
Posle nekoliko nagrada, među kojima je i Engine of the Year Awards, Volkswagen je zaslužio i priznanje Ekološki predikat koji je sertifkovan od strane TUV Nord-a.
Ova nagrada bazira se na ISO 14040/44 standardu i ispituje sve ekološke karakteristike ili tehnologije tokom čitavog životnog ciklusa. To znači da obuhvata ceo radni vek agregata od same proizvodnje pa sve do njegovog recikliranja.
Nakon što je istu nagradu osvojio automatizovani DSG menjač sa dve spojnice, sada tu nagradu dobija i druga od tri osnovne BlueMotion tehnologije. Ona objedinjuje sve ekološki prihvatljive tehnologije i proizvode koji ekonomično troše energiju. Zahvaljujući toj tehnologiji, TSI agregati mogu da se pohvale manjoj radnoj zapremini, a samim tim i smanjenoj potrošnji goria i količini štetnih izdzvnih gasova
Za aktuelnu nagradu međusobno su uspoređeni 1.4 TSI motor snage 90 kW i 1.6 litarski FSI agregat sa 85 kW. Drugi uporedni test bio je između 1.2 litarskog TSI agregata snage 77 kW i 1.6 litarskog MPI motora sa 75 kW. Sledeća takva nagrada dodeliće se samo u slučaju da novi proizvod pokaže bolje rezultate u odnosu na prethodnika.
Izvor : Netauto.rs
Imam 1.2 TSi i za sada ga ne bih menjao ni za šta ;) Osim za neki jači TSi, u nekom većem modelu ;)
Samo napred!
P.S. Po BG-u mi troši oko 8 l/100 km, uz nimalo štedljivu vožnju, sa sve kratkim relacijama, i do skoro niskim temperaturama.
@Predrag
i njega su najavljivali kao ne znam koliko stedljivog pa se ispostavilo da trosi isto kao atmosferski sa adekvatnom snagom!
carobnjak
Prethodna Fabia, 1.4 16v 86 KS mi je u sličnim uslovima, sa sličnim stilom vožnje u gradu trošila oko 10,5 l/100 km. Verujem da 1.6 16v 102 KS, troši bar još litar više.
Provozaj ti svog Punta po BG, pa vidi koliko troši. Sve ispod 8,5 l/100 km je čista laž.
Čim se izađe iz gradske gužve, potrošnja kod 1.2 TSi, vrlo brzo pada. Očigledno da nisi dobro pročitao šta sam napisao: gradska vožnja (BG), na nimalo štedljiv način, kratke relacije, a temperature su do skoro bile vrlo niske...
Pričaju da im je potrošnja slična dizelu. E sada koliko je to tačno... :) Uostalom odlični motori.
@Predrag
dobro sam procitao, i ja vozim u takvim uslovima i trosi mi 8.3 litra a leti 7.3
carobnjak
Nije isti grad u pitanju, a to je ogromna razlika. Velika je razlika i u masi i snazi... Neuporedivi su...
Štedi na registraciji!
Renault Megane 2 Phase 2 2007 Karavan 130KS FAP 8l grad. Realcije su Pink-Bajlonijeva pijaca (zimi se jedva zagreje) i 2 puta nedeljno Pink-Bežanija. Ostalo strogo po centru - Autokomanda-Slavija-Terazije i sl. Auto prešao 140000 km.
Slažem se da je bolje imati neki snažniji TSI - razlika u potrošnji mala a imaš pravu mašinu (uz adekvatnu razliku u ceni).
Clio III, doduse u NS, takodje zima, a voznja stalna zurba 7,1 l/100km
Evo, ja iz prve ruke kažem da, ako taj škodilak 1.2 TSI voziš po BGD-u i to:
- oko 2 - 3 km nizbrdo ( pretežno bez gasa, mislim sa jednim stajanjem na semaforu ),
- pa prodješ kružni tok na dnu,
- pa onda ideš ta 2 - 3 ista km uzbrdo ( pretežno u koloni, ali sa povremenim "probama elastičnosti", znači sa stiskanjem gasa, jednom do možda 80 km/h, i opet sa jednim stajanjem na semaforu ) i
- na kraju po ravnom ( na baš lakom gasu ) još oko 500-600 metara,
onda naprava u vozilu pod formacijskim nazivom "bord kompjuter" ( koju neko ovde "priručno" nazva i "blesimetar" ), pokazuje prosek potrošnje 7,6 ( ako se ne varam ).
