
Kia Motors i dalje nastavlja svoj lov na prestižna dizajnerska priznanja. Žiri u kome su sama ugledna dizajnerska imena nagradu red dot dodelila je Kijinim najnovijim modelima – sportskom terencu Sportage i limuzini Optima.
Pored toga žiri je Optimi iskazao posebnu čast tako što su joj dodelili najlaskaviju titulu - red dot ‘najbolji od najboljih’, zbog originalnog i inovativnog dizajna. To priznanje pripada samo jednom modelu u svakoj kategoriji.
Kijina, više nego uspešna, red dot priča započela je 2009. godine kada je tu nagradu osvojio model Soul, a kome je prošle godine sledila Venga. Najnovija priznanja sa kojima se Kia može pohvaliti da ima čak četiri nagrađena modela, došla su tek nekoliko meseci nakon što su Optima i Sportage osvojili, takođe prestižnu, nagradu iF za industrijski dizajn.

Tom prilikom je Nemac Peter Schreyer, Kijin glavni dizajner, rekao: “Vrlo smo ponosni zbog red dot nagrada za Optimu i Sportaga. Radi se o velikom priznanju truda svih naših dizajnera i naše dizajnerske strategije,” i dodao da su vrlo zadovoljni nagradom za ’najboljeg od najboljih’ za limuzinu Optima i završio rečima: »Kia Optima predstavlja drsku, sportsku energiju. Osnovu čine jednostavne i fluidne linije, ali koje su istovremeno dovoljno elegantne da privuku pažnju i tako su dobro skrojene kao italijansko odelo.”
Mnogo kandidata, a malo nagrada
Nagrada red dot za dizajn proizvoda je jedna od najpriznatijih dizajnerskih nagrada na svetu, a pod okriljem dizajnerskog centra severnog Rura i Vestfalije dodeljuju je od 1955. godine. Ove godine se za laskava priznanja u različitim kategorijama borilo čak 1.700 proizvođača iz 60 zemalja, a kandidovana su bila 4.433 proizvoda.
Žiri čine međunarodno priznati dizajneri, koji testiraju i ocenjuju proizvode na osnovu sledećih kriterijuma: stepen inovativnosti, upotrebljivost, ergonomija, trajnost, ekološka primerenost i jednostavnost upotrebe. Tako su u igri za nagrade samo oni proizvodi, koji zadovoljavaju najviše dizajnerske standarde.
Optima je extra. Verujem da ce za manje od 20k evra moci da se kupi dobro opremljen primerak. Nisu ludi korejanci sto su zaposlili Schreyer_a.
Nisam neki "esteta", ali dizajn im je ok. Ipak, nije mi jasno, za vlasnika tih vozila, kakva je "upotrebna vrednost" ( "boljitak" ), odnosno, ekonomska korist od toga što je njegovo vozilo dobilo tu nagradu za dizajn.
Sa druge strane, ako si, recimo, vlasnik TSI-a ( koji je dobio neke druge nagrade ), ti ćeš baš da ekonomski "osetiš" one parametre zbog kojih je i nagradjen.
Jednom rečju, koji je smisao ovog "red dota"? I koji ga to objektivni parametri odredjuju?
Do moga ...