home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Sa 85.000 prodatih primeraka češki proizvođač automobila Škoda je u martu zabeležio najuspešniji mesec u svojoj istoriji.

Pozitivan trend nastavlja se i u prvom kvartalu 2011., sa prodatih 217.000 primeraka tj. s rastom od 21,4%. Najveće zasluge za rekordnu prodaju pripadaju tržištima Indije, Rusije i Belgije.

"I dalje smo veoma uspešni na svim našim tržištima tako da verujemo da ćemo u celokupnoj 2011. godini ostvariti evidentan rast u poređenju s prethodnom godinom", izjavio je Jürgen Stackmann, član Upravnog odbora ove kompanije odgovoran za prodaju i marketing. "Rekordan broj vozila isporučen je na sva naša tržišta. Ipak, za ovako uspešne rezultate prodaje najzaslužnija su tržišta Kine, Indije i Rusije. Trenutni uspeh daje nam za pravo da verujemo da će i nastavak ove godine biti u znaku rasta prodaje. Kao i ostali proizvođači, tako i Škoda posebnu važnost pridaje stabilnoj logistici i procesu prodaje, kako bi uspeli da zadovoljimo sve veću potražnju."

Na domaćem, češkom tržištu Škoda je povećala svoje učešće za 9,2 %. Time je ukupno tržišno učešće marke, sa 5.100 prodatih primeraka, u martu iznosilo 30,6%. Najpoželjniji Škodin model u Češkoj trenutno je Octavia Combi.

Snažan rast Škoda beleži i na ostalim tržištima Centralne i Istočne Evrope: u Mađarskoj je prodaja u martu porasla za 10,8 %, u Sloveniji za 22,1%, dok je u Ukrajini zabeležen rast od čak 54,0%.

Na zapadnoevropsko tržište Škoda je u martu plasirala 41.100 vozila i značajno ojačala svoju poziciju (rast od 8,8%). Na tržištu Belgije Škoda beleži svoj istorijski rekord sa 2.500 prodatih automobila. Posebno dinamičan rast prodaje desio se u Holandiji: 133,1%. I na švajcarskom tržištu Škoda je postigla uspeh – rast od 26,4%.

U Rusiji je Škoda sa preko 5.500 prodatih vozila ostvarila rast prodaje od 88,2%. Mesečni rekord postignut je i u Indiji, gde je Škoda isporučila više od 3.000 svojih vozila i ostvarila rast od 46 odsto. Najveći broj kupaca ovog tržišta odlučio se za mali Škodin automobil – Fabiju, čija je prodaja porasla za 82,5%.

Veoma dobre rezultate Škoda beleži i na tržištu Kine: 19.500 isporuka u martu ove godine znači rast od 21,4% u odnosu na isti mesec 2010. godine. Kineski kupci izdvojili su Octaviju (plus 13,7%) i Fabiju (plus 24,1%) kao najpoželjnije Škodine automobile.

Veoma pozitivan razvoj Škodine prodaje zabeležen je i na ostalim tržištima, poput Turske (plus 97,4%), Izraela (plus 21,8%) i Australije sa rastom prodaje od 100 odsto.

Prodaja u martu 2011. (Škoda modeli u poređenju s istim periodom 2010. godine):

Octavia (34.200 vozila/plus 15,2%), Fabia (27.300 vozila/plus 17,6%), Superb (11.700 vozila/plus 37,3%), Yeti (7.000 vozila/plus 37,7%), Roomster (3.700 vozila/plus 12,8%).

Škoda PR



čitanja : 1702



Komentari

Inače čitam novi AutoBild
U narednom broju uporedni test Škode i VolksWagena
Fabia vs Polo
Oktavia vs Golf
...

Autor Dejan L 09 Apr 2011, 11:11

Dejane jesi vidio, uze A6 5icu...

