
Analitičari auto-industrije slažu se u jednom: predložene mere u pogledu ekonomičnosti potrošnje i standarda emisija štetnih gasova američkog predsednika Baraka Obame za SAD znače da će Amerikanci uskoro značajno promeniti svoje vozne parkove.
Ono što se očekuje da će se desiti 2016. godine: SUV-ovi će postati mnogo
manji, dizel-motori zastupljeniji, proizvođači automobila će nuditi hibridne
pogone u skoro svim verzijama modela, veći broj proizvođača će ponuditi
efikasna plug-in električna vozila i prodaja manjih automobila će značajno
porasti.
Predložene mere koje su naišle na žestoka protivljenja u Senatu su maksimalna
potrošnja flote vozila 7,35 litara na 100 km goriva do 2016. godine, čime bi se
uštedelo 1,8 milijardi barela nafte godišnje. Mere će dozvoliti američkoj
Agenciji za zaštitu okoline da reguliše ispust CO2 u atmosferu po prvi put od
250 g/milji.
Ova inicijativa predstavlja striktan plan koji značajno donosi pritisak
proizvođačima kako bi proizvodili efikasnija i ekološki čistija vozila, dok oni
odgovaraju da će sve ovo povisiti cenu automobila.
- Status quo više nije prihvatljiv, rekao je Obama. U protekloj deceniji nismo
učinili ništa kako bismo poboljšali ekonomičnost automobila i kamiona na našim
putevima, a neki strani japanski, korejski i evropski proizvođači već su
dostigli standarde koje mi tek želimo da postavimo, navodi Barak Obama.
Interesantno je da je najveći proizvođač u SAD, General Motors, podržao ovaj
plan u načelu.
Šta donosi najveću uštedu:
- direktno ubrizgavanje poboljšava potrošnju goriva za oko 6 odsto;
- manji turbopunjivi modeli smanjuju težinu vozila i izbacuju iz upotrebe
velike motore, što dovodi do uštede od oko 15 odsto;
- različite vrste transmisija, varijabilne i sa šest stepeni uz automatiku
donose uštedu od pet do 10 odsto;
- Stop/start sistemi, često nazivani prapočeci hibrida, donose 10-15 odsto
uštede;
- Common-rail dizel motori su čak 30 odsto ekonomičniji od identičnih
benzinskih motora
Izvor : Economy.rs
Foto : arhiva Autoblog.rs
Ova obrazlozenja su samo izgovor da bi se povecala ulaganja u ovaj sektor i neosetno uvele nove akcize na gorivo. U senatu je na 1. mestu biznis, 10 mesta prazno, 12. ekologija. Novi Rim.
obama jos jednom pokazuje da nije upoznat sa situacjom.
1) obama moze naterati kompanije da proizvode recimo dizele, ali ne moze naterati kupce da ih kupe. osim ako nekim cudom dizel postane jeftiniji od benzina i dizel automobili budu imali ogromne popuste.
2) to da nista nije ucinjeno u proteklih 10 godina od strane big 3 je glupost. ford recimo danas u vecini klasa ima najmanju potrosnju. hyundai mislim da je ekonomicniji, ali to je samo zato sto hyundai nema liniju pickupa i suv koji kvare fordov prosek. u sustini, kad bi se gledali auti siguran sam da bi ford bio #1.
3) i ono poslednje, standardi i potrosnji isto nemaju smisla. jer ono gm uzme chevy volt, stavi buick oznaku na njemu i buick volt automatski popravi prosek celog buicka. tako da kompanije mogu imati nekoliko auta koji mnogo trose i prodavati neki ekonomicni auto pod nekoliko oznaka i taj jedan auto popravi prosek cele kompanije.
Kako god ja sam 1. koji ga podržava u DOWNSIZING-u
Mnogo su Ameri navikli da bahato troše gorivo i da voze limuzine od 5m
Ništa neće da im škodi ni u B, ni u C segmentu, kad ceo svet može, mogu i oni
@Dejan L,
ne vozi to bas ceo svet, pitaj australijance sta oni voze. v8 ford falcon i holden commodore.
manje aute voze samo oni gde je sve usko i drzava nabila ogromne cene na gorivo, registraju i porez (a to je u vecini sveta). tamo gde postoji neka sloboda za voznju (amerika, australija) uglavnom se voze veci i mocniji auti.
Verovatno bi i ja vozio neki mocni suv da imam americki standard i dobru platu i jeftino gorivo i ja bih vozio nesto mocno ;)))) A posto je sve obrnuto vozimo ono sto je dobro a economicno :))
@mile antena
eto druze sad si konacno cuo gde su tvoja "braca" a o cemu smo ti pricali mesecima unazad...
Obama da vrati onu Nobelovu nagradu za mir!!Pa cemo posle nastaviti sa pricom.
@carobnjak,
zamisli kad politicar nesto izjavi, sigurno je istina, bez i malo sumnje.
da, ceo svet je ekspert kako se zivi u americi i kakvi se auti tamo voze. svi su ipak gledali americke filmove, zar ne?
@mile antena
kako se zivi u americi, ti znas najbolje ali kakva su kola, to znaju i mala deca...
@carobnjak,
znas kako si se juce "ljutio" sto ameri imaju odredjeno misljenje o fiatu na osnovu istorije?
to otprilike i ti (i vecina onih koji zive u evropi) sada radis prema americkim vozilima ...
