
Toyota Motor Europe saopštava da je u prvom kvartalu 2011. godine u Evropi prodato 233.336 Toyota i Lexusa, što je rast od 13% u odnosu na 2010. godinu.
Time je mesečna prodaja
vozila premašila Toyotine planove. Ukupan Toyotin prodajni rezultat u martu
premašio je količinu od 100.000 vozila, po prvi put, nakon marta 2009. godine,
najviše zahvaljujući povećanoj potražnji za modelima Aygo, Auris, RAV4 i Land
Cruiser. Novi modeli - Toyota Verso-S i Lexus CT 200h, takođe, beleže odlične
rezultate odmah nakon predstavljanja.
Sa prodatih 24.864 primeraka Toyota je sa Aygom postigla odličan rezultat - 16% više u odnosu na prošlu godinu. Auris, Auris hibrid i Corolla nastavljaju sa dobrim rezultatima u C segmentu i to sa povećanjem prodaje od 45%. Potražnja za SUV vozilima ostala je velika, pa je tako prodaja modela RAV4 i Land Cruiser porasla za više od 60%.
Sa prodajom od
10.254 primeraka i sa impresivnim rastom od 43% u odnosu na prodaju iz prošle
godine, Lexus je ostvario izuzetno dobre rezultate na tržištu premium
automobila. U martu je Lexus u Evropi postigao i najbolji rezultat u istoriji,
sa potpisanih 6.519 kupoprodajnih ugovora. Tu je najviše pomogao novi model CT
200h.
Prodaja Toyotinih i Lexusovih hibridnih vozila porasla je za 28% u odnosu na 2010. godinu. Prodato je 25.919 vozila, čime su hibridi u ukupnom prodajnom učešću dostigli 11%.
Izvor : Proauto.ba
Foto : Toyota@ Predrag
Cenim tvoje znanje za razliku od nekih koji studiraju mašinstvo, a lupetaju, imam 1 pitanje za tebe.
Fiat kupuje Krajsler malo, po malo.
Kažeš Fijat će propasti.
Ko će kupiti Fijat, kada propadne (isključi VW)
"Prodaja Toyotinih i Lexusovih hibridnih vozila porasla je za 28% u odnosu na 2010. godinu. Prodato je 25.919 vozila, čime su hibridi u ukupnom prodajnom učešću dostigli 11%."
Vec je svako deveto vozilo koje su prodali hibrid, zanimljiv podatak.
@ Damko
Hibride podržavam, ali čiste električne nikako ne mogu da svarim.
I zaslužili su, prvi su napravili Prius, terali su tu priču do kraja.
E tako će 1 dana shvatiti da treba da forsiraju i dizajn.
E tada će reći MI SMO BILI PRVI u hibrid - tehnologiji
Pošto se dosta njih hvali mi smo prvi ovo, mi smo prvi ono
@ Dejan L
Zašto neko uopšte mora da ga kupi? Verujem da bi ih u tom slučaju kupio neki od najvećih proizvođača: Toyota, GM, Ford, Hyundai, PSA...
Ako se ne varam,rekli su da pola miliona vozila nece moci da isporuce Japanci zbog ovih nepogoda koje su ih snasle.
Koliko bi tek onda prodali da ih to nije sprecilo???
Toyota mi se ne svijda dizajnerski,ali postujem njen kvalitet i fenomenalan uspeh. A to je da je jedna fabrika iz Japana najveci proizvodjac automobila na svetu !
Kako li samo postignu sve jebo ih patak? :D Preko 7 miliona vozila a Audi, Merc i BMW zajedno prodaju 4 miliona godisnje. Znaci turi jos Opel i jos jednu fabriku mozda :D
Fascinatno,zaista.
A ja bih baš voleo da ih niko ne kupi, a ako ne daj Bože mora na prodaju onda neki SAAB, neki PSA, neki XYZ, samo da giganti ne postanu teranti, da ne zavlada monopol i globalizacija, što više proizvođača, zdrava konkurencija, cene u normali.
