
Saobraćajna policija je za vreme pojačane kontrole vozila sa zatamnjenim staklima, od 28. februara do 13. marta, podnela 1.549 zahteva za pokretanje prekršajnog postupka, dok je 937 vozila isključila iz saobraćaja, rekao je danas načelnik Uprave saobraćajne policije Dragiša Simić.
Pravilnik o tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju precizno naglašava da se vetrobrani ne smeju zatamnjivati, a ostala stakla mogu biti naknadno modifikovana tako da ukupna vrednost prigušenja svetlosti ne prelazi 25 odsto, kazao je Simić Tanjugu.
On je dodao da stepen refleksije stakala na vozilu ne sme prelaziti 15 odsto kako ne bi došlo do zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju.
Vlasnici vozila, kod kojih su lepljenjem folija, nalepnica ili stavljanjem premaza napravljene prepravke na vetrobranu i spoljnim prozorima dužni su da u ovlašćenoj ustanovi ispitaju svetlosnu propustljivost kako bi dobili odgovarajuće uverenje", objasnio je Simić.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Tuningcentar.com
A sta sa fabricki zatamnjenim staklima (pozadi) koja su zatamnjena vise od 25% ?!!
Hoce i njih terati da skidaju stakla i stave prozirna ili?
Ili je samo vazno da fabricki sme da bude preko 25% zatamnjenje a naknadno ne sme?!
Da li ovo opet lici na nelogicnost ??
Naravno.
Postoje ljudi koji maksimalno zloupotrebljavaju mogucnost zatamnjivanja stakala i zbog toga se radujem sto se ovaj zakon sprovodi u delo. E sad, to sto nije savrsen i definisan, i to sto su ti ljudi izuzeti kazne, je tamna strana medalje...
Načuo sam da će uskoro biti vraćene odredbe iz starog zakona jer ovako su "dvostruki aršini" - oni koji imaju fabrički zadnja stakla preko 25% su OK, a oni koji su ih naknadno isto toliko zatamnili nisu OK, što je DISKRIMINACIJA.
Elem, zbog toga će uskoro (nadam se) biti usvojeno:
- Vetrobran NIŠTA
- Bočna u ravni vozača do 25%
- Sva ostala po želji, tj. do 100%
Naravno, zakon ne važi za vozila državnih organa, koja smeju da imaju zatamnjenje i do 100% na svim staklima osim vetrobrana. :)
P.S. Kako će da provere sledeće:
1) stavim 25% i odem da dobijem sertifikat i dobijem ga
2) skinem 25% i stavim recimo 50%
3) saobraćajcu kad me zaustavi pokažem sertifikat
@Uros CS
Svuda u svetu i toj bajnoj Evropi koju kopiraju je dozvoljeno zatamnivanje zadnjih stakala.
Tacnije,fabrike to rade.
To zatamnjenje ti je otprilike 80%.
A folija od 25% zatamnjenja ne postoji.
E sad,znam da mi imamo "bolje" strucnjake nego EU i fabrike kao sto su Mercedes,BMW,Audi,Porse.
Nazalost...
Prvo su bili doneli korektan zakon,da nazad sme bez ogranicenja,kao u EU.
A prednja stakla da smeju 25% (sto ne postoji) ali barem smeju zadnja.
Ovako,ne smeju nijedna,jer 25% ne postoji.
Ali zato ima na fabricki zatamnjenim,preko tih 25% pa me zanima sta ce uraditi povodom diskriminacije.?
Da li je sustina da li je fabricki zatamnjeno (izmedju stakala folija) ili naknadno (folija na unutrasnjoj strani stakla)???
A nije sustina zatamnjenje?
Cak je i Sat plus potvrdio sve prednosti folija.
@Miki
Bravo.
Ne mogu da utvrde stepen zatamnjenja kad nemaju aparaturu !
Evo 75% zatamnjenja.
http://www.zastitna-folija.com/carrera-75-light-black-p-321.html
Takodje,moze se pogledati cela lepeza folija tu kao i njihove prednosti.
