
Ove nedelje i najnoviji „Zastavin“ automobil odlazi u istoriju. Počinje montaža nove opreme za dva potpuno nova modela u ovoj fabrici
Montažne linije stare kragujevačke Fabrike automobila, koje su pripale kompaniji „Fijat automobili Srbija“, zaustavljaju se tokom ove nedelje, a sa tim skoro trodnevnim procesom, u istoriju odlazi i poslednji „Zastavin“ model „punto 188“.
Od 10. januara s ove trake dnevno silazi (rekordnih) 125 automobila. Sa prenetim zalihama iz prošle godine stvoreni su uslovi da se, pre svega, domaćem tržištu - sve do kraja oktobra, ponudi i do 1.000 automobila mesečno. U tom periodu će se montirati nova oprema za proizvodnju dva potpuno nova modela u ovoj fabrici. Pre svega, nova montažna linija u lakirnici, što isključuje mogućnost bilo kakve proizvodnje automobila.
S obzirom na to da je fabrika obavezna da u naredne tri godine obezbedi vozila za zamenu automobila u garantnom roku, kao i rezervne delove za više godina - već od novembra će se proizvoditi manje serije ovog vozila. Kraj proizvodnje „punta“ će trajati sve do početka 2013. godine.
Proizvodnja ovog modela će najverovatnije poslužiti i za probnu proizvodnju na novoj liniji, jer je platforma ovog i novih modela - ista. Ovaj automobil je, uključujući i proizvodnju sa oznakom „zastava 10“, proizveden u oko 40.000 primeraka.
Stižu dobavljači
Već je izvesno da će do kraja leta deset preduzeća biti spremno da proizvodi za kompaniju „Fijat autombili Srbija“, a od novembra i 21 firma sa sedištem u Srbiji. Reč je o prvom krugu dobavljača za nove modele koji bi pored ostalih kooperanata trebalo da proizvode oko 80 odsto za nove modele.
Preuzeto sa : Novosti.rs
Da li je moguce da su ti novi modeli na platformi 188 (stari Punto) ?!?
I meni ovo s platformom zapalo za oko, što je 1. nelogičnost
a druga nelogičnost je da je ovo poslednji krug, ali će se proizvoditi do 2013.
A to je onda posposposlednji krug?