
Preuzeto sa : Novosti.rs
Mesto u Italiji koje živi za i od čuvenog „crnog konjića“. Na ulazu stoji tabla: „Dobrodošli u Maranelo, grad Ferarija i dobrog života“
Kada iz Sasuola prođete kroz simpatično mesto Fjorano, na njegovom kraju
sačekaće vas tabla sa natpisom „Dobrodošli u Maranelo, grad Ferarija i dobrog
života“. E sad, za naše pojmove teško bi se Maranelo mogao nazvati gradom, ali
u drugi deo poruke, onaj o dobrom životu, apsolutno ne sumnjamo.
Odmah na ulasku, sa leve strane, dobro ograđena i sakrivena od očiju javnosti
nalazi se Ferarijeva probna pista. Turiranje motora može se čuti u gotovo
svakom trenutku. Smeta li to ovdašnjim žiteljima? Evidentno ne, jer svi žive sa
Ferarijem, za Ferari i od Ferarija. Tu počinje i ulica Dino Ferari iz koje prvo
skretanje levo vodi do sedišta tima Formule 1 čuvenog „crnog konjića“.
Pristup, naravno, nije dozvoljen, kako stazi tako i zgradi F1 tima, ne
pomažu ni priča, ni srpske pres legitimacije, ama baš ništa.
Nekoliko stotina metara dalje niz glavnu ulicu stiže se do muzeja Ferarija.
Ulaz je kroz butik u kojem se može naći sve i svašta vezano za giganta auto
industrije, a jedino što vam je potrebno jeste novac, s obzirom da su cene za
naše uslove astronomske.

Iz butika se ulazi u muzej za koji ulaznica košta 13 evra. Na nekih 300 kvadrata smeštena je kompletna istorija.
Počevši od prvih modela, do najsavremenijih, a posebna mesta zauzimaju bolidi Formule 1. Zidove krase fotografije iz raznih epoha, a ljubazni kustosi odgovoriće na svako vaše pitanje.



Kada od muzeja nastavite ulicom Dina Ferarija, posle 300 metara skreće se u
ulicu Enca Ferarija koja vodi do fabrike. Velelepni i utisak je nepregledni
kompleks u kojem je zaposleno nekoliko hiljada radnika. Zato smo i kazali da
ljudi iz Maranela, Fjorana, Sasuola, pa i obližnje Modene žive za Ferari i od
Ferarija. A kako je sezona Formule 1 tek počela, jasno je da je upravo to tema
skoro svih razgovora u lokalnim kafeterijama, picerijama, prodavnicama.
Jednostavno, u Maranelu je Ferari način i smisao života.
TEST VOŽNJE ZA 80 EVRA
Svako ko želi može da trenutak da se oseti moćnim, može da sedne za
volan nekog od Ferarijevih modela (ne bolida F1) koji su parkirani na dve
lokacije pored muzeja i da ga provoza ulicama Maranela.
U zavisnosti od modela, to zadovoljstvo košta od 60 do 80 evra za deset minuta
test vožnje. I, još nešto, čovek iz kompanije je neizostavan na mestu suvozača,
kako neko ne bi došao u iskušenje da automobil odveze u - nepoznatom pravcu...
Autor : B. Sekulović
Ferari volim zbog starih modela, novi me nesto bash ne ostavljaju bez daha...I zao mi je zbog toga. 599 mi je mlak i spreda i pozadi, Californija mi je totalno netralna u negativnom smislu. Italija je super samo mi je zadnji deo previshe cudan. FX je ok, samo nemam zelju da vozim tako nesto...Enzo je jedina svetla tacka ali ga nema vishe. Lamborgini u ovom momentu nudi privlacnije stvari. Voleo bi da vrate dupli par svetala pozadi.
@Uros Cuore Sportivo
Upravu si. Mislim, dobri su ovi novi model, daleko od toga da su liši, ali nisu ni blizu onih starih.
Po mom mišljenju je F40 najlepšiji Ferrari ikad.
Iza njega bi stavio model iz niže klase, koji se zove Testerossa.
Ta dva modela su po mom mišljenju pravi primeri koji definišu Ferrarija.
@Cvele, Ex italo fan,
U novijoj istoriji pa josm malo i unazad:
Maranelo, 456, 288 GTO, F 40, Testarosa, 365 Daytona, Dino...i sto se dalje ide u proslost vise je lepsih modela. Dzeremi je lepo to opisao kad je predstavljao 599 ali necu da citiram jer se tacno ne secam njegovih reci. Bilo je u kontekstu da su novi modeli nekako nedorecheni u dizajnu.Volish ih ali ne umes da objasnish zasto. I s tim se slazem.
Da, i 288 GTO je jako lep i čuven model.
Mada su meni, ipak, ona dva gore pomenuta modela najlepša.
U svakom slučaju, "old school" je po mom mišljenju zakon za mnoge automobilske kompanije.
Uvek nejviše privuče pažnju kada se uradi neki model u retro stilu. Mislim da bi svi trebali da se malo vrate u slavna vremena.
Ubiše me futuristika i one odvratne led diode. :)
U poslednjoj deceniji jedini model koji cenim kao cistokrvni Ferrari izgledom, zvukom i performansama je F430!
@milan,
to je tako pesimisticki i zlonamerno.
Ja bi to pre opisao kao potpirivanje vecnog plamena koje gori u srcima svih pravih ljubitelja Skuderije! :D
@R1
Slazem se.
Mada,F430 je pravi Ferarri sto se tice dizajna,primer kako jedan Ferarri treba da izgleda.
Kad bi se na takav dizajn dodale performanse 458 Italia dobio bi se savrsen spoj.
@U CS
Slazem se za stopove. Inace,ceop zadnji deo F430 je lepsi nego na Italiji.
Stopovi,izdvuvi,difuzor,sve.
Italia kao da je prozivod Lamba a ne Ferarrija,mada bi je Lambo napravio mnogo lepse. Valjda su hteli da pariraju Lambu agresivnoscu.
Auto je agresivan,ali ni blizu lep kao F430 koji je po meni najlepsi Ferarri ikad.