@mile antena
nije istina, nisam se ljutio samo sam rekao da je ta anketa radjena bez argumenata tj. zasniva se na periodu od pre 40 godina sto nije fer!
Ovo u vezi vasih vozila nema veze sa prosloscu nego je sadasnjost ( vidi gornju vest) tj. surova realnost!
A buducniost mozes da pretpostavis...
P.S. a da bih te potpuno demantovao samo cu ti reci da su americka vozila pre 40-50 godina bilo mnogo zanimljivija nego danasnja!
@carobnjak,
kao sto sam juce rekao, reputacija nije nesto sto se moze racunati u brojevima vec generalno misljenje koje ljudi imaju o autima. ne mora biti tacno misljenje, ali je to njihovo licno misljenje.
garantujem ti da znam vise o automobilima i kad sam pijan nego obama kad je trezan. naveo sam ti gore razloge zasto ovo sto obama prica nema nikakvog smisla. pre svega, auti u americi nece nikada biti mali i ekonomicni kao u evropi jer nema potrebe za tim. ulice i pakrinzi su ogromni, a gorivo je uvek bilo duplo jeftinije.
jel taj obama seo u ijedan novi auto ili se samo vozi u svom cadillac limo? ocigledno nije jer da jeste nebi pricao ono sta prica. tipican politicar.
@mile antena
a na osnovu cega ti smatras da je Obama izneo licno misljenje?!?
Ne znas ti sta je politika, ocigledno...
evo ti najbolji primer, ovo ne da nije istina nego je ogromna glupost (i mogu navesti gomilu primera zasto):
"U protekloj deceniji nismo učinili ništa kako bismo poboljšali ekonomičnost automobila i kamiona na našim putevima, a neki strani japanski, korejski i evropski proizvođači već su dostigli standarde koje mi tek želimo da postavimo, navodi Barak Obama."
@mile antena
hoces da kazes da su americka vozila ekonomicna?
Pa ti si prvi koji zastupa teoriju da je tamo jeftino gorivo i da to nikada nije bilo vazno!
@ mile ant
Kako bre nisu, pa smanjili su sa 20 na 18.5L potrošnju
:))))))))))))))))
Plakaće Amerika za sve manjim automobilima, još nisu ni svesni da moraju da zaborave 5m lima i 600L prtljažnika svojih sedan vozila.
A tek oni TRAKTORSKI kamioneti sa 6.000 kubika i više
@mile antena
predlazem ti da ponovo polako procitas gornji tekst pa ces shvatiti koliko su ameri zaostali! Sve to sto on prica se u Evropi desilo jos pre 30 godina...
Nije tesko priznati ako nisi u pravu...
@carobnjak,
nisu ekonomicna kao evropska (sa dobrim razlogom), ali su svakako EKONOMICNIJA u velikoj meri nego sto je slucaj bio pre 10 godina.
evo ti odlican primer fordovog predstavnika u mid-size klasi:
2000:
taurus 3.0l v6 155 hp, 13L u gradu, 9.8L na autoputu
2010:
fusion 2.5L I4 175 hp, 9.8L u gradu, 6.9L na autoputu.
uz to se moze dobiti i hybrid (2.5L I4 sa 191 hp) koji trosi 5.4L u gradu i 5.7L na autoputu.
@Dejan L,
jesi li upoznat sa naftnom krizom tokom 1970ih?
@ mile antena
Pobogu, studiram Ekonomiju, u najmanje 10 predmeta smo izučavali fenomen naftne krize i naše nezapamćene inflacije tokom 90-ih.
Jel znaš ko je kriv za naftnu krizu?
SAD tokom 60-ih uvodi na svojim institutima katedre koje se bave predviđanjem i na osnovu predviđanja i intuicije tim stručnjaka je donosio planske odluke, međutim oni za faktor korekcije i rizika OČIGLEDNO nisu čuli.
Nisu zaračunali najosnovnije faktore koji se koriste ako se planira DUGOROČNO
@carobnjak,
mozda u srbiji, ali u normalnom svetu gde goriva ima neki kvalitet - i te kako moze (moji roditelji poseduju taj auto pa znam iz iskustva koliko trosi).
@Dejan L,
nisam spominjao naftnu krizu tokom 1990ih vec 1970ih (1974 da budem precizan). tada su cene goriva bile vecim od danasnjih. i ameri nisu kupovali male aute - stavise, automobili su tad dostizali rekordne dimenzije. ima onih koji su mene ubedjivali kako ce fiesta da napravi bum u americi. prosle godine ta fiesta je bila najslabije prodavano vozilo iz forda, a ni ove godine ne cvetaju ruze (iako su cene goriva trenutno bas visoke)
@ mile antena
Na tu naftnu krizu iz 70-ih i mislim, a ti ako znaš za još neku, prosvetli me, možda postanem i magistar kad ispričam profesorima.
Naravno da nisu kupovali mala kola, za vreme krize, ali su urnisali pola sveta da bi taj njihov američki san dosanjali nekako.
U snu se ne snili
@Dejan L,
na koji nacin su dobivali gorivo je druga prica. ali je cinjenica da su ameri kupovali ogromne automobile i kad je bila nestasica goriva i kad su cene goriva dostizale visoke cene (sto se desavalo nekoliko puta kroz istoriju). ne vidim ni najmanji razlog zasto bi sada bilo drugacije.