home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ne greju ga pravila spremna za 2013.  

TV stanice koje prenose trke F1, će se udaljiti od ovog sporta ako se dozvole najavljene promene koje će naterati timove da koriste turbo motore zapremine 1.6 litara koji bi trebalo da se uvedu od 2013. godine.

Tako na stvari gleda Berni Ekleston, koji misli da će ove promene biti jako loše za F1. „Ja sam veliki veliki protivnik prebacivanja na te male turbo motore. Nama to ne treba i ako je to toliki problem, zašto ne ubace te motore na neke druge trke salonskih automobila. Ovakve promene će biti užasno skupe za ovaj sport i mislim da će promoteri izgubiti veliki deo publike a prilično sam siguran da će i televizije izgubiti interesovanje. Ubacili smo KERS sistem kako bi malo ublažili to zagađenje i mislimo da bi to moglo da reši problem. „ 

Ekleston takođe kaže da će drugačiji zvuk koji će proizvoditi takvi novi motori biti manje privlačan za gledaoce. „Srećem ljude širom sveta, u različitim kulturama i različitim okolnostima, sponzore, novinare, ljude koji nikada nisu bili na nekoj trci F1, i vidim da su im dve stvari veoma prepoznatljive i važne. Prva je Ferari a druga je zvuk. Ljudi vole ta uzbuđenja koja donosi zvuk motora. Ako pitate ljude koji su bili na trci šta im se najviše dopada... Zvuk! Doveo sam neke ljude iz Rusije u Singapur i kasnije ih sreo ponovo u Rusiji. To im je bila prva trka na kojoj su bili i najbolji utisak na njih je pored atmosfere definitivno ostavio zvuk motora. Nisam o tome razmišljao toliko ranije i na taj način, ali ono što dopire do ljudi jeste ta reska muzika koju motori proizvode. Čak ga i žene vole...“

Preuzeto sa : Supersport.rs



čitanja : 1304



Komentari

Pa naravno !
Lepo je rekao sve.
Ako ce par formula da spasi planetu...
Glupost cista.
Srecom u Moto GP se vracaju hiljadarke od sledece sezone.
Downsizing bi morao da zaobidje makar Formulu 1,Moto GP i WRC.
Inace,mogu da se oproste od gledalaca.

Autor PITBULL™ 19 Mar 2011, 10:26

Ma najbolje da F1 bude na elektro pogon...

Autor Djordje 19 Mar 2011, 11:07

Ovo sto Barni prica je smesno. Kao prvo zvukovi su frizirani kao i sve ostalo u sklopu formule kao vozila. Logicno - putem racunara.

Druga stvar je sto ce posle uvodjenja turbine i downsizinga pasti cela fama oko Formule1. To jest nece vise biti ogromne potrosnje goriva i svega ostaloga sto to prati. Zbog toga ce F1 gubiti-jer nece biti nesto ultimativno i nedostizno u ekonomskom smislu.

Ono sto F1 muci vec nekoliko godina je monotonija. Nema nikakvog uzbudjenja. Jedino sto ostaje je ta "fascinacija" vrtoglavim ciframa koje se vezu uz Formulu1 i frizirani zvuk kada ti formula prozuji kraj usiju :)

Autor R1 19 Mar 2011, 13:02

Smešno je to što ti pričaš. Fiziran zvuk, pa još putem računara. Sjajno! Odoh da friziram sad zvuk na mom autu, ima da mu stavim frizuru V12 motora, taj mi se najviše svidja.

18.000-19.000rpm je ono što taj zvuk čini fascinantnim, a zavrteti motor na tolike obrtaje košta djavo i po. Zvuk tu dolazi sam po sebi! Turbo motor nikad ne može imati zvuk kao atmosferski motor. Vrte se na manjim obrtajima pa nemaju dovoljno atraktivan zvuk, a sa ALS-om koji bi sigurno imali, ni dva čepa u uhu neće biti dovoljna.

Autor Djordje 19 Mar 2011, 13:47

Fora jeste zaista u obrtajima. Na 18 000 u minuti mora metal da provrišti!!! :)

Autor Gagiba 19 Mar 2011, 14:06

@Djordje
Malo se raspitaj kako se frizira zvuk. Tako sto se projektuje na racunaru, a zatim se taj kod ubacuje u program rada motora koji je povezan sa granom i tako stimaju zvuk dok ne dobiju onaj da ti se kosa dize od ugodjaja. Inace izvorni zvuk motora od 18.000 obrtaja tvoje uvo ne bi izdrzalo.

Autor R1 19 Mar 2011, 15:00

@Djordje
Slazem se.
A evo i dokaza odma.

https://www.youtube.com/watch?v=MtrlYrnlK6c

Atmosferski motor je majka ! :)))
Formula je toliko glasna da moras da stavis cepove u usi,inace pucaju bubne opne :)
Ko je cuo uzivo zna o cemu pricam.
Cujes je sa 2 kilometra kao da je ispred tebe.

Autor PITBULL™ 19 Mar 2011, 15:06

@R1

Friziranje zvuka postoji istina, i ozbiljni proizvodjači su oko toga čitavu nauku napravili, ali to onda podrazumeva i prigušivače, čemu na F1 mesta nema!

Konkretno izduvna grana na F1 se pravi tako da obezbedi maksimalne performanse, proračunava se optimalna dužina i presek cevi, i praktično je izduv 8(10 ili 12)u dva u "ništa", nema tu mesta "friziranju" zvuka, a baš zbog toga što ljudsko uho ne podnosi te decibele nose se čepovi za uši...

Autor Djordje 19 Mar 2011, 16:10

PITBULL gde si brate!

Djordje,
,,Odoh da friziram sad zvuk na mom autu, ima da mu stavim frizuru V12 motora, taj mi se najviše svidja."

HAhahahaahahahahaah

Autor MasterHaosis 19 Mar 2011, 16:14

https://www.youtube.com/watch?v=eG-4sSoXlaM
https://www.youtube.com/watch?v=4gWrFmRnLrE&feature=related
Turbo motori su valjali pre, zasto ne bi i sada? A to sto pricaju da ce zvuk biti manje uzbudljiv su ciste gluposti. Vrtece se turbo motori na 10-12.000rpm. A LFA i 458 Italia imaju "samo" 9.500. I kako se cuju?

Autor loshmi89 19 Mar 2011, 16:32

@R1

o cemu ti pricas?

Najbolji zvuk motora imaju Ferrari i McLaren. Prosto imaju najbolje i najpreciznije podesene motore. To ti mogu potvrditi jer sam bio na trkama u Melburnu i jedino ta dva bolida imaju ujednacen zvuk kao da je elektromotor u njima.

Autor ChedomirADELAIDE 19 Mar 2011, 22:05

@R1

zaboravio sam Red Bull, fenomenalno radi.

Na neki nacin kad cujes te masine i kuturu njihovog rada mozes da zakljucis ko koliko vredi u F1

Autor ChedomirADELAIDE 19 Mar 2011, 22:07