home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Na montažnim linijama kompanije „Fijat automobili Srbija“ više se ne sklapaju nove školjke za automobil „punto“, a sa trodnevnim procesom montaže, pre ostalih 300 karoserija, počinje i rušenje objekata Instituta za razvoj, kao i zgrade bivšeg heliodroma ove fabrika, saznaju „Novosti“.

Za razliku od proizvodnih hala od kojih su ostali samo zidovi, objekti Instituta nisu građeni u socrealističkom stilu i oko njih je izgrađen svojevrstan park.

Do pre nekoliko godina simbol razvoja „Zastave“, konstrukcije automobila „jugo“ i mesta gde su se italijanski i američki stručnjaci sarađivali na redizajnu automobila - ruši se do temelja. U poslednjih pet godina, mesto gde su zainteresovani srpski kooperanti mogli da preuzmu „pelcer“ za proizvodnju rezervnih delova za „punto“, posao preuzima torinski razvojni dizajn centar.

Inženjeri, konstruktori i modelari su prethodnih dana dobili nove ponude. Jedan broj njih je do januara preuzela nova fabrika, a drugima je ovih dana ponuđena dvogodišnja prekvalfikacija u filijali Nacionalne službe za zapošljavanje. Slična sudbina je zadesila i oko 90 radnika „Zastavine“ fabrike automobila koji se nisu zaposlili u FAS-u.

Preuzeto sa : Novosti.rs



čitanja : 3109



Komentari

Sad ce Predrag da place...:)))

@Dejan L
sta ces kad Classic odlicno koci a on to nije znao...:)))

Autor carobnjak 28 Mar 2011, 00:50

Kakav bre razvoj u Zastavi!NEMOJTE TAKO GRUBO DA SE SALITE!

Autor milan 28 Mar 2011, 01:04

Samo neka ruše. Stići će ih to kad tad, jer zlodela ne mogu da prođu nekažnjeno! Nadam se samo da ću dočekati taj trenutak...

@carobnjak
Ništa nije smešno, pošto je to sve odavno vrlo tužno. Ti stvarno ne kapiraš neke stvari...

Autor Predrag 28 Mar 2011, 01:51

@Predrag
"Samo neka ruše. Stići će ih to kad tad, jer zlodela ne mogu da prođu nekažnjeno!"

Mozda u nekom drugom zivotu.
Jer,vidis kako ovde sve prolazi nekaznjenjo,rade sta pozele i niko ne odgovara nizasta.

Autor PITBULL™ 28 Mar 2011, 01:56

@Predrag
pa nije meni nista smesno u tekstu, smesan si mi ti...
Ponasas se kao da si ga ti osnovao! Kakve to veze ima sa tobom?

Autor carobnjak 28 Mar 2011, 01:59

P.S. nista se ne rusi bez dozvole, tako da nista od kazne. Sama Zastava je bila dovoljna kazna...

Autor carobnjak 28 Mar 2011, 02:00

@carobnjak
Kazne u smislu pravde a ne prava!
Rekao si da ću da plačem, i na kraju si stavio smajliće. Ne znam samo kako drugačije normalna osoba treba da reaguje, kada se uništava kompletna privreda u zemlji, a da je ona nemoćna da bilo šta promeni? Naravno da nisam plakao, ali mi je zbog svega užasno, užasno krivo...

Kako misliš nema veze sa mnom? Pa u tom istom Institutu sam bio više puta, a mogao sam i da se zaposlim u njemu? To bi bilo isto kao kada bi bolnicu u kojoj radiš, kupio neki Mišković, i pretvorio je u Maxi diskont, a ti lepo završiš na ulici...

Autor Predrag 28 Mar 2011, 02:11

@PITBULL™
Nažalost, potpuno si u pravu...

Autor Predrag 28 Mar 2011, 02:14

@Predrag
smajli sam stavio zato sto sam znao sta ce se desiti , ne zato sto se radujem!
Moras da shvatis 2 stvari: da je Zastava odavno mrtva, i drugo - da je vredela onda bi opstala! Surovo ali istinito...

Autor carobnjak 28 Mar 2011, 02:16

Mi smo stvarno unikumi. VW preuzme škodu, napravi od nje skoro pa najpoželjniju tvornicu automobila. Reno preuzme daciu, obara rekorde u proizvodnji, izbacuje nove modele... Dođe FIAT i na kraju upropasti zastavu do kraja. Sve sruši, i prodaje nam pred-potopni auto, koji je bio s...nje i kad se počeo proizvoditi. I to sve zahvaljujući političarima,korumpiranim lopovima i kretenima koji su identični u čitavoj ex Yu. I sad, neka me administrator opet obriše.

