
Svima je poznata činjenica da baterije električnih automobila trpe velike gubitke tokom ekstremnih hladnoća. Zato Volvo testira svoje sisteme na C30 EV modelu pri temperaturi od – 20 stepeni.
Testiranja se vrše u mestu Kiruna u Švedskoj, a cilj je proveriti koliko zaista energije baterije mogu dati prilikom maksimalnog opterećenja. Osim što baterije gube energiju pri niskim temperaturama, treba uzeti u obzir i veliku potrošnju svih sistema za grejanje.
Naime, električni Volvo C30 ima čak tri sistema klimatizacije. Prvi sistem je zadužen je baterije, kako bi njihovu temperaturu održao u idealnom rasponu, a što na kraju znači i više energije. S druge strane elektronika u automobilu i elektromotor koriste vodeno hlađenje.
Treći sistem hlađenja se koristi za putnički prostor, a reč je o sistemu grejanja na bioetanol, sa 14.5 litarskim rezervoarom. To znači da se za grejanje putničkog prostora ne koristi energija iz baterija i time se produžava autonomija automobila.
Prema kompaniji, Volvo C30 EV i u ovako ekstremnim situacijama ima domet od oko 80 kilometara, što je odličan rezultat. A to pre svega treba zahvaliti sistemima koji čuvaju bateriju i pametnim iskorišćavanjem energije.
Izvor : Automoto-portal.hr