
Na ovogodišnjem skupu Uduženja istoričara automobilizma koji je održan u subotu, 9.4.2011. godine učestvovalo je oko 170 starovremenskuh vozila, automobila, motocikala i jedan autobus.
Centralno mesto na placu ispred Saobraćajnog fakulteta u Beogradu imala su vozila Mercedes Benza, koji je slavio 125 godina kako je patentirao prvi automobil. Najstarija vozila na skupu bili su Hadson Super-Six Model O Sedan iz 1927., vlasništvo Saita Hađića, i Ford T Touring iz 1927. iz Muzeja automobile, zbirke Bratislava Petkovića. Atraktivan je bio i automobil Ford Thunderbird iz 1956., vlasništvo Nenada Živkovića.
Ovaj peti po redu skup Uduženja istoričara automobilizma možda bi trebalo da
bude i prekretnica jer interesovanje koje su pokazali svi oni koji su došli da
proprate ovaj događaj prevazilazi prostor na kojem se održava. Naime, prostor
oko Saobraćajnog fakulteta postao je mali da na njemu budu izloženi svi
automobile i motocikli koji su pristigli sa raznih strana, što je opet uticalo
da i brojni posetioci ne mogu komotno da priđu i da ih razgledaju, popričaju sa
vlasnicima i da fotografišu zaista veliki broj zanimljivih i retkih primeraka,
a da se ne stvori gužva. S druge strane to je veliki kompliment organizatorima
i njihovom entuzijazmu.
Među učesnicima bili su i gosti iz Italije, Francuske, Hrvatske, BiH, Rumunije,
Mađarske i delegacija iz Slovenije, njih pedeset četvoro, članovi saveza
Starodobna vozila Slovenije, koji su došli autobusom.

Predavanja su održana pred punim amfiteatrom. Redosled izlaganja bio je
sledeći:
1. Mercedes-Benc u Jugoslaviji - Miroslav Milutinović
2. Sreten Kostić - prvi srpski šofer - Vladimir Veselinović
3. Počeci proizvodnje u Fabrici automobila Priboj - Aleksandar Zajc
4. Reli Male Antante - Nebojša Đorđević
5. Ford T Borislava Popovića - Miroslav Milutinović
6. Zastava AR-51 i AR-55 - Aleksandar Vidojković
Posebno interesovanje izazvala su predavanja Vladimira Veselinovića o prvom
srpskom vozaču Sretenu Kostiću, koji je svoje veštine kalio na albanskim
gudurama i solunskom frontu, i Nebojše Đorđevića o reliju male Antante, voženom
1938. godine na relaciji Prag, Bukurešt, Beograd.
Nakon predavanja organizovana je vožnja ulicama Beograda i izložba ispred
skupštine grada.

Nakon toga otišlo se u Muzej automobila gde su gosti iz Slovenije prisutne upoznali sa svojim radom.
Izvor : Netauto.rs
Ma mora da im je dusan odrzao glavno predavanje,nemaju oni pojma...
@PITBULL
Ovi Mercedesi i ovo je mnogo jeftinije od onog sto 'taj' Dusan prica...Sigurno sanjaju Dzega E type,DB5,DB4,Porse 356 itd,itd...
Da napomenem da je Dzeg E type jedan od najlepsih automobila ikada,to mu je dodelio cak i tvoj Enzo.Cudo nije rekao za nekog Mercedesa.