Čim nemaš izbor, plaćaš samo ono što možeš da nađeš
@Dejan L
pa jel ti znas da je u toku globalizacija? Zato Fiat i kupuje Krajsler. VW kupuje druge,Audi,BMW. Svi su pokupovali nekog i jos ce toga biti. Sve dok velike ribe ne postanu najvece,tj pokupuju sve ove manje od njih i onda je game-over. To se ne odnosi samo na autoindustriju,vec na celokupne poslove kojim se covek bavi.
@ Dejan L
Ali pošto najčešće "velika riba jede manju ribu", mislim da bi i Fiat "pojela" neka veća kompanija od njega samog... Zbog toga mislim da ne valja da se širi previše... VW kada kupuje druge firme, on zadržava brendove, a Fiat ih gasi. Mislim da je to njegov veliki problem. Vreme će pokazati...
@Predrag
nema sta ti meni da objasnjavas, meni koji zivim za italijanska kola a ti o njima ne znas bas nista!
@carobnjak
Razumem da ti živiš za italijanska kola, ali ne bi bilo loše da budeš malo objektivniji. Najviše volim Zastavu, ali nikada nisam rekao da su njeni automobili najbolji, jer su daleko od toga. Fiat je ispod proseka u svakom pogledu, samo što ti to ne možeš da vidiš, jer je ljubav često slepa...
@Predrag
potpuno si na krivom putu!
Kad sam ja molim te rekao da je Fiat u bilo cemu najbolji?!?
Dokazi!
Ti si mnogo, mnogo ostrasceniji i forsiras samo jedno - Skodu!
Ja bar volim SVE italijanske marke i jos poneku (Hondu, Kiju, Jaguar itd...)
@carobnjak
Volim ih sve ;) 3 in 1 ;)
Peugeot i Citroen ne volim, ali objektivno gledano, mislim da su bolji od Fiata. Više se prodaju, vlasnici su zadovoljniji, imaju veću paletu modela... To ne znači da bih ih kupuio...
@carobnjak
najčešće kažeš da su prosečni, a onda uzmeš i citiraš nekog Nenada, koji kaže da su najbolji...
Po meni Škoda, trenutno, nudi možda najbolji odnos uloženo/ dobijeno. Iz istog razloga cenim hyundai i Kiju, samo im zameram na tome što nemaju pocinkovanu limariju, i što im udarni modeli (i30 i Ceed) imaju neelastične benzinske motore (koji dosta troše) i previše krute opruge sistema za oslanjanje.
@Predrag
bitno je da je Zastava iznad proseka...
Ali zato je tu Alfa koja sije sve ono sto si ti video...:)))
@Predrag
ne, citirao sam ono gde kaze koliko je presao i da je bez kvarova a to verujem da je istina!
@carobnjak
Čemu sada ovo: "bitno je da je Zastava iznad proseka..."
U kom smislu sve što sam video?
@carobnjak
130.000 km bez kvara je nemoguća misija za bilo kog proizvođača!
@carobnjak
Naravno da jesam. Za Fiata treba dati mnogo para, za malo muzike (možda je bolje reći nedovoljno).
@Predrag
prosecni vek savremenog vozila je 8 godina, nakon toga realno je za ocekivati i vece kvarove...
@carobnjak
Grande i Panda su relativno jeftini, pošto su stari modeli, a svi ostali su skuplji od Fiatove konkurencije (pre svega mislim na Chevrolet).
@Carobnjak 01:46
Kao i sve sto stoji. I kuca propada ako stoji i niko ne zivi u njoj. Iako mozda nelogicno zvuci,ali zaista je tako. Sve sto stoji,propada.
Pozz za tebe i Pedjolinca,laku-noc.
@Predrag
Bravo je skuplji samo od Ceed-a i i30, dok je Evo na nivou Pola ( ali sa znatno bogatijom opremom), Mazde 2, C3...
@carobnjak
Pre bih za iste ili manje pare kupio Civic-a, Astru, Octaviju, Aurisa...
@Predrag
za te pare ih neces kupiti jer su svi SKUPLJI nego Bravo, osnovne verzije...
@carobnjak
"Fabia je na nivou Grande-a a ne Evo-a"
Po čemu? Po dizajnu? U svemu ostalom je sigurno bolja ;)
@Pedjolino
Mora da se spava i slatko sanja,neka buduca Meca. :D
http://ralfbecker.com/storage/post-images/2010-04/mercedes-bed_v3X9R_3868.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1272056159374
Hahahahaha :D
PozZz
@Predrag
po zastarelosti, ceni i motoru koji puca od snage...