Autor hh 09 Apr 2011, 11:38

Jesam:
Audi A6...385 poena
BMW 5 ....380 poena
I sad ja glup, i Aleksandar Uglješić klovn?
I što nisu lepo i detaljno uporedili enterijer, A6 bi tu dobio još 5 poena

Autor Dejan L 09 Apr 2011, 11:46

@Dejan L, hh
da li ste videli gde je koji auto dobijao poene ili ste samo videli krajnji rezultat. U velikom broju kategorija osvojili su isti broj poena, al da vidimo gde je razlika. Audi je osvojio vise poena u nekim od sledcih kategorija:
-gorivo(1), porez/osiguranje(1),cena(3), rukovanje(1), domet(1), ekologija(2), (hladne)kocnice(1)....
BMW je dobio vise poena u sledecim kategorijama:
-menjac(2), oslanjanje(2), opsti utisak o buci(2)-kod Audija nesto cvrci i skripi:), bezbednost u voznji(2),elektronske asistencije(1)
A da im je ista cena, a ne 8000evra razlike, to bi bilo audi:-5 bodova i cao.

Autor toma 09 Apr 2011, 12:02

Tako da bas je a6 odrao 5-icu.
A petica sve ne moze da se proda. Nadjite podatke za prodaju petice u martu - rekordna ikad zabelezena prodaja u toj klasi (30.000 komada, duplo vise nego A1)
Osim toga ja sam ovaj test citao u originalnom nemackom autobildu. I naravno kljucna rec je AUTOBILD:)-Nesluzbeni glasnik VW grupacije!

Autor toma 09 Apr 2011, 12:05

AUTO MOTOR UND SPORT( kao br.1 u Nemackoj!):

1.Audi A6 TDI Quattro - 541 poena
2.Mercedes E350 CDI 4-matic - 521 poen
3.BMW 530d x-Drive - 518 poena

http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/5er-a6-e-klasse-im-dieselvergleich-business-trio-mit-dieselpower-3519510.html?show=2

Autor carobnjak 09 Apr 2011, 12:22

Bas me zanima sta to kod A6 cvrci-mozda najkvalitetnija plastika ili drvo u yachting stilu.

Autor milan 09 Apr 2011, 12:44

@carobnjak
Pregazio ih je A6...Inace,ne znam odakle ovom Tomi 8.000 e razlika,kada lepo moze da se udje na sajt i Bmw-a i Audija,i pogledas cene,A6 3.0tdi Quattro sa 245ks je 51,500,a 530d xDrive sa 258ks je 54,500.

Autor dusan 09 Apr 2011, 13:01

@toma
Jos u tekstu pise da Audi ocajno drzi pravac, zanosi se pri oduzimanju gasa, a u tabeli 5 od 5 za drzanje pravca. Skroz neobjektivno ocenjivanje.

Autor loshmi89 09 Apr 2011, 13:03

Tomo, kakvo te cvrcanje naslo, A6 ima i lepsi i bolji enterijer od petice. Idi na vrele gume i pogledaj kakve smesne minuse ima petica i isto je na trecem mestu kao i na auto motor und sportu sto postavi Carobnjak. Sveukupno u ovom triu je Mercedes najbolji. Najveca prednost su najjaci motori, udobnost, komfor i prestizna pojava.

Autor McLaren 09 Apr 2011, 13:05

@dusan
u Autobildu stoji ovako:
A6 = 52642 eura
BMW 5 = 60816 eura
Nije naglaseno sta imaju od opreme ali sigurno nisu standardni iz cenovnika...

Autor carobnjak 09 Apr 2011, 13:06

Dusane, Bmw ima identicnu snagu sa Audijem. Dok Mercedes ima 265ks i 620nm.

Autor McLaren 09 Apr 2011, 13:09

BMW ima 258ks a A6 245!
Audi ima bolja ubzanja jer je skoro 100kg laksi...

