
Ove godine General Motors će ponovo biti najveći svetski proizvođač automobila, pošto Toyota ima probleme u proizvodnji zbog posledica zemljotresa u Japanu, a još se pamte problemi sa sigurnošću Toyotinih vozila.
Titula "broj 1" biće moralni podsticaj za zaposlene i rukovodstvu GM-a i vratiće kompaniju u život.
Prodaja vozila GM se povećava, pre svega u Kini i u SAD, dva najveća svetska tržišta, a kvalitet GM vozila, pogotovu manjih, bolji je nego ranije, napominje Associated Press. Ali, iako je GM prošle godine zaostao za Toyotom u prodaji za 30.000 vozila, svaka prednost ove godine imaće više veze sa problemima japanskog proizvođača.
Prvo, niz reklamacija dovelo je do opoziva 14 miliona vozila širom sveta i naneo je štetu Toyotinoj reputaciji. Drugo, zemljotres i cunami 11. marta u Japanu smanjili su proizvodnju vozila Toyote, koja očekuje da se pun obim proizvodnje u svim njenim fabrikama obnovi tek u novembru ili decembru. Kriza je tu kompaniju dovela do smanjenja proizvodnje za 260.000 vozila.
Prošle godine, Toyota je prodala 8,42 miliona vozila, a GM 8,39 miliona. GM je na prvom mestu u svetu bio od 1932. do 2008. godine.
Izvor : Broj1.hr
Foto : GM
"Prošle godine, Toyota je prodala 8,42 miliona vozila, a GM 8,39 miliona. GM je na prvom mestu u svetu bio od 1932. do 2008. godine. "
Mislio sam da prodaju oko 7,4 miliona vozila godisnje. Ovo je vrv sa Lexusom zajedno. Koliko GM ima kompanija pod sobom? Toyota ima samo Lexus.
toyota ima toyotu, lexus, scion, hino i daihatsu.
gm ima chevrolet, buick, gmc, cadillac, holden, vauxhall i deo opela.
Pre nedelju, dve sam gledao na tv-u kako se jedna nezavisna americka agencija koja je sprovela istrazivanje, posle presuda i nagodbi Toyote sa ostecenima, da je razlog za one nezgode bila nedovoljna obucenost americkih vozaca i da (ne)ispravnost vozila nije imala nikakve veze sa tim.Nisam neki ljubitelj tojotinih vozila ali su cekali pravi momenat da kazu tu vest kada je tojoti steta nacinjen i po ugledu i u finansijskom pogledu i to u vreme ove krize u Japanu kada se zna da ce tojotina proizvodnja da bude manja. Kada sam pricao o tome mile antena mi nije verovao da je to bila cista zavera protiv Toyote zbog tadasnje krize trojke iz Detroita.
@ Orlo
Ja to tvrdim mesecima, ali mile antena je preko noći postao Amerikanac i pljuje po svemu NEAMERIČKOM
@Dejan L
Sa njim sam se odavno jos prosle godine raspravljao oko toga da je afera sa pedalom gasa bila cista obmana da bi se tojotin ugled smanjio a americkoj autoindustriji dalo prostora dok ne izadje iz dugova. Ocigledno da je samo GM dobro prosao i s obzirom da ima neke dobre marke pod svojim okriljem nije ni cudo sto je 56 godina bio prvi.Mislim da se tek sada oni bude iz sna u kome su ziveli da su nepogresivi a cist dokaz je promena politike kod njihovih najvecih brendova Chevrolet i Opel
@ Orlo
I ja se raspravljam s njim već god dana. Cela autoindustrija SAD-a je bila u krizi. Skoro sve fabrike uSAD-u su tražile državnu finansijsku pomoć, dok je sa 2. strane Toyota bila No1 u svetu. Čak su i Mazdi našli žutog pauka u pumpi rezervoara.
Šio mi ga Đura. Anti Japanese kampanja
@Dejan L
Amerima je do pravde zato su oni tu kampanju sproveli...kako da ne. Tako je bilo i sa onom aferom Daimler rekli su da ce ici do kraja i otkriti u kojim je sve drazavama Daimler davao mito da kupe njihova vatrogasna vozila pa cim su dobili nagodbu u vidu novca sa Dajmlerom pravda je bila zadovoljena.
@Orlo
Pa lepo im je njihov covek objasnio :)
https://www.youtube.com/watch?v=lZ4PtafRB9c
https://www.youtube.com/watch?v=gqcCGv0aolM&feature=related
Ej zaboravio sam da kazem da je na tom istrazivanju utvrdjeno da su krivi vozaci odnosno (ne)obucenost za voznju u modernim vozilima tj "tehnicka nepismenost"
@Orlo,
cinis mi se kao razuman covek, ne donosis tvrde na osnovu necega sto si video na oprah ili sex & the city kao neki drugi ovde koje necu spominjati, pa cu ti rado odgovoriti.
kazes krivac je vozac koji nije bio "obucen za voznju u modernog vozilu". jel to treba neka specijalna obuka da covek nauci kako da stisne gas i kocnicu? da idem ja upisati casove dok jos nije kasno? ili je to toyotina tehnologija zaista specijalna u poredjenju sa drugima?
drugo, mediji jesu od mrava napravili slona, ali gde ima dima ima i vatre. toyota je licno priznala da je znala za probleme 2 godine pre nego sto je javnost saznala i da apsolutno nista nisu uradili povodom toga. upravo zbog toga su platili ogromne kazne - ne zato sto su imali opoziv, opoziv dana ima svako, vec zato sto su njihovi licni rekordi pokazali da su godinama znali i krili probleme.