Ona za 8990 eura!
@carobnjak
Ispade da Brava dele džabe, i da biju ko neće :))) Hjade nađi cenu za osnovnog Brava, i uporedi je sa osnovnim modelima koje sam naveo gore ;)
@carobnjak
Po čemu je zastarela?
60 KS bih zabranio u B segmentu! To se odnosi na sve proizvođače. 70-75 KS je minimum, po meni, za B segment...
@Predrag
13500
Astra skoro 15000, Civic takodje.
Auris 12990, Octavia oko 13000 ( ne znam d ali im aklimu).
Sa napomenom da su to sve sajamske tj. akcijske cene koje za Bravo ne postoje!
@Predrag
po svemu! Tek nova Fabia ce moci stati na megdan Evo-u...
@PITBULL™
:))) Moraću i ja da nabavim krevet na tu foru, da ne bih spavao u Yugi i Fabiji :)))
hahaha
Tako me zove jedna drugarica ;)
Zvao bih te Pity, ali mislim da će to da te nervira, jer su te tako krstili oni koji te nerviraju... ;)
@carobnjak
Civic 1.4 košta 13900 €, a Astra je 13800 €. Sve Octavije imaju klimu...
@Predrag
pa dobro, to su akcijske cene, kazem ti!
Sve u svemu nije skuplji od konkurencije!
@carobnjak
Možda je Evo jedino još pored toga što je nekima (meni nije, bar ne spolja) lepši, pregledniji od fabije, i to bi bilo to.
@Predrag
jednostavno, vreme je za naslednika! Trocilindricni motor...
Najgori joj je enterijer, nivo devedesetih...
Odlicna fora,samo bi ja voleo da je od E klase krevet (w211). :D
http://shop.renestaud.com/shop/images/MBW211004.jpg
Ma zovi me slobodno kako hoces. :D
Ne nerviram se ja ni zbog cega. Ja se samo dobro zabavljam ovde sa pojedinim derivatima nafte (higijenske gume) :D
@carobnjak
Mislim da nije još uvek. Izašla je 2007, tako da će naslednik stiće verovatno tek 2013. godine.
Nije jedina koja ima trocilindrični motor, jer postoji trend smanjivanja zapremine i broja cilindara. Od 10 motora koji se ugrađuju u fabiju, 3 su trocilindrična. Zbog čega ti onda ne smeta Fiatov dvocilindarski motor?
Enterijer je po meni sasvim OK. naravno da može da buide i bolji, a ima i gorih: Mazda 2, Clio, Ibiza, SX 4, Yaris... Sve je lepo uklopljeno, a plastika, bar kod mene, uopšte nije loša. Kada joj budem zalepio beli krov i retrovizore, i montirao alu-felne, slikaću je, i postaviću linkove za slike ;)
@Predrag
to je zastareli motor! Ovi koji dolaze su nesto sasvim drugo...
Kako 3 motora, postoji samo trocilindras 1.2!
Svi modeli koje su naveo imaju enterijer za 21.vek osim SX4 i naravno Fobije...
@carobnjak
Po čemu je zastareo?
1.2 HTP 60 KS
1.2 HTP 70 KS
1.2 TDI 75 KS (uskoro će početi da se prodaje kod nas)
Mazda 2 i Clio imaju jezivo plastiku, ni Yaris nije ništa bolji po tom pitanju, a Ibiza i SX4 su najgori u obe kategorije :))
@Predrag
prva 2 su isti motor, a za TDI nisam znao da ima 3 cilndra!
U svim testovima je pisalo : NIJE ZA PREPORUKU...
To za plastiku je tvoj licni dozivljaj, svi enterijeri su moderni i prijatni, ergonomija takodje na nivou. Ibizu sam posebno pregledao samo zbog tebe i nemam zamerki!
@carobnjak
Šta nije za preporuku? Gde je pisalo?
Ovo je tebi lepo (ne vadi je ni viši paket opreme):
http://www.businesscar.co.uk/story_attachment.asp?storycode=2789&seq=1&type=P&c=1
@carobnjak
Evo našao sam i ovaj ubavi osnovni:
http://www.gotbroken.com/2009-seat-ibiza-ecomotive/2009-seat-ibiza-ecomotive-cockpit-interior-view
Sačuvaj Bože!