Autor carobnjak 09 Apr 2011, 13:11

Ja sam to i rekao u jednoj drugoj temi juce, cini mi se bas da sam dusanu odgovorio za tu razliku u ceni, pa da se ne ponavljam.
A to cvrcanje koj se pominje, ja sam samo komentarisao autobild clanak, koga interesuje neka pogleda, 50 din. nije mnogo. Inace odredjene kategorije ocena ne uzimam zdravo za gotovo ne samo u testovima AB i AMS vec bilo kog drugog casopisa. Zasto? Pa zato sto znam sta me kod nekog auta interesuje i to gledam. Samo jedna od kategorija gde je recimo u Autobildu pobedio BMW i tu osvojio 2 ili 3 poena vise, mi vise znaci nego gomila Audijevih poena, tipa veca prostranost na zadnjoj klupi, veci prtljaznik, veci domet sa jednim rezervoarom, i slicno. Na ovim testovima AMS i AB vrlo cesto neka skoda pobedi, tj. dobije veci krajnji zbir poena nego Audi ili VW. Kad bi mi bile krucijalne te kategorije u kojima Audi pobedjuje verovatno bih pri eventualnoj kupovini gledao neke druge automobile, a ne BMW.

Autor toma 09 Apr 2011, 13:15

@carobnjak
Pa da,ja ti kazem cene sa sajta Bmw-a i Audija,dakle pocetne cene...Verovatno Bmw napakovan sa dosta opreme,dok Audi nema nista posebno,dodata oprema u vrednosti od 1000e,dok je kod Bmw dodata u vrednosti od 6-7.000...Samo me zanima,kako to kaze Toma,sve strci,a loshmi da ne drzi dobro pravac ?! Pa nije to jugo,vec auto od 50+ hiljada eura...Koje gluposti pisu ovde...
@McLaren
Video si test?Video si da Mercedes nije najbolji...Ne znam sta jos hoces ;)
Ma vas Bmw i Merc fanove nervira sto nikako Audi da kaze nesto o novom RS6,znate svi da ce vas to roknuti :D

Autor dusan 09 Apr 2011, 13:26

Ja to sve lepo potkrepim primerima.
Primer 1:
http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/seat-toledo-1-9-tdi-skoda-octavia-1-9-tdi-vw-bora-1-9-tdi-755853.html?show=2
1.skoda, 2.vw, 3. seat

Primer 2:
http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/superb-combi-mondeo-turnier-passat-variant-im-test-drei-geraeumige-kombis-im-vergleich-1748484.html?show=2
1.skoda superb, 2.vw pasat, 3.ford mondeo

Primer 3:
http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/drei-mal-mittelklasse-von-vw-haus-konzert-754738.html?show=2
1. vw pasat, 2. skoda oktavia, 3. audi a4

Pa vi slobodno pre nego sto kupite auto posavetujte se sa nekim od ovih casopisa.
Ne kazem ja da oni lose testiraju, vec da totalno pogresno vrse bodovanje. Odredjene kategorije se podjednako boduju kako kod sportskih kabrioleta, tako i kod karavana. Ali OK, ljudi uglavnom odlucuju na osnovu drugih parametara, sto i neki objektivni pokazatelji govore.

Autor toma 09 Apr 2011, 13:28

@ toma
cvrči keder vrata, to je sitnica i odnosi se na najveće rupe na putu, dok A stubovi kod X3 čim pređe 100kmh pište i zvižde.
I pogledaj objašnjenje Marka o dizajnu BMW-a
ZNAČI kad ja kažem da je bmw promašio dizajn za seriju 6, to znači da se razumem u dizajn.
U svemu se slažem sa čovekom, pogotovo u vezi 508-ice

Autor Dejan L 09 Apr 2011, 13:29

Dusane, mislio sam uopste. Zna se ko je Mercedes. Neki pobedi u jednom testu, Mercedes u ostalih nekoliko sa drugim motorima. :) Kao i uvek. Napisao sam ti sta je najveca prednost u odnosu na konkurente.

Autor McLaren 09 Apr 2011, 13:30

@toma
Nikada ti neces biti od onih koji ce pruziti ruku i reci,bravo,odradili ste to odlicno.Svaka cast.A,to je bedno.

Autor dusan 09 Apr 2011, 13:30

@dusan
ja sam tebi lepo juce rekao da je razlika u ceni 3-4000 evra u nemackoj za osnovne modele. Audi A6 3.0tdi quattro stroinc: 51200evra, BMW 530dX: 54850evra, i to je razlika.

