home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Svima je poznata činjenica da baterije električnih automobila trpe velike gubitke tokom ekstremnih hladnoća. Zato Volvo testira svoje sisteme na C30 EV modelu pri temperaturi od – 20 stepeni.

Testiranja se vrše u mestu Kiruna u Švedskoj, a cilj je proveriti koliko zaista energije baterije mogu dati prilikom maksimalnog opterećenja. Osim što baterije gube energiju pri niskim temperaturama, treba uzeti u obzir i veliku potrošnju svih sistema za grejanje.

Naime, električni Volvo C30 ima čak tri sistema klimatizacije. Prvi sistem je zadužen je baterije, kako bi njihovu temperaturu održao u idealnom rasponu, a što na kraju znači i više energije. S druge strane elektronika u automobilu i elektromotor koriste vodeno hlađenje.

Treći sistem hlađenja se koristi za putnički prostor, a reč je o sistemu grejanja na bioetanol, sa 14.5 litarskim rezervoarom. To znači da se za grejanje putničkog prostora ne koristi energija iz baterija i time se produžava autonomija automobila.

Prema kompaniji, Volvo C30 EV i u ovako ekstremnim situacijama ima domet od oko 80 kilometara, što je odličan rezultat. A to pre svega treba zahvaliti sistemima koji čuvaju bateriju i pametnim iskorišćavanjem energije.

Izvor : Automoto-portal.hr



čitanja : 846



Komentari

80 celih km! I to Volvo, prosecan Citroen koji se dici svojim novim 0-automobilima bi verovatno izdrzao 15. Znaci, u vecim gradovima bi morao da imas elektro-stanicu na putu do posla, inace... :D

Ajde javite te se @bk, @Slobodance i ostale "supljine" u odbranu! :D

Autor Cika Sima 29 Mar 2011, 17:03

Mene zanima koliko je kostala proizvodnja ovoga, sa svim mogucim zastitama i uredjajima za odrzavanje temperature itd.

Autor Dejan 30 Mar 2011, 07:25