Dobro sam rekao,fabricki zatamnjena stakla onda idu i preko 75% zatamnjenja.
@Carobnjak
Nek je upotrebe na fabricki zatamnjenim kolima !
Da vide stepen zatamnjenja.
@PITBULL™,
Covece...ubacio si me u rebus! :D
Elem, mislim da je poenta cele zbrke odlazak na vadjenje sertifikata i placanje odredjene sume za to ispitivanje. Popuna budzeta. Simple as that!
@carobnjak
Mirko Alvirko je toliko mahao rukama, da je uticao na rezultat merenja.
Bolje da je onaj tip iz AMSJ proverio zatamljenost pameti Alvirka. Ko ga drži...?
Evo,fabricki zatamnjeno staklo na Toyoti je 75%.
A ima primera i vise kao i manje procenata zatamnjenja (fabrickog).
Prednja bocna stakla koja nisu zatamnjena vec samo tonirana,imaju 20% zatamnjenja.
Koja je razlika onda fabricki i naknadno? (sem te razlike fabricki-naknadno)
Koja je sustinska razlika?
Dalje,kazu "kako ce vozac koji se nalazi iza da uoci reakciju vozaca sa zatamnjenim staklima"????
Pa mozda ako bude gledao u migavac a?
Ili oni smatraju da treba da gledamo u ruke vozaca.
Ako je tako,da ne koristimo migavce onda.
Evo sve,crno na belo.
http://www.rts.rs/page/tv/ci/story/17/РТС+1/856810/САТ.html
@Uros CS 21:51
Nije nikakav rebus.
Prosto je ko pasulj.
Prednosti folija su visestruke.
Zastita od UV zracenja,toplotna izolacija,zastita u slucaju loma stakla (staklici ostaju na foliji ne rasipaju se u kabinu samim tim putnici su mnogo bezbedniji),prijatnija voznja (klima skoro da ne treba ili na minimumu).
Konacno,lepsi izgled auta.
Kad sednes u auto,ne hvatas usijani volan (leti),ne sedas na rernu,komande sve takodje nisu usijane.
Tacno se oseti razlika sa i bez folija.
Bez folija sunce przi ruke,sa folijama,ne oseti se.
Ja sam odlucio da zatamnim kola jos dok sam vozio Golfa.
Putovao sam za NS i klima je radila na maximumu ali nije vredelo,kuvao sam se.
Cim sam se vratio,odma folije :)))
I sad,po suncu,kad spustim staklo,odma ga dizem jer osetim kako pece sunce.
Ja uvek gledam u vozača a to isto preporučujem i vama. Zato je dan uvek bolji od noći.
Ko voli da se krije, neka se vozi u zatvorenim stočnim vagonima. Nikad nisam razumeo tu potrebu.
@Energy saver
Pa ti objasni Mercedesu,Audiju,Bmw-u i svim ostalim fabrikama da su budale.
A ja bi rekao obrnuto.
@Energy saver
haha, mislim da su merili 2 puta, sa Alvirkom i bez njega...:)))
PITBULL
Ne mogu da razumem pojavu da neko pljeska foliju na šoferku. Ugrožava sebe i druge (noć, sumrak, tumeli)
Pusti ti fabrička kola koja imaju prilagođene farove, prilagođenu zatamljenost u zavisnosti od svetlosti, fotogrej...
Jesi li se pitao zašto jeftina kola nemaju takvu zatamljenost?
Neki dan sam vozio jednu drćelu sa folijom noći. Bilo mi došlo da idem peške.
ma samo nas *ebu,u sat plusu pise da je o5 dozvoljeno ja ne skidam,pa nek mi i skinu tablice,bezobrazni su,najbolje da svi vozimo krseve,svuda traze pare,te porez,te stakla,pa ce i xenon ima li da im nesto odg?
ja sam pre tri nedelje na mojoj rav4 zatamnio,prednje 35% zatamnjenosti,a zadnje oko 70%,crne boje je auto pa lepo izgleda,sto se tice vidljivosti napred su xenon sijalice kratka/duga i dnevna svetla tj led diode,a pozadi imam parking senzore,ne bi ih skinuo ni lud,a i da mi kazu nesto recicu da sam auto uvezao u ovom stanju,kad sam je uvezao u avgustu nisu imala crna stakla,tojota je 2005 pa samim tim deluje da je fabricki sve na njoj.
