
Jedna od najvećih premijera na prošlogodišnjem Salonu automobila u Ženevi bio je Porsche 918 Spyder Concept sa hibridnim pogonom. Kako je reakcija javnosti u Ženevi bila izuzetno pozitivna, uopšte nisu bile iznenađujuće nezvanične najave koje su se pojavile odmah posle sajma, a ticale su se njegove serijske proizvodnje.
Sada je nemački proizvođač konačno i definitivno potvrdio da proizvodnja 918 Spydera startuje 13. septembra 2013. godine. Prve isporuke kupcima počinju dva meseca kasnije, a proizvodnja će se odvijati u Porscheovoj fabrici u Stuttgartu.
Naravno, u pitanju je ograničena serija, i to samo 918 komada. Istovremeno sa ovom zvaničnom potvrdom, Porsche je objavio i cenu za 918 Spyder – 645.000 evra (plus porez).

918 Spyder kombinuje benzinski V8 motor sa 368 kW/500KS i dva elektromotora sa 160 kW/218KS (benzinac i elektromotor mogu da rade zajedno ili odvojeno), što je po podacima fabrike dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 3,2 sekunde a najveća brzina oko 320 km/h. Procenjuje se da će njegova potrošnja goriva iznositi samo 3 l/100 km, a emisija CO2 će biti 70 grama po kilometru.

Kada se kreće samo na elektropogon, ovaj sportski dvosed (čija će težina iznositi manje od 1500 kg zahvaljujući upotrebi ugljeničnih vlakana, aluminijuma i magnezijuma) može da pređe oko 25 kilometara (baterije su inače litijum-jonske a menjač sedmostepeni Porsche PDK sa duplim kvačilom).
U Porscheu takođe najavljuju da će 918 Spyder stazu Nirburgring moći da pređe za manje od 7 minuta i 30 sekundi.
Kupci koji sada polože depozit za 918 Spyder su u prilici da naruče i specijalno izdanje modela 911 Turbo S. Nazvan je Porsche 911 Turbo S "Edition 918 Spyder", a njegova cena u Nemačkoj iznosi 173.241 evro (Coupe verzija), odnosno 184.546 evra (Cabriolet verzija). Ove cene su sa uključenim tamošnjim porezom, a isporuke počinju u junu ove godine.


Ova 911-ica se mehanički ne razlikuje od standardnog 911 Turbo S modela sa 530KS, već pre svega po novim "acid-green" detaljima (na retrovizorima, kočionim kleštima, na volanu i sedištima...), bogatijoj opremi, dodatnim detaljima od ugljeničnih vlakana u enterijeru i posebnim oznakama.

Ivan Mitić – Autoblog.rs
Meni otpozadi liči na R8
zadnji blatobrani , zadnja svetla u Audi stilu, nema onog kapljica stila porsche.
A evo i dokaz da otpozadi krade izgled R8
http://www.carversation.com/wp-content/uploads/2009/01/r85.jpg
Znači Lambo, R8 , 918, SLS, Ferrari, a nigde nema tog legendarnog supersport BMW-a
Ovaj 918 ne prestaje da me oduševlajava od kad je izašao. Jedino što za ovu potrošnju ne mogu da poverujem Folciki ni lečka! Ako se najave obistine onda je superiorna gotovo kao kod BMW-a. :))
@Gagiba
Ta prica o potrosnji je smesna.
Citam danas u novom SAT-u,BMW X3 2.0 d.
Bas su drasticno slagali za potrosnju,duplo skoro.
Deklarisana prosecna je 5,6 litara a stvarna prosecna 9,3.
Novi CLS 350 cdi je takodje testiran,prosek 8,7 lit :)))
U gradu 10,4 trosi.
Porseeeeeeeee samo deli lekcijeeeeeeee!! :))
Ma kad hoce i kad im dodje oni za cas odrade ;)
Odlična 918-ica!
Što se potrošnje tiče, to je kao i kod svih drugih, prosečna potrošnja merena pod odredjenim uslovima. Uglavnom bez naglih ubrzanja koja onda drastično povećavaju potrošnju u realnim uslovima!
I jedno pitanje, zar stvarno mislite da BMW nije sposoban da napravi supersportistu?
@dusan
Čisto da znaš da je meni lično Porše jako gotivan. A ovaj 918 je perfektan. Ali jbg...mora da se zna ko je industrija a ko su radionice!!! :))
Ovaj ima zatamnjena stakla, znači nije pogodan za naše tržište.
Predlažem Poršeu da izmeni ovaj detalj ili će bankrotirati Porše Srbija :))
Drago mi je da je Porsche napravio jedan moderan i atraktivan auto sa istinskim inovacijama po pitanju dizajna,jer su na taj nacin sami sebi pokazali da mogu kad hoce.Postovalac sam 911-ice,ali zaista ne vidim nikakvu poentu u tome sto neko 40 godina pravi jedan isti auto.