Meni "imalac" kaže da ta konkretna naprava ne laže ( u smislu da pokazuje manje od stvarnog )
P.s. Ako sam gore šta činjenično pogrešio, molim imaoca da me ispravi
Meni i 1.4TSi i 1.2TSI isto trose u gradu (10l, kratke relacije), a na otvorenom cak 1.4 malo manje :)
Naravno, za razliku od Predragove Fabie ipak je karoserija Yetija znatno teza.
Inace, sa oba motora sam prezadovoljan. Osim malo boljeg ubrzanja i konacno upotrebljive 6. brzine, 1.4TSI ima jos tisi rad od ionako tihog 1.2 TSI !!!
Moron
Sve je tačno ;) Bord odstupa vrlo malo (0,1-0,2 l), a pitanje je ko je u pravu, "on" ili moje merenje, pošto nikada ne mogu da napunim rezervoar do iste mere...
lok
Yeti 1.2 TSi je teži "samo" 215 kg od Fabie 1.2 TSi (ova razlika se ispoljava pri manjim brzinama), ali mu je zato koeficijent otpora vazduha 0,37 (kod Fabie je 0,33), i ima mnogo veću čeonu površinu (ova razlika se već ispoljava pri brzinama većim od 60-70 km/h).
I dalje mi je pomalo žao što nisam kupio Yeti-a 1.2 TSi...
Da li si im upoređivao max. brzine? Koliko su prešli?
Superb, 1.8 TSI
Grad - 12
Regionalni - 5,5 ako nema guzve,
Autoput - 9 (ovo je neki prosek po autoputu)
@Predrag
"ga ne bih menjao ni za šta"
vrlo brzo ćeš ga menjati, vrlo loše se pokazao u NAŠIM USLOVIMA (čitaj: loše gorivo)
TSi su motori trenutno bez konkurencije na tržištu.
MORAJU da idu na EUROgorivo. O bilo čemu drugom sa tim motorima ne treba ni razmišljati.
@Predrag
Da li je moguce da Fabia ima tako losu aerodinamiku? Pa ako se ne varam moja ex Astra iz '92. je imala 0.31 otpor vazduha
@carobnjak
TSI, jer je mnogo jednostavniji (mislim na 1.2 TSI) ;) Ima 8v, lanac, nisko-pritisnu turbinu (koja nije promeljive geometrije!), direktno ubrigavanje (već isprobano kod FSI motora), nema varijabilno vreme otvaranja ventila...
1.4 TSI umesto 8v, ima 16v. Ostalo je sve isto ;)
Inače, oba motora su nastala od onog "mog" 1.4 16v. Kod 1.2 TSI, klipovi imaju isti hod kao kod 1.4 TSI (1.4 16v), samo što im je prečnik manji ;)
P.S. Nisam pristrasan, već su ovo činjenice...
@Predrag
hoces da kazes da je 1.2 bolji nego 1.4 TSI? Zbog manje ventila? Jel to razlog prestanka proizvodnje 1.4 TSI, ili su slagali da je proizvodnja skupa? Nesto tu smrdi...
@carobnjak
Ne, ne, nisam to hteo da kažem. Naveo sam da je 16v jedina bitna razlika, a to ne znači da je lošiji. Prestaje da se proizvodi varijanta sa mehaničkim kopresorom, a ova od 122 KS (125 KS) će nastaviti da se proizvodi.
@Predrag
A kakav je kompresor kod 122 ks?
Zasto prestaje da se proizvodi, po tebi?
@carobnjak
1.4 TSI od 122(125) ks, koliko znam, ima sličan kompresor kao 1.2 TSI. Jača 1.4 TSI varijanta (oko 170 ks) će prestati da se proizvodi, jer pored turbo kompresora, ima i mehanički kompresor, što komplikuje konstrukciju i dodatno podiže cenu. U prevodu, ta varijanta je neisplativa
@Predrag
kako neisplativa? Pa kad je toliko dobar neka podignu cenu, to za njih bar nije problem ili ti nesto novo!
