Počela proizvodnja Fisker Karme u Finskoj

Tri godine nakon što je prototip Fisker Karma predstavljen na Salonu u Detroitu, ovaj hibridni automobil sišao je s proizvodne trake fabrike u Finskoj kao serijski model. Isporuke kupcima počinju sledećeg meseca, a cena automobila je 95.000 dolara.
Karma je hibridni elektromobil, s benzinskim motorom koji služi kao generator. Automobil pokreću dva elektromotora ukupne snage 300 kW (408KS) i sa 1300 Nm obrtnog momenta, koji struju dobijaju iz paketa litijum-jonskih baterija.

Samo na struju može da pređe oko 80 kilometara. Kad se baterije isprazne, pokreće se 2,0 litarski turbobenzinac snage 260KS koji služi kao generator i puni baterije. Sa ovom kombinacijom automobil ima autonomiju od 480 kilometara. Deklarisana prosečna potrošnja je 2,4 litra na 100 km, a emisija CO2 je 83 g/km.

Do 100 km/h ubrzava za 5,9 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 200 km/h.
Prema izjavama iz Fiskera, planirana je godišnja proizvodnja od 7.000 automobila. Osnovna cena Karme u SAD iznosi 95.900 dolara, a trenutno je dostupna za 88.400 dolara.
Izvor : Automoto-portal.hr
Sjajan! Ne zna se koji je lepsi, da l' on ili Tesla... Hibridi su napokon postali lepi i privlacni.
P.S. Samo me jedan detalj nervira. Mozda cepidlacim, ali ova praznina izmedju dva otvora ventilacije "vapi" za nekim dugmetom ili analognim satom! :D
@Uros CS
Tesla je čista elektrika a ovaj troši i benzin što donekle utiče na održavanje, bez sumnje. I Tesla S mi je neuporedivo lepši, mada i onaj nije loš pozadi a za napred bi trebalo malo privikavanja. :)
@Gagiba,
Priznajem da sam taj detalj prevideo do citanja ovog posta. Bio sam ubedjen da je na "baterije" a onda sam procitao da ima i benzinac. Ipak su evropljani malo uzdrzaniji od ciste elektrike za razliku od amera. Inace, neko je ovde na blogu opisao ovau Karmu kao kombinaciju Panamere i Quattroportea i ja bih se sa tim slozio. Profil i silueta Maseratija i prednji deo kako je recimo, po meni, Panamera trebala da izgleda. A volan jes malo nakaradan, kao da ogranicava upotrebu svojim dizajnom.
@Uros CS
Dve trećine je inspirisan Maseratijem a napred mi više liči da su Nisana imali na zidnom kalendaru dok su ga skicirali! ;) Ali je zato unutra autentičan krajnje, bar po mojoj trenutnoj proceni.
E nisam znao gde da prilepim ovo, neka ga ovde!
https://www.youtube.com/watch?v=k2RCEqfbj64&NR=1
Ko gleda nek obrati pažnju na 1.15 i 2.35!!!
Zezanje živo!!! :)
@Gagiba,
Malo je Jaguar XJ unutra, bar meni tako lici...
Inace dizajner i vlasnik Henrik Fisker je dizajner Aston Martina Db9 i Vantage-a, BMW Z8, ceo inzenjerskii dizajnerski tim se sastoji iz nemackih strucnjaka, samo firma je nemacka jer firma nije mogla da nastane u EU zbog naftnog lobija .....ovaj auto voziti je jedno posebno iskustvo i ne meoze se porediti ni sa jednim drugim auto, obrtni momeenat veci od Veyrona, nema cimanja, lezi ko metak na stazi, 4 godine gratis servis , 100.000 km garancije , auto da je dzabe, svaki normalan covek moze da ga vozi i da mu bude jeftiniji od punta u svakom pogledu...ima performanse jednog Rapida, Panamere, Maseraiti...Uskoro kod nas
https://www.youtube.com/watch?v=WdjiC3cEKXo
i
https://www.youtube.com/watch?v=V9tVDFiMKAA
Uskoro i kod nas