
U pripremi je pravilnik o zatamnjivanju prozora na vozilima do 25 odsto. Sada se primenjuju stara zakonska rešenja koja ne dozvoljavaju da građani ili firme zatamnjuju stakla na vozilima.
Sa srpskih drumova prošlog meseca uklonjeno je 937 vozila koja su imala
zatamnjena stakla. Skinute su im tablice, a vozači su mogli ponovo da sednu u
svoje limuzine tek kada su dokazali da su "sastrugali" tamne folije.
Zbog istog prekrašaja napisano je 1.549 prijava.
Uprava saobraćajne policije MUP Srbije, međutim, priprema pravilnik, po kome će
vozači, koji to žele, moći da prekriju prozore folijom, pišu "Novosti".
"Sada se primenjuju stara zakonska rešenja koja, osim kada je reč o
državnim organima, ne dozvoljavaju da građani ili firme zatamnjuju stakla na
vozilima", kaže za "Novosti" Dragiša Simić, načelnik Uprave
saobraćajne policije.
"Pravilnikom će to biti dozvoljeno, ali samo kada je reč o zadnjim bočnim
prozorima. Ukupno zatamnjenje u vozilu ne sme da pređe 25 odsto."
Trenutno su od kažnjavanja jedino bezbedna vozila kojima su fabrički zatamnjena
stakla. Za ostale će biti "veliki problem" da prođu i tehnički
pregled, jer će im se tražiti atest. U ovom trenutku takav papir izdaje samo
Institut "Vinča" koji ima potrebne instrumente za merenje. Praksa je
pokazala da su ove svetlosne testove uspela da prođu samo vozila čija su stakla
zatamnjena još na proizvodnoj traci.
"Uprava saobraćajne policije mora da skloni takva vozila sa drumova, jer
ugrožavaju bezbednost građana i samih policajaca", objašnjava Simić za
"Novosti".
"Ne vidi se koliko je ljudi unutra, da li su naoružani... Dešavalo se da
počinioci krivičnih dela "jure" drumovima, a da je pitanje da li da
ih zaustavljamo ili ne, jer ne znamo da li su naoružani i koliko ih je."
Folije, koje su na svoja vozila nalepili mnogi vozači, nemaju nikakve šanse da
"prođu" testove. Dokazano je da one propuštaju samo 0,5 odsto
svetlosti, dok je zakonski minimum 75 procenata. Oni kojima je u saobraćajnoj
dozvoli naznačeno da su stakla fabrički tamnija, ne moraju da vade atest.
Vozači koji su zatamnili stakla kao razlog navode činjenicu da je, posebno u
letnjim mesecima, zahvaljujući njima temperatura u vozilu niža za desetak
stepeni. Cena zatamnjivanja prozora se kreće od 90 do 130 evra, u zavisnosti od
modela automobila i kvaliteta folije. Većina servisera daje garanciju od pet
godina
Izvor : Mondo.rs
"Ne vidi se koliko je ljudi unutra, da li su naoružani... Dešavalo se da počinioci krivičnih dela "jure" drumovima, a da je pitanje da li da ih zaustavljamo ili ne, jer ne znamo da li su naoružani i koliko ih je."
---------------
Razumem da im je problem da vide koliko ima osoba, ali ne mogu da shvatim da lupe glupost u vezi naoruzanih osoba u autima.
Primer: Auto se krece 80 km/h, 4 osobe unutra sede kao i sav ostali svet u autu - kako oni to utvrde da li su oni naoruzani, bas me zanima ;)
Bio auto zatamnjen ili ne, oni moraju zaustaviti auto, zamoliti osobe za koje veruju da su naoruzane, zatim ih pretresu, pa tek onda ce videti da li su naoruzani.
U novom Golfu stakla su fabrički zatamnjena 65% što piše u cjenovniku dodatne opreme pa mislim da nije pravedno prema ljudima koji voze starija vozila da ne mogu naknadno da zatamne stakla. Nije mi jasno gdje je to dokazano da propuštaju samo 0.5% svjetlosti, evo prije par nedelja na SAT-u je čovjek mjerio tri vrste folija a jedna je puštala 70% svjetlosti, najtamnija je bila na oko 50% ne sjećam se najbolje.
R1
A kako ce tek da vide ako su u fabricki zatamnjenom autu? :)
bakicar
Najtamnije folije prpoustaju 5% svetlosti samo. Od 0,5 ne postoje. Uglavnom su na kolima 15% i 30% (toliko svetlosti propustaju) Takve se nalaze i na fabricki zatamnjenim. Razlika je samo sto su na fabrickim izmedju stakala a naknadno kad se radi na unutrasnjoj strani stakla. To je cela filozofija.
Ako primenimo ovu logiku ”"Ne vidi se koliko je ljudi unutra, da li su naoružani... Dešavalo se da počinioci krivičnih dela "jure" drumovima, a da je pitanje da li da ih zaustavljamo ili ne, jer ne znamo da li su naoružani i koliko ih je”””” trebalo bi i zidovi na zgradama da budu providni, kao i odeća ljudi, jer kako drugačije da znamo ko je na ulici naoružan, ili koliko je ljudi u nekom stanu i jesu li sumnjivi ili naoružani? Zaustavljaj i trkeljiši svakog sumnjivog a pusti poštene ljude da žive na miru... To je kao ona kretenska nalepnica ”vozilo za sopstvene potrebe” . Ne znam postoji li iko ko ima automobil “za tuđe potrebe”...
@zoki
Bas tako. Bas su glupi,kao da neko ko je naoruzan drzi oruzje na sred shoferke ili uzdignuto gore da se vidi. Budale...