Autor toma 09 Apr 2011, 13:32

Tomo, a primer 3 je katastrofa. :D Bestseler i koji je najbolji ubedljivo zavrsi na trecem mestu. :D

Autor McLaren 09 Apr 2011, 13:33

Kao sto rekoh neki dan ( al sam obrisan...) danas je Audi ono sto je BMW bio pre 20 godina : rame uz rame sa Mercedesom a nekad i bolji od njega...

Autor carobnjak 09 Apr 2011, 13:33

@dusan
ne pricam o poslu koji je odradio Audi vec o testovima. Drugo nikad nisam za jedan Audi rekao da je los ili ruzan (osim za Q7 koji mi se zaista ne svidja, ne zato sto je ruzan, vec zato sto mi ne lici na SUV, pre na neki predimenzionisan karavan) i takodje sam rekao da mi se ne svidjaju nacickani LED-ovu u farovima A6, i da su po tom pitanju mnogo lepsi farovi A1.
Razlike izmedju premium modela su vrlo cesto toliko male da rezultati testa zavise od licne naklonosti novinara ili na koju je nogu ustao tog jutra. Tako da pri odabiru auta tu vrlo cesto pobedjuju neki iracionalni razlozi: imidz, brand, neciji tata je nekada vozio neku marku pa je tom klincu kad je porastao taj auto pri srcu, itd. Jos jednom ponavljam i naglasavam posto ovde ima ljudi koji ne umeju da citaju, tj. ne umeju cesto da protumace dobro ono sto su procitali, da bih sto se tice kvaliteta vozio bilo koji od tri premium brenda, ali kad dajem pare i mogu da biram, tesko da bih se odlucio za MB ili Audi pored BMW-a. Trebalo bi da bas zestoko zaseru pa da predjem u neki drugi tabor.

Autor toma 09 Apr 2011, 13:40

@McLaren
Pa i u ovom AMS testu koji je okacio carobnjak bestseler je na 3. mestu. Pogledaj moj predhodni post, upravo sam naglasio da neki ovde ne umeju da citaju, tj. da razumeju ono sto procitaju. Dakle ja nisam kacio te linkove da bih pokazao kako su ti testovi dobri i realni vec obrnuto. Ti i jos neki ste u tom fazonu, ako vam test odgovara, onda je super, ako ne, onda je test (primer) katastrofa...

Autor toma 09 Apr 2011, 13:43

@carobnjak
pogresno:
"Kao sto rekoh neki dan ( al sam obrisan...) danas je Audi ono sto je BMW bio pre 20 godina : rame uz rame sa Mercedesom a nekad i bolji od njega..."

ispravno:
"Kao sto rekoh neki dan ( al sam obrisan...), po mom misljenju danas je Audi ono sto je BMW bio pre 20 godina : rame uz rame sa Mercedesom a nekad i bolji od njega..."

I to bi bilo OK, e sad ako bi dalje hteli da razvijamo tu tezu na sitna crevca, doslo bi se do toga koliko je tvoje misljenje relevantno, zatim na osnovu kojih pokazatelja to tvrdis kad u zadnjih 2-3 godine sve relevantni cinioci cnnmoney, forbs, fortune i slicni, stavljaju BMW kao brend ispred ostalih.
Ne kazem ja da je to sto oni kazu tako, ko u kamen urezano, i da covek treba da se rukovodi time pri kupovini auta, ali ako govorimo o trenutnoj snazi brenda i imidza, mislim da ne postoji objektivniji pokazatelj.

Autor toma 09 Apr 2011, 13:50

@toma
dodje mu na isto s obzirom na resultate VECINE testova...

Ono sto je meni glavni kriterijum je sto BMW nema konkurente Audiju R8 i SLS-u, a nekad je imao (850i) dok su oni jos bili u masti...

P.S. sad i ti isto navodis samo one argumente koji idu na tvoju vodenicu, objektivno, nema sta...

Ja sam objektivan jer nisam ljubitelj nijedne premijum marke, znete vrlo dobro gde sam... :)))

Autor carobnjak 09 Apr 2011, 13:57

@toma
kod svih tvojih komentara treba da stoji: POGRESNO, ljudi JA mislim ovako, a ISTINA je sasvim drugacija! Posteno?