@Predrag
ubedjen sanm da ima i neki tehnicki razlog ali su ga precutali...
@Predrag
pa nije taj dobio nagradu nego onaj slabiji! Ja ti pricam za taj jaci da ima neki problem gratis...
TSI sa turbinom i kompresorom je skup i nepotreban jer postoje jeftiniji i sa boljim karakteristikama 1.8 TSI.
"Auto motor sport" br. 3, "ožujak 2011", str. 38, za 1.4 TSI:
"Zbog lošeg trenutka zapaljenja na stjenkama cilindara ostaje film goriva koji ispira ulje, a to na koncu dovodi do oštećenja. ...
Volksvagen je priopćio da je problem detektiran, da je pod kontrolom, te da se rješava jednostavnim "updateom" softvera ..."
carobnjak
Ne znam, meni ga je dao na čitanje jedan "posetilac". Str. 37:
"Manje ili više pouzdani izvori govore o problemima sa 1.6 litrenim THP-om. Navodno na 30 tisuća kilometara sve odlazi kvragu, odnosno, probija zaptivka ( semering ) radilice, motor često odlazi u safe mode..."
Problem TSI, koji je uopšte rečeno problem kod direktnog ubrizgavanja benzina i povećane kondenzacije po stublinama hladnog motora.
Rešenje je upaliti motor i odmah ga voziti a ne zagrevati u mestu bespotrebno.
Ovo važi za sve benzince a posebno za ove sa direk. ubrrizgavanjemm.
@Moron
a koji je to motor?
Koliko stranica ima susjedski SS-glasnik? Original je podeblji...
carobnjak
Zavisi od uslova vožnje, napora motora. Auto sa turbinom nikada se ne gasi iz "taka". Sačeka se bar 5-10s pa se gasi a ako je "rabljen" pod velikim opterećenjem (autoput, velike i duge uzbrdice) auto se mora i delimično ohladiti, i do 2-3 min.
carobnjak
To je BMW-PSA "engine".
Za fiatov "turbo" nisu rekli ništa loše ( ali, izmedju redova, kažu i da je suviše kratko u upotrebi da bi već došao na zao glas ).
Meni su taj magazin predali sa 118 strana, a papagaj je već "pročitao" dve...
Uopšte rečeno kod turbo benzinca nisu mnogo bitne stvari kao kod klasičnog, poput toga da li ima 8 ili 16V... Kod turba su bitni kvalitet klipova, ventila i turbine i u zavisnost od toga se i određuje koliko motor "puni".
Inače kad ode, probije turbina, moguć je scenario a i čest, da motor radi na ulje iz turbine naiber turi dok se ne raspadne. Nemoguće ga je ugasiti.
Mange
To, da dobije sumanute obrtaje kada crkne turbina, zašto se do dešava? To sam često čuo da se desi. I, zZar tada ( radi sprečavanja smrti celog motora ) nije dovoljno ubaciti u ( neku "višu" ) brzinu, stisnuti kočnicu i ugasiti motor puštanjem kvačila?
Moron
Motor radi pod punom snagom. Često prokliza i zapali se kvačilo i od gašenja ništa.
@Moron
ajde pogledaj, molim te, da li u casopisu postoji internet adresa, mnogo bi mi znacilo! :)))
Energy
Hvala. Znači, treba uvek imati novo kvačilo ...
Carobnjak
www.automotorisport.hr
Odoh.Pozdrav svima
@Moron
hvala puno druze!
Vec sam pomislio da je i tu stranicu izvarila papiga...:)))
P.S. jos kao klinac sam kupovao povremeno "Auto Motor und Sport" ikao nista nisam razumeo...:)))
Yeti 1,2 tsi. Beograd - Ivanjica 6 litara prosek (Ibarska magistrala, od 70 do 90 kmh) ali zato Beograd - Jagodina Auto put preko 140 kmh 12 litara potrosnja. Neisplativo totalno. Čim predje 120 naglo skače potrošnja. Ali sve u svemu, za te pare extra auto i extra motor