodnji nego u prodaji...

Autor Uros Cuore Sportivo 12 Mar 2011, 21:30

@UCS ali sve to naplate prilikom servisa (bas je neko pisao o tome ovdje)

@Pitbull naravno da bih radija Gallarda,ali Gallarda ne mozes uzeti za iste pare kao 911 (mislim na najosnovniju verziju).

Autor hh 12 Mar 2011, 21:36

*radije

Autor hh 12 Mar 2011, 21:37

@hh
Pa ne moze da se poredi obicna sa Gallardom,vec Turbo ili Turbo S vezrija.

Autor PITBULL™ 12 Mar 2011, 21:40

Naravno da ne moze,ali ti si me povukao za jezik :)

Autor hh 12 Mar 2011, 21:44

@hh
Ta osnovna verzija jedva izlazi na kraj sa 335 i :)

Autor PITBULL™ 12 Mar 2011, 21:45

Od BMW-ove serije 3,jedino M3 ima sanse a vjerovatno je nesto brzi.

Autor hh 12 Mar 2011, 21:51

@hh,
Moguce...Setio sam se sad kad je Dzeremi pricao na koliko se menjaju pneumatici i koliko sve to kosta. Ali opet,da je bas u plusu..ne znam.

Autor Uros Cuore Sportivo 12 Mar 2011, 22:30

@UCS pa i da nije u plusu opet VW zaradi na svojim ostalim markama.Ne bi to radili da nemaju racunicu.

Autor hh 12 Mar 2011, 22:46

@hh,
Demonstracija dometa korporativne tehnologije.

Autor Uros Cuore Sportivo 12 Mar 2011, 22:57

@hh
Rade da kazu ostalima,''Moze nam se' ;) Jednostavno je Vw prejak!

Autor dusan 13 Mar 2011, 00:06

Dušane, 300 SL je išao 260 km/h a ne 210. :)Do 100 mu je trebalo oko 7 sekundi, čini mi se...

Autor McLaren 13 Mar 2011, 00:23