
Preuzeto sa : Novosti.rs
Hiljadu emisija, milion gledalaca po epizodi, barem dva miliona pređenih kilometara, i do 20 promenjenih automobila na dan - brojčani je rezime emisije SAT, koja ove godine slavi jubilej, dve decenije postojanja.
Njen tvorac Mirko Alvirović, ipak, „broji“ drugačije: - Ako sam u karijeri sačuvao barem jedan život, a mislim da jesam, uspeo sam.
Tokom ovih 20 godina, ekipu emisije SAT nisu zaobišle ni smešne ni opasne situacije. Snimili su grupu ljudi na Ibarskoj magistrali kako kradu saobraćajni znak (da bi ovi krenuli da ih jure kad su shvatili da su „uhvaćeni“), fotografisali čoveka na autoputu dok je vozio suprotnim smerom, ali i izbegli tragediju u kanjonu Morače, kada je jedan „savesni“ vozač počeo da pretiče kolonu.
A sve je počelo 1991. godine, kada je Mirko Alvirović objedinio tri oblasti koje su ga najviše interesovale - saobraćaj, automobilizam i turizam - u jednu emisiju. Govorili su mu: „Nećeš uspeti“, pitali se „Kome to još treba?“, ali on je bio tvrdoglav.
- Želeo sam da zadovoljim potrebe prosečnog čoveka, i to ne obavezno zaljubljenika u automobile, već svih koji učestvuju u saobraćaju - kaže Alvirović. - Pokazalo se da gledaocima to prija, i s vremenom i to je postala porodična emisija. Menjali smo se, osluškivali ljude, mislili uvek pet godina unapred, iako su nam mnogi govorili da pametujemo. Ono što se nije promenilo, jeste ljubav prema poslu, a filozofija „odrađivanja“ ovde ne postoji.
Ljubav prema poslu preneo je i na sinove - Mladena, čija je specijalnost testiranje automobila, i Momira, koji ima važniji zadatak - broji pare.
- Bez porodice nema velikog uspeha. Nas trojica možemo i da se posvađamo, ali imamo isti cilj: da napravimo nešto opštekorisno, pa tek onda da zaradimo. Misle ljudi da u ovom poslu ima puno para, da se sve dobija, a ne shvataju da su automobili samo deo našeg radnog dana. I bez obzira na zahteve raznih proizvođača da hvalimo njihova kola, nikad to nismo radili. Na svaki nedostatak smo jasno ukazali, jer poverenje gledalaca nam je iznad svega. Niko ne može da kupi naše mišljenje - otkriva Mirko.
U redakciji, u koju bi svaki dečak rado zalutao, jer je krase mnogobrojne makete automobila, kamiona i autobusa, danas radi 50 ljudi. Oni se ne usuđuju da krše saobraćajne propise, ali ne zbog policije, već zbog otkaza koji momentalno dobijaju u slučaju da budu uhvaćeni. Koliko je „veliki policajac“ dosledan kad su propisi u pitanju, objašnjava Mladen:
- Nije me učio da vozim. Morao sam da završim auto-školu pa tek onda da sednem za volan. Iako mi je to u početku smetalo, sada sam mu zahvalan, jer mi je jasno koliko je teško iskoreniti loše navike. A vozio sam mnogo više od standardnih 40 časova, jer on je rekao da mogu da polažem tek kada budem toliko siguran da i policajac pomisli da imam dozvolu. Vredelo je, postao sam jedini čovek sa kojim je Mirko dovoljno opušten da spava u automobilu - kroz osmeh priča Mladen.
Na naprednim kursevima u Evropi, mlađi Alvirović je stekao veštine koje mu danas pomažu u testiranju automobila. Da bi postao vlasnik sertifikata poput onih koje imaju samo vozači predsednika država, prošao je obuke koje obuhvataju sudaranje i pucanje na automobil. Njegovo praćenje savremenih tehnologija i Mirkovo iskustvo, oproban je recept koji Alvirovići nameravaju da koriste i narednih godina.
- Nikad nisam želeo da mi na ekranu budemo takmaci, već da to bude dopunjavanje dveju generacija. Izuzetan smo trio, što i gledaoci prepoznaju. A i kada ja ne budem tu, biću tu. Nešto sam stvorio i, što je najvažnije, to ima ko da nasledi. Dva zlatna sina čine me srećnim ocem - zaključuje Mirko.
ZNANJE JE ŽIVOT
Kada su shvatili da je, osim nekulture i bahatosti, veliki problem u saobraćaju i neznanje vozača, Alvirovići su osnovali NAVAK - Nacionalnu vozačku akademiju. Na stazi u Subotištu, 45 kilometara od Beograda, svi zainteresovani mogu da prođu obuku bezbedne vožnje.
- Dolaze kompanije, ali i obični ljudi koji ne žele da svoj život prepuste drugom. Obučavamo ih kako da prepoznaju opasnost, ali i da se izvuku sa što manje posledica kad se nesreća dogodi. Tu su simulatori sudara i prevrtanja, a vežbe se izvode na pisti, realnim brzinama do 120 kilometara na čas - objašnjava Mladen.
SAT JE SAVEST
Iako je završio književnost, a kasnije iz inata i novinarstvo, Mirko
Alvirović se rano opredelio za oblast kojom se danas bavi. - Zvučaće neskromno,
ali ponosan sam što sam u ovoj zemlji pokrenuo mnoge stvari. Kao jedan od prvih
instruktora vožnje, izmislio sam čunjeve na polaganju vozačkog ispita, napravio
sam informativni centar Auto-moto saveza, smislio sam besplatnu kontrolu
tehničke ispravnosti vozila, predvideo dolazak hibridnih i elektro automobila.
Da ne pominjem da smo kroz SAT naterali putare da postave signalizaciju na
mnogim mestima. SAT je postao savest svih.
generalno dobar projekat,ali to sto je sin "vodja test ekipe",tipicno srpski,ali tuzno...
Ok su, ali može to i bolje.
SAT znači saobraćaj, automobilizam i turizam, od turizma reportažica od 2 minuta, od saobraćaja ZOBS i NAVAK, od auta, reprize priloga veoma često. Mora tu nešto da se menja, dok je časopis OK
Mora da ce u cast jubileja da podele 20 Burago modela...
Onomad su poklanjali tecnost za vetrobran...
Teška budalaština,ovakve emisije su prevaziđene u celom pre dve decenije,kad je ovaj počeo!
Ovo može da prođe samo u Srbiji!
Taj Alvirko mora da ima dobar "recept"kada uspeva da se emituje na Državnoj televiziji već dve decenije u svim režimima.
@gagiNBG 01:36
Hahahahahahahahha.
Bravo care,nasmejao si me bas. :)))
Genijalno.
@ PITBULL™
Na sajmu su povodom 20 godina emitovanja poklonili Daciu Duster.
@Zocky,Beograd
nisam bas primetio da na domacoj televiziji ima boljih emisija, tj. nema puno ni slicnih...
U svakom slucaju cestitka za jubilej (gledao sam je i kad su pocinjali...) a za casopis sve pohvale!
P.S. slazem se da preteruju sa NAVAK-om, kao samo oni znaju da voze kako treba, mi ne znamo nista itd. tako da takve priloge nit gledam nit citam! :)))
Carobnjak pa Vrele Gume su bolje... Koliko se sjecam budu subotom u 17:00h.
@Cule
Ko je bio dobitnik,Stefan Alvirovic? Ili mozda neko sa drugim imenom ali istim prezimenom.
Meni je zao sto Top Speed ima neki fantomski termin, to sam ranio pratio