home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : dw-world.de

Nemački proizvođači premijum automobila utrkuju se – rame uz rame – za naklonost kupaca. Audi, BMV i Mercedes se već danas bore i za kupce sutrašnjice i to specifičnim proizvodima za decu.

Od skutera na pedale, preko modela automobila, pa sve do plišanih medvedića u trkačkim odelima. Deca se tako povezuju sa tržištem, prenosi Jan Vizeke, profesor Rurskog univerziteta u Bohumu:

„Velike nemačke marke automobila u čitavom svetu imaju i veliki potencijal za identifikaciju i kao statusni simboli. Oni su kao stvoreni za prenošenje te identifikacije i na sledeću generaciju.“ Za obezbeđenje potražnje je važno i čuvanje kruga kupaca odanih jednoj firmi. „Postoje porodice u koje je lakše usaditi ideju neke automobilske marke od porodica u kojima ta marka nema nikakvu tradiciju“, priča Vizeke.

Zato proizvođači ne nude samo minijaturna, dečja izdanja automobila koje roditelji drže u garaži; BMV, na primer, nudi električne modele koje mogu da voze deca starija od tri godine. Cena: oko 400 evra. Audi nudi smanjenu verziju modela Auto union „C“ iz 30-ih godina. Ima menjač sa sedam brzina, hidraulične kočnice i instrument-tablu od drveta, sve to košta 9.700 evra. 

Dirk Nojburg iz BMV-a nam objašnjava kako se to radi na primeru dečjeg bicikla. „Prodaje se u crvenoj i plavoj boji, za devojčice i dečake. U početku može da se koristi kao biciklić bez pedala, a zatim, u okviru čitavog paketa, mogu da mu se ugrade i pedale i lanac, tako da dete od prvog stupnja pa do pravog bicikla sve može da nauči.“

Ideja na pretek

Do starosti od šest godina, ovaj BMV-ov model bicikla tako praktično raste zajedno sa detetom. Kako Mercedes, tako i Audi i BMV zahvaljujući ovakvim artiklima svake godine ostvaruju dvocifrenu milionsku dobit.: 

„To me ne čudi. To funkcioniše kao neka vrsta pozitivne veze između automobila i novog pratećeg proizvoda, i omiljenost tog proizvoda se očigledno prenosi i na imidž same marke automobila“, kaže profesor Jan Vizeke.

A proizvoda je sve više. Audi je nedavno izbacio na tržište stoni fudbal koji košta 13.000 evra. Ideje za prateće proizvode očigledno ni izdaleka nisu iscrpljene.

Autori: Klaus Dojze / Saša Bojić

Foto : Audi


čitanja : 2013



Komentari