@Predrag
lepse od Fabie u svakom slucaju, i modernije!
http://cdn2.worldcarfans.co/2008/12/large/seat-ibiza-interior-style-pack.jpg
Pisalo je u svim caspoisima da je min. motor od 1.4
@carobnjak
Taj 1.4 sam imao, i sada bih uvek pre kupio 1.2 HTP 70 KS nego njega. Mada, nije toliki problem 1.4 motor, koliko su problematični prenosni odnosi u menjaču, koji dolazi uz taj motor.
@Predrag
u svakom slucaju Evo je za sve njih car!
http://www.autoholiks.com/wp-content/uploads/2010/01/03puntoevo10.jpg
@Predrag
ne znam, kazem ti da je taj 1.2 svuda opisan da je najbolje da se zaobidje...
@carobnjak
Slikaću enterijer kod moje, pa ću da okačim slike ;) Ne mogu da nađem adekvatnu ;)
Pričaju bezveze... Za grad je 1.2 HTP sasvim ok, isto kao i 1.2 8v kod Classica (iritira me samo ono cvokotanje usled detonantnog sagorevanja, kao da nema senzor koji registruje detonantno sagorevanje)...
@Predrag
kako ti se svidja enterijer Evo-a?
Jedini koji je mni lepsi je od DS3:
http://www.km77.com/fotos/bbtcontent/clipping/KM7KPH20100503_0311/5.jpg
@carobnjak
Evo ovaj liči, samo što je sve naopako :)))
http://rahmadi.com/wp-content/uploads/2011/03/2011-Skoda-Fabia-Greenline-II-03.jpg
@Predrag
volan je krimi...a pogledaj samo staromodnu centralnu konzolu, a tek otvore za vazduh, pa okvir iznad instrumenata, to su sve fazoni kraja 80 i pocetka 90-ih......
Jedva prelazna ocena! :)))
@carobnjak
preteruješ. Pogledaj gde se nalazi prekidač za 4 migavca kod DS3 (taman da se suvozač igra sa njim), komande za grejanje i hlađenje kod Eva su postavljene prenisko, pogledaj na šta liči radio kod DS3, a ovo belilo vrišti! Oba imaju neiskorišćene površine ispred suvozača...
@carobnjak
Cela VW grupa ima sličan prekidač za svetla. Lakše je da ga vrtiš u krug, i izvlačiš (da bi upalio svetla za maglu), nego da ganjaš minijaturne dugmiće (kao kod Evo-a) :))
@carobnjak
Najvažnije je, da je sve uvek pregledno, funkcionalno i na dohvat ruke ;)
@carobnjak
I još nešto, za laku noć:
Automobile posmatram sa inženjerske strane, tj. prvo gledam da li svi sistemi i elementi na vozilu, ispunjavaju svoju osnovnu funkciju, a dizajn dolazi tek na kraju. Ključni pojmovi: kvalitet, pouzdanost, prostranost, preglednost, funkcionalnost, čvrstoća, krutost, otpornost na koroziju, udobnost, ponašanje na putu, buka (zvučna izolacija), vibracije, pogodnost za održavanje, ergonomija, tehnička rešenja, komfor, praktičnost...
@carobnjak
To si potpuno u pravu, ali i dalje postoje mnogi proizvođači koji ne poštuju ove zahteve, što im se u najvećem broju slučajeva odražava na prodaju.
Danas dosta proizvođača kao da ne obraća pažnju, pre svega na sledeće zahteve: prostranost, preglednost, funkcionalnost, udobnost, pogodnost za održavanje... ergonomija, praktičnost... pa se dolazi do toga, da Golf 2, Tipo, Florida... pružaju mnogo više (po ovim pitanjima), nego mnogi današnji automobili C segmenta.
Ima i onih koji imaju nedovoljan kvalitet i pozdanost, loše ponašenje na puti, a nažalost i onih čija limarija nema dobru antikorozionu zaštitu. Retki su primeri sa karoserijom nedovoljne krutosti (čvrstoća još uvek pravi problem), sa prevelikom bukom i vibracijama, ali i njih još uvek ima...