Eto Toma postade Bog pa poce da suditi ljudima po dobru i zlu...

Autor carobnjak 09 Apr 2011, 13:59

@dusan
A6 3.0tdi 52642 eura
BMW 530xD 60816 eura
To su navedene pocetne cene u Srbiji za ta dva auta. A na testu Audi je imao dosta dodatne opreme. I nisam ja rekao da lose drzi pravac, nisam ni seo u taj auto, nego sam preneo ono sto pise u AB.

Autor loshmi89 09 Apr 2011, 14:07

@carobnjak
tu sam, ali necu vise polemisati. Samo cu jos ovo reci: ako i ti kao neki ne razumes sta pisem onda mi je zao, pa cu ti prepricati ukratko ono sto ja pricam: ako u testovima i zeljama nekih ljudi prevagnu subjektivni kriterijumi, onda treba videti ocenu (anketu) sto veceg broja ljudi. Sto veci broj anketiranih, anketa je merodavnija. Dakle pogledaj prodaju BMW-Audi-MB. Nema bolje i vece ankete.
A tek sto su ljudi sujetni, cim im kazes da se ne slazes sa njihovim misljenjem odma su umislili da su Bog i sl.
Da li si vozio novi Audi, MB ili BMW. Ako nisi, onda se potrudi da izostavljas rec objektivno iz svojih izlaganja:)

Autor toma 09 Apr 2011, 14:12

@toma
razumem ja tebe ali to sto ti trvdis se nikako ne moze svrstati u objektivno...

P.S. ja nisam test vozac i NIGDE nisam izneo licne utiske (kao ni vecina ovde), vec sam preneo cinjenice koje su DOKAZIVE! ( vidi gore) i ponavljam da mi nijedna od ove 3 marke NIJE favorit, tako da...

Autor carobnjak 09 Apr 2011, 14:17

@carobnjak
Haha. :)
Toma je umislio da je on neki faktor koji donosi odluku koji je bolji. I uvek,ali uvek kaze da je BMW najbolji,toliko o njegovoj objektivnosti.
A stvari stoje ovako :
Mercedes je najudobniji.
BMW najsportskiji
Audi izmedju.
Audi i MB imaju lepse enterijere (po meni).
Sto se tice drzanja pravca itd imam da iznesem jedan licni primer. Jos dok je bilo snega,sa A8 sam malo testirao kako mu radi ESP. kasno reaguje,pusti da te zanese i onda naglo reaguje,odjednom, zakoci te. Mercedesov ESP reaguje odma,na najmanje proklizavanje i ne dopusta uopste zanosenje,tako da mozes sigurnije i brze kroz krivinu. BMW-ov ESP isto radi "sportski" pa dopusta vise zanosenja. Zbog cega sam gledao kako je jedan sa BMW 3-kom izleteo sa puta i udario u banderu (kick-down i naglo krenuo u obilazenje). Sa Mercedesom to ne moze da se desi. Koliko god silio auto,ne moze da se zanese.

Autor PITBULL™ 09 Apr 2011, 14:19

Carobnjak, opet ti kazem da 850i nije super sportski auto. :) On je bio konkrent SL-u, a SL je imao prednost zbog funkcije kabria i udobniji je bio. I naravno manje se kvario. :D SL tata svakad bio. Bmw nikada nije mogao sa Mercedesom niti ce moci. Ni pre 20 god ni danas. Konkurenti mogu da budu bolji u 20% testova, u 80% ti je Mercedes. Ja pratim automobilizam oduvek, gledao sam hiljade testova na satelitu, znam stanje. Tomo, pogledaj VG, isto ti je, mozda i gore za Bmw. Njegovi minusi su smesni, buka, udaribocnih vetrova itd. To ti je tvoj "savrseni" Bmw. :)

Autor McLaren 09 Apr 2011, 14:24

@McLaren
nisi u pravu, tj. propustio si gomilu testova, ocigledno...

