home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Na ovogodišnjem skupu Uduženja istoričara automobilizma koji je održan u subotu, 9.4.2011. godine učestvovalo je oko 170 starovremenskuh vozila, automobila, motocikala i jedan autobus.

Centralno mesto na placu ispred Saobraćajnog fakulteta u Beogradu imala su vozila Mercedes Benza, koji je slavio 125 godina kako je patentirao prvi automobil. Najstarija vozila na skupu bili su Hadson Super-Six Model O Sedan iz 1927., vlasništvo Saita Hađića, i Ford T Touring iz 1927. iz Muzeja automobile, zbirke Bratislava Petkovića. Atraktivan je bio i automobil Ford Thunderbird iz 1956., vlasništvo Nenada Živkovića.

Ovaj peti po redu skup Uduženja istoričara automobilizma možda bi trebalo da bude i prekretnica jer interesovanje koje su pokazali svi oni koji su došli da proprate ovaj događaj prevazilazi prostor na kojem se održava. Naime, prostor oko Saobraćajnog fakulteta postao je mali da na njemu budu izloženi svi automobile i motocikli koji su pristigli sa raznih strana, što je opet uticalo da i brojni posetioci ne mogu komotno da priđu i da ih razgledaju, popričaju sa vlasnicima i da fotografišu zaista veliki broj zanimljivih i retkih primeraka, a da se ne stvori gužva. S druge strane to je veliki kompliment organizatorima i njihovom entuzijazmu.

Među učesnicima bili su i gosti iz Italije, Francuske, Hrvatske, BiH, Rumunije, Mađarske i delegacija iz Slovenije, njih pedeset četvoro, članovi saveza Starodobna vozila Slovenije, koji su došli autobusom.

Predavanja su održana pred punim amfiteatrom. Redosled izlaganja bio je sledeći:
1. Mercedes-Benc u Jugoslaviji - Miroslav Milutinović
2. Sreten Kostić - prvi srpski šofer - Vladimir Veselinović
3. Počeci proizvodnje u Fabrici automobila Priboj - Aleksandar Zajc
4. Reli Male Antante - Nebojša Đorđević
5. Ford T Borislava Popovića - Miroslav Milutinović
6. Zastava AR-51 i AR-55 - Aleksandar Vidojković

Posebno interesovanje izazvala su predavanja Vladimira Veselinovića o prvom srpskom vozaču Sretenu Kostiću, koji je svoje veštine kalio na albanskim gudurama i solunskom frontu, i Nebojše Đorđevića o reliju male Antante, voženom 1938. godine na relaciji Prag, Bukurešt, Beograd.

Nakon predavanja organizovana je vožnja ulicama Beograda i izložba ispred skupštine grada.


Nakon toga otišlo se u Muzej automobila gde su gosti iz Slovenije prisutne upoznali sa svojim radom.

Izvor : Netauto.rs



čitanja : 1923



Komentari

Ma mora da im je dusan odrzao glavno predavanje,nemaju oni pojma...

Autor PITBULL™ 12 Apr 2011, 14:05

@PITBULL
Ovi Mercedesi i ovo je mnogo jeftinije od onog sto 'taj' Dusan prica...Sigurno sanjaju Dzega E type,DB5,DB4,Porse 356 itd,itd...
Da napomenem da je Dzeg E type jedan od najlepsih automobila ikada,to mu je dodelio cak i tvoj Enzo.Cudo nije rekao za nekog Mercedesa.

Autor dusan 12 Apr 2011, 17:28

Od njih bi svi mi mnogo mogli da naucimo! Tada bi mnoge rasprave ovde nestale...

Autor carobnjak 12 Apr 2011, 19:21

Nažalost, potpuno sam zaboravio na taj skup, setio sam se tek kasno popodne u subotu kad sam na ulici video jedan prelepi Rover 2000, model kao na slici, ista i boja... http://www.pembrokeshireclassicinvestments.co.uk/uploaded/images/2000main.jpg

Autor Djordje 12 Apr 2011, 19:31