@Predrag
i pored tvojih strucnih objasnjenja i dalje smatram da Skodin enterijer zaostaje min. 10 godina ali da te utesim - barem prati eksterijer...:)))
@carobnjak
Sve vreme, već više od godinu dana, pokušavam da ti proširim vidike, ne bi li počeo da razmišljaš o još nečemu, osim o dizajnu. Ali izgleda da ne vredi... Jedina zamerka na Fabijin enterijer bi mogao da bude dizajn, pošto ispunjava sve ostale zahteve ;) Đenki se baš svideo, a Panchevu se ne sviđa suvozačka strana ;)
P.S. Naći ću negde listu svih konstrukcijskih nedostataka koje sam uočio na Fabiji, pa ti šaljem (moron i ja smo razmenjivali liste) :)) Da ne pomisliš da je ona idealan automobil ;)
@Predrag
pa vidi, ja ne razmisljam o dizajnu, iz tvojih prethodnih zamerki na konkurente koje sam naveo upravo si ti naveo dizajnerske zamerke...
Za pocetak terba da prosiris sebi vidike posto se zaustavio na Skodi a sto se nje tice, kao sto sam vec rekao bolje bi bilo da cutis, tj.postenije!
@ Predrag
Zašto volim da popričam s tobom?
Zato što si kao i ja, ako nešto fali, ne kriješ. Ne govoriš kako si najpametniji i kako je škoda život, kako ne postoji ništa drugo.
Slobodno piši, a ja ću ti navesti moje zamerke enterijeru fabije:
1. prekidač za farove (intuitivno ga tražim na ručici za migavce)
2. Display često ne vidim dobro, kad udari sunce
3. nijansa tamnosive boje kao da je prašnjava , a nije
4. kaseta je malo kruća
5. malo se zatrese kao dizel pri paljenju
Eto, nije savršena, ali sve radi
@carobnjak
Tebi mnogo nije dobro... Moje mišljenje dele još neki ljudi sa ovog Bloga... Odoh sada
@Predrag
i moje! Kad Skoda bude bilo sta patentirala SAMA a ne da bude osiromaseni VW, onda se javi pa cemo razmotriti da li vredi ili ne...
@Dejan L
Odgovoriću ti malo kasnije, pošto su mi došli gosti ;)
Inače, jedan si od najrealnijih ovde ;)
@ carobnjak
Apropo mog posta u 11:39, možeš i ti da odgovoriš
Jel misliš da Polo vredi 2.600€ više od fabije i zar je osiromašena za te 2.600€ u odnosu na Polo?
Samo nemojte onaj odgovor, Polo drži cenu bla, bla, bla
@Dejan L
cudi me da ne znas odgovor!
Uvek sam naglasavao da VW ima samo jednu manu a to je NEOPRAVDANO paprena cena! Na stranu konzervativni dizajn jer je to stvar ukusa...
Znaci u ovom slucaju oglas ide Skodi, jer VW nije premijum kao sto pokusava da naturi, u toj familiji to je samo Audi!
P.s. nadam se da ce se Predrag smiriti kad procita ovo...:)))
DIS market
2 bluetooth slušalice (hadsfree) za samo 1200 dinara + punjač!
Kupio sad brat 2 pakovanja
Ako nekom ne trebaju 2 može drugu da proda
Velika je razlika, Dejane. Prvo onaj ima VW znak. :-) Navescu da je lepsi, kvalitetniji i tako.
@Predrag 23 Apr 2011, 03:03
"Pogledaj gde se nalazi prekidač za 4 migavca kod DS3 (taman da se suvozač igra sa njim)"
A koliko cesto koristis taj prekidac?
"komande za grejanje i hlađenje kod Eva su postavljene prenisko"
to je stvarno od vitalnog znacaja!
"pogledaj na šta liči radio kod DS3"
a je li, da mozda ne mislis da nece da radi ili sta?
"a ovo belilo vrišti!"
A ovo je funkcionalni nedostatak ili estetski?!?
" Oba imaju neiskorišćene površine ispred suvozača..."
Pa mozda je tamo suvozacki airbag, a to je verovatno vaznije...
"Preterujes."
Ma naravno, ti si relan i objektivan. Zivela Skoda i 21.vek!