@PITBULL™,
Ma razumem ja prednosti folija,nego si me u toliko recenica zasuo informacijama i procentima. Ma nebitno potpuno... :D Odavno i ja planiram da "zatmnim" Logana nego nikako da pretekne od budzeta za tu svrhu.
omg
Skini ti te folije, biće ti jeftinije, bolje, sigurnije. Nemoj da praviš tenk sa puškarnicama od kola.
Ugradi venecijanere, pa kad oćeš da dremneš ti ih navuci.
to nije zabranjeno.
pa ja sam skupljao par meseci i taman zatamnio oni krenuse da skidaju,meni je za tojotu izaslo 130e sve komplet njihovo,radio mi je Ivan lik je radio pre u dark glasu sada ima svoju radionicu.
razmisljao sam da stavim i sporet :P ma neka ih,zivim u malom gradu,sve se zna i svako se zna,veze svuda,pa ako bude trebalo skinucu sa prednjih stakala,ali prednja stakla su skroz providna pogotovo po suncu!
@Energy saver
Hahahahah!!Kralj!!!
Inace,kad pomislim na zatamnjena stakla,pomislim na crne Audije A6-ice,uglavnom...Bukvalno kad vidim A6,prozori crni...
@Carobnjak
Slazem se.
Ovima iz vlasti.
Mnogo vise su za zatvor nego za sluzbena kola.
@Energy
Kakve veze imaju farovi sa folijama???
Objasnio sam sve prednosti folija,zato ih izmedju ostalog i fabrike ugradjuju.
Bocna stakla ako su mnogo zatamnjena smanjuju vidljivost tamo gde nema nikakvog svetla.
Gde ima (u gradu npr) to smanjenje vidljivosti je zanemarljivo.
To je jedina njihova mana,a toliko prednosti ima...
Evo u novom Satu pise da se vraca uredba o folijama tako da ce biti dozvoljeno bez ogranicenja pozadi,napred do 25% i soferka nista.
Dzaba su krecili onda :)))
@auto
Kao doprinos kreativnosti "učesnika", ja mislim da ubuduće medju komentarima treba da birate "izjavu nedelje" ( ili "meseca" ) i da tu titulu za početak ponese "Energy Saver" ( za ovde prikazanu temu ).
Imao sam prethodni auto sa zatamljenim staklima par puta su me zaustavili ali sam imao neki atest koji sam plastificirao i kad god su me pajkani zaustavili samo sam im pokazao malo su duvali ali nisu mi mogli nista :))) Sada sam trenutno bez svog auta vozim jugica sada ali cim kupim nov auto sto je plan prva stvar mi je da zatamnim stakla kao i na prethodnom autu sto sam uradio em lepse izgleda vizuelno em stiti od sunca ja sam imao original Lummar folije ( Canada) I bio sam prezadovoljan po mome treba vratiti stari zakon koji je apsolutno korektan napred 25% a ostalo nazad 100% Sto je ok . Nadam se da ce se vratiti i da nece maltretirati ljude !
@Moron
da, odmah sam prepoznao talenat!
Ali ti drzis drugo mesto, samo sto u poslednje vreme "strajkujes"... :)))
@Arnold
Tako su najavili ovi iz Sat-plus-a. Jer nemoguce je da budu dvostruki arsini.
Fabricki sme a naknadno ne,iako je procenta zatamnjenja isti (sto je poenta a ne da li je folija u sredini stakala ili na unutrasnjoj strani stakla)
Llumar su i kod mene :)))
Tj,svi koji profesionalno ugradjuju folije koriste Llumar uglavnom.
Ima tu i jos par vrhunskih firmi kao Sun-Glass itd.