
Kia je na ženevskom salonu pored 3 premijere (Rio, Picanto i hibridna Optima) predstavila najnoviju varijantu benzinskog motora iz serije Kappa, koji se može pohvaliti vrhunskim performansama i niskom potrošnjom goriva.
Inovativni motor od 998 kubika je Kijin prvi trocilnidraš sa turbopunjačem koji s obzirom na svoju veličinu nudi impresivne performanse (110 KS), a istovremeno sa niskom potrošnjom goriva ostaje veran motorima sa malom zapreminom.
Najveći obrtni moment je 137 Nm u rasponu od 1.500 do 4.500 okr./min i
omogućava dobre vozne osobine, a dizajn turbine je optimizovan za glatko i
dinamično delovanje.
Fokus na najmanjim, ali jako bitnim detaljima
Posebnu pažnju Kijini inženjeri su namenili detaljima, koji možda na “prvu
loptu” ne izgledaju tako bitni, ali sa kojima su u odnosu na dosadašnji Kijin
1.0 Kappa motor postigli značajna poboljšanja motora – povećanje snage,
smanjenje mase, zahtevnost sastavljanja i troškovi održavanja.
S tzv. Diamond-Like Carbon (DLC) premazima – te materijale većinom koriste u profesionalnom moto-sportu i kod trkaćih motocikala – smanjili su trenje i poboljšali efikasnost. Poboljšanja obuhvataju i ostale promene: napredne ‘beehive’ opruge ventila, optimizovan CVVT program, klipni prstenovi klipa sa niskim koeficijentom trenja i kolenasto vratilo sa središnjim položajem, koji smanjuje vodoravne sile, koje deluju na glavu klipa i utiču na gubitak snage. Zahvaljujući navedenim promjenama inženjeri su postigli 8,8% nižu potrošnju goriva, a uz istovremeno povećanje snage motora.
Masu su inženjeri smanjili zahvaljujući sledećim poboljšanjima: upotreba
aluminijskog bloka sa železnim cilindrima (15kg), spajanje glave cilindra i
vazdušnog filtera (500 g), kućište turbine je spojeno s izduvnim kolektorom
(500 g), nosač motora je ugrađen u poklopac pogonskog lanca (1 kg).
Niži troškovi održavanja i dugotrajno delovanje
Kao i svi ostali Kijini Kappa motori i novi 1,0-litarski turbo benzinski motor
ima pogonski lanac, što utiče na jeftinije održavanje i dugotrajno delovanje.
Serijska proizvodnja motora planirana je u junu iduće godine, a za sada nema naznaka u koji model će ga ugrađivati.
Izvor : Kia.rs
Po meni, slaba korist "Kappi" od ovih 110 ks, kada ( sa aspekta maksimalne vrednosti ) nema posebno dobar "moment" ( onih 137 Nm je primereno atmosferskom 1.4 motoru ). VW TSI 1.2 ima "moment" 170 Nm ( što odgovara nekadašnjim atm. motorima od skoro 2 litra ). Sa druge strane, mislim da je možda malo preterano izvlačiti 110 ks iz jednog litra zapremine, osim ako uz motor neće isporučivati i neki "vlažan peškir" za hladjenje turbine pre gašenja motora.
TSI 1.2 je veci za 20% pa taman za toliko ima i veci obrtni moment.
ovo je idealan motor za pikanta, al ne sumnjam da mogu da ga smeste i u rija.
Manje je momenat od VW motora zato što je za istu snagu ima još manju zapreminu a veći broj obrtaja.
Čista fizika to nalaže u takvom slučaju radni momenat mora biti manji (jer se množi sa većim brojem obrtaja).
Ovo je revolucija u ovoj klasi.
Bravo!