Uostalom,znaju oni vrlo dobro ko su kriminalci,gde zive,cime se bave,pa sta cekaju?
Znaju mala deca u svakom kraju ko prodaje drogu itd,pa ako policija ne zna,moze decu da pita...
Toliko ceo svet bruji o ekologiji,manjoj potrosnji a pojma nemaju koliko bi se goriva ustedelo da sva kola imaju zatamnjena stakla.
Razlika u temperaturi bude oko 10 stepeni sa i bez folija.
Klima ti cesto ni ne treba.
Veliki brat i u Subotici.
http://www.polovniautomobili.com/wiki-Vesti/subotica-pod-video-nadzorom.php
Samo cekam kad ce po kucama da krenu da ugradjuju kamere i ispovedaonicu.
Nisam ljubitelj naknadno zatamljenih stakala, ali opet ne kapiram logiku kojom se vode ovi što donose zakone... Ili to kako je kome ćef, pre će biti! Fabrički može, naknadno ne. Pazi molim te!!! Isto kao što su pojedini uporni u tome da se prolaženje motorom pored kolone okarakteriše kao nasilnička vožnja... U svim normalnim zemljama, i to baš u toj njihovoj obećanoj Evropi, to je normalna pojava. Čak u nekim državama vozači automobila ostavljaju prostor ispred vozila do pešačkog prelaza, za motore koji obilaze kolonu i staju napred. Svugde se podstiče korišćenje motocikala i skutera zbog smanjenja gužvi, manje potrošnje, manje emisije štetnih gasova, više parking mesta, samo kod nas zakone donose isfrustrirani moroni kojima smesta što ih neko obilazi dok oni čekaju u koloni. Što se i oni ne kuvaju pod kacigom, nego uživaju dok ih hladi klima, i slušaju muzikicu! E to smo ti mi, Srbi!
@Djordje 19:10
Bravo ! Potpisujem.
Inace,koja je svrha motora-skutera ako ces isto kao i kola da cekas kolonu?
@Djordje, @PITBULL™
Moze to da bude dozvoljeno, zajedno sa posebnim clanom koji bi naglasio da se vozac automatski oslobadja krivice ako obori (pa i usmrti) onog ko se na motoru-skuteru provlaci izmedju vozila, obilazi sa desne strane ili obilazi kolonu presavsi u traku za suprotni smer itd.
Uceloj evropi je zatamnijivanje dozvoljeno nazadnjim bocnim i nazad 100%
Zakon je zakon(makar i suludi),ali on važi za sve pa je tako iznimka za Državne organe potpuno neustavna!
U passat cc su fabricki zadnja bocna stakla zatamljena, dali neko zna koliko?
Znaci oni koji imaju fabricki zatamljena stakla (npr pozadi 100% i napred 50 %) podrazumeva se da uzorni gradjani i njih ne treba proveravati jer takvi ne nose oruzje za pljacku ili ne spremaju kakvo ubistvo niti voze sa telefonom u ruci a drugom rukom cackaju nos ali zato ovi sto naknadno zatamljuju stakla na svojim polovnjacima, ti su jako sumljivi jer ako isu dali 100 e u ovo vreme da zatamne staklo mora da su krenuli u otimacinu da nadoknade svoj gubitak deviza koje su ulozili u svoj komfor , lepsi izgled svog automobila ili nesto trece.
Ovo je katastrofa.
Ovo je diskriminacija.
Zelim pravo na zatamljena stakla kao i svaki drugi obican gradjanin ove zemlje.
Kakve sad ima veze da li sam kupio auto sa ili bez fabrickog zatamljenja i kakve veze ima da li cu ih naknadno zatamniti ako se vec putevima ove zemlje voze vozila sa zatamljenim staklima ?
Ok da ne moze niko , sem drzavnih auotmobila zbog bezbednosti ( to mogu da razumem ) ali ako se vec voze takvi automobili zasto ne dozovle svima isto.
DISKRIMINACIJA !!!!!
JTD
Ne postoje fabricki zatamnjena stakla napred (vozac-suvozac),samo nazad.
@PITBULL
Kako ne postoje ?
Ja odem sad kod prodavca , kupim nov auto i hocu da mi zatamne stakla napred 30 ili 50%. To ne mogu ?
@JTD
Ne. Nigde nemas fabricki zatamnjena prednja stakla jer to nigde ne dozvoljava zakon,zato. Nije njima nikakav problem da to urade,medjutim ni u jednoj to nije dozvoljeno. Vozac i suvozac moraju da se vide. Nazad mozes koliko hoces da zatamnis,cak i fabrike "betoniraju" nazad stakla,ali napred ne.
E sad,gledao sam onaj test SAT-plus-a na Toyoti Hilux,prednja stakla 20% zatamnjena a nemaju foliju !
Samo su malo zelenkasta.
A juce sam bas gledao slona (novijeg) on ima takodje zelenkasta stakla,ali izrazeno,mogu da se opkladim da je vise od 25%. Kao i soferka na nekim kolima (posebno francuzima).
http://www.carcollery.com/wp-content/uploads/2009/06/mercedes-benz-s-class-side-angle-view.jpg
P.S. Tonirana da,ali zatamnjena napred ne. Jedino sto sam video da fabricki je zatamnjeno napred je na ovom slonu. Posto je ovo sigurno folija. E sad,ne znam koliko % je zatamnjenje. Ali sigurno jeste folija cim ovako baca odsjaj. Tonirano staklo je samo malo zelenkasto ali totalno providno.