Ako ti se ne svidja moj komentar pokusacu ovako: BMW danas NEMA model koji je imao pre 20 godina(850i) i pre 30 godina(M1)...
Jel ok?

Autor carobnjak 09 Apr 2011, 14:26

@McLaren
i gde sam napisao supersportski?!?
I koji Audi je pre 20 godina mogao da se poredi sa 850i? Ajde da te cujem sad!

Autor carobnjak 09 Apr 2011, 14:28

Au, VG su bas ekvivalent, strasno...

Autor carobnjak 09 Apr 2011, 14:29

@McLaren
vrati se na onu vest o BMW M8 od pre neki dan da procitas dodatni materijal koji sam postavio...

Autor carobnjak 09 Apr 2011, 14:31

Octavia je 68 cm duža od mečke A klase ( 456,9 i 388,3 ), ali joj je Wb veći za samo 7 milimetara, pri čemu je komfor svakako na strani mečke. Tačno je da mečka ima prtljažnik od "samo" 435 litara, ali mislim da je ( u svakom pogledu ) bolje ( funkcionalnije ) vozilo od tog škodislava.

Autor Moron 10 Apr 2011, 23:32

@PITBULL™
Pozdrav!
U međuvremenu su prodali one petokrake AEZ Wave, tako da mi je ostalo samo da poručim:

http://www.google.com/imgres?imgurl=http://porsche-scene.de/uploads/pics/20090127_brock_RC19_01.jpg&imgrefurl=http://porsche-scene.de/information/news/detailansicht/article/neues-rad-rc19-brock.html&h=750&w=750&sz=84&tbnid=0t0mLf1z6ZDhEM:&tbnh=141&tbnw=141&prev=/search%3Fq%3Dbrock%2Brc%2B19%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=brock+rc+19&usg=__fBQzVPzI_Z-1wkZaX1QLprDJDs0=&sa=X&ei=BTqjTZJti5OzBqP_nL4L&ved=0CC0Q9QEwBA

ili da u Benelux-u kupim:

http://www.beneluxtuning.rs/proizvod/7.html

Za sredu sam zakazao lepljenje sjajne bele folije, na krov i retrovizore ;) Ipak bela... Biće veselija ;)

Autor Predrag 11 Apr 2011, 19:33

@Predrag
Je l' si gledao felne kod ovih
http://www.alufelneroki.com/katalog2010.pdf

Autor Bagzi 11 Apr 2011, 20:56

A pogledaj i MAK italijanske ako imas nekog dilera u Bg-u. Uzeo drugar skoro u Kg. Ima lepih.

Autor Bagzi 11 Apr 2011, 21:01

@Predrag 11 Apr 2011, 19:33
te prve su neuporedivo bolje!

@Bagzi
on ima fobiju od svega sto pocinje na "i-"...:)))

Autor carobnjak 11 Apr 2011, 21:08

@Bagzi
Hvala!
Ove prve naručio upravo kod Alu Rokija :))

Pozvaću sutra Auto Branšu iz KG-a, pa da vidim da li oni imaju neke 6 1/2JX15, 5x100... Ako ne, onda ću da poručim ove sa prvog linka :))

@carobnjak
Hvala Čaki :)) Slažem se sa tobom ;)

Autor Predrag 11 Apr 2011, 21:15

@Predrag

U tom katalogu http://www.alufelneroki.com/katalog2010.pdf najbolje felne su pod sifrom "B13 SLC" ali one ne idu uz Skodu...:)))

Autor carobnjak 11 Apr 2011, 21:25

@carobnjak
Eeee, onda definitivno one kod Rokija :))

Autor Bagzi 11 Apr 2011, 21:25

@Energy saver
Šta ti misliš o Brock (RC Design felnama)? Pozz

Autor Predrag 11 Apr 2011, 23:17

@Predrag
Pogledaš samo kako su ofarbane, slivke po unutrašnjem delu gde leži guma.....

Autor Energy saver 11 Apr 2011, 23:19

@Energy saver
Sve su tu zamuljane, bez obzira na firmu...

Autor Predrag 11 Apr 2011, 23:36