Autor Milan 28 Mar 2011, 07:40

Pa „Fijat“ nema blage veze šta da radi sa sopstvenim brendovima (uništava „Lančiju“, prodaja „Alfe“ je katastrofa), zašto bi ih bila briga za „Zastavu“?

Sudeći po načinu na kojoj se „Fijat“ odnosi prema dobijenoj imovini, teško da se može očekivati čuda od FAS-a. To sam znao već pre dve godine, kada su „menadžeri“ iz „Fijata“ (tj. ljudi koji nisu mogli da zadrže posao u Italiji) izbacili sve koncepte iz Instituta napolju, da tužno i bez ikakvog razloga sede u snegu. Ponešto me podseća na „Pežoov“ odnos prema „Sitroenu“, ranijih sedamdesetih godina.

Smatram da se ovo moglo drugačije završiti, kao i da je legalnost „kupovine“ ove imovine pod velikom znakom pitanja.

Autor CaMIRO 28 Mar 2011, 10:06

rade ljudi sa svojom imovinom sta im je volja. Ne vidim u cemu je problem. Mozda im se zgrada ne svidja. Mada po svoj prilici taj "razvojni" centar nije dao nikakvih komercijalnih rezultata jer da je uradio nesto korisno Zastava bi "izasla na zelenu granu".

Tuzno ali istinito. Sad gradjevinari imaju posla i nisu na ulici.

Autor ChedomirADELAIDE 28 Mar 2011, 10:46

Deda ti ostavi auto, ti ga uzmeš i zapališ, tvoj je.

Može ti se - ali ne znači da si pametan.

Kriviti Institut za razvoj za sve "Zastavine" probleme usred najgorih (u devedesetih godina) uslove u autoindustriji od drugog svetskog rata je suludo.

Takođe je ovde u pitanju da li "Fijat" zaista ima pravo na tu imovinu, tj. da li je država uopšte imala temelje da ulazi u ovakvu vrstu "privatizacije" tj. poklona.

Autor CaMIRO 28 Mar 2011, 11:21

Zabarska posla. Cuo sam neke kuloarske price da ce zabari sa nasim krimosima na vlasti da prave stambene zgrade na Zastavinom zemljistu. A sta reci za inzenjere,konstruktore. U sta ce da se prekfalifikuje covek od 50 god. Verovatno ce da im ponude ovi sa zavoda pletenje, heklanje...Zalosno !!!

Autor Bagzi 28 Mar 2011, 21:29

Prekvalifikuje,malo sam zabagovao:))

Autor Bagzi 28 Mar 2011, 21:31

Probajte da bar za trenutak pobegnete od socrealističkog načina razmišljanja...Zastavini stručnjaci za proteklih trideset godina nisu mogli da ugrade jedan vazdušni jastuk u svoje modele...prodavali su nam limene kante koje su za mnoge postajali mrtvački sanduci i pri nesrećama od 60 km/h...o čemu vi pričate? O Razvojnom centru koji trideset godina menja imena praistorijskim modelima i lepi plastiku na lim!Zastava je istorija,pre svega zahvaljujući sopstvenim greškama i potcenjivačkim odnosom prema kupcima i državi...Fiat svakako nije bezgrešan,ali,razlika izmedju Punta i Juga meri se svetlosnim godinama.Dobrodošli u XXI vek...

Autor SaleKostolac 28 Mar 2011, 21:43

P.S. Fotografija gore sve govori...

Autor SaleKostolac 28 Mar 2011, 21:45

Auto and Moto
Uvek sam vas voleo i cenio što uredno brišete komentare.
Zato vas zdušno obilazim u zadnje vreme.
Ne znam šta mi bi pa se po nekad prevarim?!

Autor Mange 29 Mar 2011, 12:58

u Italiji Fiat ima novi i veliki centar za dizajn i razvoj i ovaj u KGu mu nije potreban. Ali ima problema s prostorom zbog neuspeha kupovine Korman polja, koje je mnogo veće od kasarne u Grošnici. Prosirilí su krug fabrike do Lepenice a zavrat instaliraće prečišćivače vode i napraviti pešačke i bicikl staze s druge strane reke. Moramo ih trpeti, katastrofa ako ovaj posao propa

Autor Boki 13 Apr 2011, 20:12