home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vreme snega i leda konačno je prošlo, na radost velikog broja vozača u Srbiji. Međutim, da bi zaista odahnuli, vlasnici vozila moraju još jednom da obrate pažnju na delove o čijem stanju su brinuli tokom cele zime. Zbog toga je prvi zadatak čišćenje patosa vozila od soli.

Naravno, automobil se mora održavati tokom cele godine, ali postoji redosled radnji koje je svakako neophodno uraditi na vozilu nakon zimskog perioda. Ako je so pomogla da sneg u prethodna tri meseca što pre nestane sa saobraćajnica, sada je postala najveći neprijatelj vozila. 

- Potrebno je, najpre, odvesti vozilo u perionicu i dobro ga oprati od soli. Posebno treba obratiti pažnju na donji deo karoserije, gde treba uraditi dubinsko pranje, pre svega oko točkova, pošto se tu so tokom zime najviše skuplja i izjeda automobil. Ukoliko je pre zime postavljena zaštita na patosu, neophodno je kod limara proveriti da li je došlo do korozije na njenom mestu - kaže Jovan Rogulić, vlasnik auto-servisa „Plus”, i dodaje da je potrebno dodatno očistiti spone, balans kugle i sajle kako ni njih ne bi uhvatila korozija.

Iako je zima prošla, auto-mehaničari savetuju građane da još jednom premažu limene delove automobila zaštitnim antikorozivnim sredstvima. Kada je već reč o patosu automobila, vozači moraju proveriti položaj zadnjeg i prednjeg trapa jer, kako kažu mehaničari, točkovi, ukoliko su u nepravilnom položaju, mogu nagrizati gume.

- Treba proveriti kočnice i eventualno ih podmazati. Kočiona tečnost se menja na svake dve godine pošto na njen kvalitet utiče vlaga. S druge strane, trajnost pločica u današnje vreme znatno je smanjena zbog ekološke prirode materijala od kojeg se prave - kažu u servisu „Beoauto”.

Mada su vozači zvanično obavezni da voze sa zimskim gumama do 15. marta, u auto-servisima upozoravaju da letnji pneumatici zahtevaju stabilno vreme u dužem periodu, pa se zato postavljaju nezavisno od kalendara.

- Pošto su letnje gume tvrđe od zimskih da bi dobro prijanjale za podlogu, temperatura nekoliko dana konstantno mora biti iznad sedam stepeni - kaže Rogulić.

Letnje gume obavezne

Prelazak s proleća na leto je doba kada treba skinuti zimske gume i staviti letnje. Ko leti vozi na zimskim gumama, kocka se sa sigurnošću. Evo primera. Testiran „audi“ sa zimskim gumama zaustavlja se tek nakon 46 metara. Na letnjim gumama treba mu čak osam metara manje.

Pranje 600 dinara

U zavisnosti od načina pranja i vrste vozila, cena usluga u perionicama u gradu varira. U najvećem broju perionica spoljno pranje putničkog automobila košta 300 dinara, a kompletno čišćenje 500 dinara. Kada je reč o teretnim vozilima, cena pranja se kreće između 400 i 600 dinara.

Preuzeto sa : Blic.rs



čitanja : 1882



Komentari

Do kada će više "pljeskati" ovih 7°C kao da je to Sveto pismo.
To je negde prvo provalio Mirko Alvirko......

Autor Mange 13 Mar 2011, 21:03

Sigurno Alvirovic nije radio takvo istrazivanje. 7 stepeni je otprilike temperatura do koje se doslo, ne znam sto ti smeta? :)

Autor Cika Sima 14 Mar 2011, 11:36

Ali, šta im znači ovo: "Pošto su letnje gume tvrđe od zimskih da bi dobro prijanjale za podlogu, temperatura NEKOLIKO DANA konstantno mora biti iznad sedam stepeni"?
Kao da su letnje gume "srčani bolesnik", pa im navodno ( osim "toplog" asfalta ) treba i stabilan atmos. pritisak ...

Autor Moron 14 Mar 2011, 14:31

I meni je to upalo u oci ali sam mislio da sam cepidlaka. :) Ovaj Rogulic kao da prica o astro-fizici. Po njegovom, ispade da sa zimskim gumama treba da vozim na 20 stepeni, zato sto temperatura uvece padne ispod 7. Nebuloza.

Autor Cika Sima 14 Mar 2011, 22:58