
Saobraćajna policija oduzela je 86 dozvola vozačima koji su u poslednja četiri meseca prešli kvotu od 18 negativnih bodova zbog učinjenih prekršaja.
Svi oni moraju najpre da plate kaznu, odleže sve zakonske kazne, sačekaju 90 dana, pa tek onda ponovo krenu na obuku za vozački ispit.
Svaki vozač koji je ostao bez dozvole imaće 40 teorijskih časova. Od toga je 15 časova poznavanje saobraćajnih propisa, 16 o značaju bezbednosti saobraćaja i izbegavanju potencijalno opasnih situacija.
Preostalih devet časova je individualizovano, odnosno posvećeno je onim prekršajima zbog kojih je neko ostao bez dozvole. Po završetku nastave, vozači polažu test unapređenja znanja i tek kada polože, vraća im se dozvola.
Pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Branimir Miletić kaže da su seminari odgovarajućeg sadržaja, nisu u vezi sa veštinom vožnje, već su više psihološkog karaktera, jer je potrebno da se vozač bezbednije ponaša u saobraćaju.
Ono što najviše pogađa vozače nije samo zabrana upravljanja motornim vozilom već i novac koji treba da odvoje da bi ponovo seli za volan.
Damir Okanović iz Komiteta za saobraćaj kaže da će oni koji su ostali bez dozvole, da bi ponovo seli za volan, morati da potroše prilično vremena i novca, bar četiri meseca, a za testove i seminare iznos se kreće do nekoliko hiljada evra.
Podsetimo, prošle godine su sudije za prekršaje u zatvor poslale 785 vozača, a 26.430 njih ostalo je bez dozvole u periodu od tri meseca do dve godine.
Svakim desetim vozilom na Ibarskoj magistrali u večernjim časovima upravlja vozač pod dejstvom alkohola, od čega je svaki treći u stanju teške alkoholisanosti, po novim standardima merenja.
Preuzeto sa : Rts.rs
Kako su brizni.
A za najteze prekrsaje su uveli da mogu da se plate 100+ hiljada din i nista zatvor.
To je pokazatelj koliko im je stvarno stalo do bezbednosti.
" a za testove i seminare iznos se kreće do nekoliko hiljada evra."
WTF?
Znaci prosecan vozac kad izgubi dozvolu,to je trajno.
Jel se dobija i auto uz to ili? :)
Ja sam zato da prvo neko vaspita policajce kako da se ponašaju u saobraćaju.
Oni su ubedljivo najnekulturniji vozači, bahati, loši a mongi ne znaju ni propise.
Ponkad kad me zaustave čini mi se kao da smo na divljem Zapadu, iskaču na sred raskrsnica, iz žbunja, šetkaju po putu, motraš da kočiš, da ih obilaziš.
Jednostavno smo povremeno prepušteni na "krivu" pamet pojedinih pandura, na njihova odokativna tumačenja i sl.