@Dejan L
Zar nije prekidač za farove na onom točku levo od volana? :)) Pobrkao si ga izgleda sa prekidačem kod Pežoa :)))
Evo mojih zapažanja:
1) nepregledna je,
2) ima čudan položaj nožnih
komandi (kočnica je predaleko u odnosu na gas),
3) korodira joj izduvni
sistem (iskustvo sa prethodne Fabije),
4) zadržava se voda u prednjim vratima kada je auto parkiran na nizbrdici (jer nema otvor za vodu, sve do druge trećine donje ivice vrata),
5) sedišta bi mogla da imaju bolju bočnu potporu,
6) klima uređaj bi mogao bolje da hladi (iskustvo sa prethodne Fabije).
Zaista nemam nijednu drugu zamerku :))
Pozz! Odoh. Pišem večeras ;)
carobnjak 23 Apr 2011, 11:53
- nema veze koliko se često koristi...
- dok upališ grejanje i hlađenje, skreneš u jarak :))
- radio je odvratan i smešan...
- belilo smeta i skreće pažnju u vožnji, isto kao i crveno osvetljanje instrument table...
- Fabija ima i Air bag i zatvorenu pregradu ;)
- nerealan si do besvesti...
PoZz!
@Predrag
komande su stvar navike, mozda pola sata i sve ok.
Sto se tice DS3 imas mogucnost da biras kombinacije boja kako god zelis, i platis, naravno...
A zar nisi primetio kolika je zatvorena pregrada kod DS3?
Nema "realnijeg" od tebe...
@carobnjak
P.S. Ne znam samo kako može da ima padne na pamet, da stave belu, sjajnu komandnu tablu???
Nadam se da ce ovo zaustaviti (bar privremeno) tvoje "strucno" lupetanje:
http://www.carbuyer.co.uk/awards/best-hot-hatchback
@carobnjak
..."strucno" lupetanje... postaješ bezobrazan.
Fabia VRS je bolje prošla na tom tvom linku :)))) Imaju manje ozbiljne zamerke ne nju :))
@ Predrag
Jeste, pročitaj lepo, kad god sednem u fabiju, tražim prekidač kod volana, a on skroz levo na tabli
@Dejan L
U pravu si ;) Pogrešno sam te razumeo. Mislio sam da kažeš da je na poluzi za migavce (kao kod Pežoa) :)
Kako ti se čine moje zamerke? Jesu li objektivne?
@ Predrag
Nisam imao sličnih problema sa prethodnom fabijom.
Nepregledna, hmm, relativno, mada svi novi imaju debeo A stub, možda su mogli malo da spuste staklene površine, klima, šta znam, stoji nam u garaži, tako da nemam pojma, baš ću da obratim pažnju, greje ko luda, to znam, kako nam je stigla pred kraj leta, štedeli smo je maksimalno u početku, posle je došla jesen, nismo je ni koristili (klimu), inače je to mamin auto, nas trojica samo kad Pežo nije kući. Voda u vratima, nisam obraćao pažnju na to. Znam da je u feliciji uvek u 5. vratima bilo vode, auspuh korodirao na nekih 70.000km na prošloj, ova je još uvek nova, nije prešla ni 5.000km.
Ako šta primetim, javiću ti.
@Dejan L
- "...možda su mogli malo da spuste staklene površine..." ... baš to. Bravo! ;)
- zaviri ispod, i pogledaj zadnji lonac. Spolja sigurno već ima tragove korozije, ali u svakom slučaju će izdržati 70-ak hiljada ;)
- pogledaj gde se nalazi prvi otvor za vodu, na donjoj ivici prednjih vrata. Biće ti jasno zbog čega postoji problem zadržavanja vode, samo u slučaju kada je parkirana na nizbrdici ;)
@ Predrag
Smanjili su staklene površine zarad bezbednosti, dolazim do zaključka da ti zato imaš utisak nepreglednosti, a ne zbog debelih A stubova.
Videću posle to na vratima i lonac
@Dejan L
Stubovi mi ne smetaju, već samo visina od koje počinje donja ivica stakala. Da su 3-5 cm niže postavljena, bilo bi idealno ;) Navikao sam se, a imam i parking senzore ;)