njihov opoziv nije bio najveci u auto industriji. tako velike opozive su imali u ford i gm i nissan i gomila kompanija. razlog je u tome sto neko prizna gresku i popravi cim je uoci, a neko drugi se pravi lud godinama i onda kad ih uhvate u lazi ajmo u pricu "drugi su protiv nas jer smo najbolji".
trece, sve i jedan opoziv ne-americkih kompanija je na ovom blogu bio teorija zavere. sve i jedan. pa audi je imao isti opoziv kao toyota pocetkom 1990ih, u vreme kad su prodavali nekih 10,000 vozila godisnje ili 0.01% trzisa. jel i to bila teorija zavere da se sacuvaju domaci? opet kazem, mediji jesu napravili slona od mrava, ali daleko od toga da toyote nisu imale nikakvih problema. te teorije zavere su smesne jer toyota u americi uopste nije strana kompanija. vecinu svojih automobila proizvode upravo u americi tako da kad je proizvodnja opala - americka ekonomija je ostecena.
ili treba da poverujemo da je amerika kao drzava bolje prosla kada se manje toyota camry proizvodi u kentucky sto automatski povecava proizvodnju ford fusion u meksiku?
a ono sto me posebno interesuje je sledece: ako je sve bila americka teorija zavere, zasto je toyota imala opozive i u japanu i evropi?
a uostalom, ako japanci misle da im je lose u americi i da drugi nisu fer prema njima, neka se slobodno povuku. autoindustrija je postojala pre njih, postojace i posle njih.
@mile antena
Ne naravno da je prica napumpana.Automobil je trenutno kopleksna masina od par hiljada delova i naravno da se nesto prilkom testiranja pre serijske proizvodnje moze nesto predvideti.Najvise mi je krivo sto su se, kao sto i ti kazes, i ranije i pre 10,15 pa i vise godina desavali opozivi ali niko nije davao toliku medijsku paznju tome.Problem u "zaveri" je u tome sto je sve to moglo da se resi kao i do sada, proizvodjac posalje dopise serviserima a oni dalje vlasnicima vozila i tu je kraj, ali je moralo da se to sto vise dramatizuje.To je bio dokaz da se kontrolisu mediji cija ce se paznja okrenuti na drugu stranu. Da znam da su fabrike toyote u americi jos odavno zbog smanjenja troskova ali bili su spremni i na taj gubitak jer bi novac koji su izgubili tamo nadoknadili od prodaje neke od trojke iz Detroita koja je u to vreme imala i posebne pogodnosti za vlasnike tojotinih vozila.
@Orlo,
sacekaj minut: kako je ovaj opoziv toyote ista drugacije protekao u medijima nego prethodni opozivi koji su gm i ford imali?
jesi li upoznat sa opozivima koje je ford imao za vozila sa firestone gumama pre nekih 10-ak godina? i to je tad ford odmah reagovao, (nije godinama krio problem kao toyota), povukao sva vozila sa firestone gumama sa trzista i zamenio ih sa michelin gumama. i opet i dan danas mu je ostecena reputacija zbog toga, jer je medijska paznja bila ogromna i danas jedan ford explorer, koji je fenomenalan suv crossover, nema visoku prodaju zbog tog skandala.
mislim da nije bas fer reci da su se mediji okrenuli protiv toyote jer su ti isti mediji glavni razlog zasto je toyota uopste postala #1 u svetu. consumer reports se kune u toyote, cak i kad bi izasao potpuno novi model bez ikakve istorije oni bi stavljali da preporucuju (i posle 2-3 meseca skidali sa liste). na osnovu cega mogu da preporucuju ako je model potpuno nov? pa samo zato sto se zove toyota, od njih se ocekuje da budu perfektni. i cak i najmanja mana izaziva skandal.
@mile antena
Slazem se da je reputacija japanskih vozila pogotovu tojote bila jaka zbog njihove pouzdanosti i consumer reporta s obzirom na cisto potrosacko drustvo kakvo je americko gde proizvodjac svake robe mora da pazi sta prodaje i da ce i mala greska dovesti do velikih gubitaka.Osim toga ta prica koliko je bila jaka prenela se i u Evropu gde se sada i zbog sitnijih opoziva dize nepotrebna prasina.Ford barem ovde u evropi nije vazio kao jedan od najpouzdanijih brendova, naravno bilo je dobrih modela a i u poslednje vreme pokazuje neke znake poboljsanja, ali imidz stice godinama i pazljivim potezima i dobrim proizvodima.Mercedes kakav je kvalitet imao 80-tih nije priblizan ovom danas narocito posle recenice jednog od celnika MB da prave previse dobra vozila i da bi bilo dobro da smanje kvalitet.Princip kod proizvodjaca je da prave vozila tj delove namerno loseg kvaliteta odnosno manje dugotrajnosti da bi zamenska industrija a ujedno fabrika vozila poslovala i imala prodaju.
@Orlo,
zbog cega se sada u evropi dize nepotrebna prasina? mislim, ako je teorija zavere istinita i za sta svi znaju (kao sto mnogi tvrde) i da je sa toyotama sve u redu i da su sve to namestili mediji da pomognu gm-u, fordu i chrysleru, zbog cega bi to uticalo na autoindsutriji u evropi?
mozda toyota ipak nije nevina kao sto neki misle i mozda teorija zavere ipak nije postojala?
@mile antena
Tojotin donekle nemar + potreba da se kupci preusmere na domace proizvode da ne bi propali poslovi + greska pronadjena u pravom trenutku(namerno ili slucajno u sta ne verujem) = pogodak
Evropa odavno ne moze bez Amerike tako da su mnoga njihova misljenja prebacena ovde zbog pametnih glavica koje uopste ne ukljucuju vijuge. Ako je tojota znala za gresku znali su i ameri s obzirom na sve ali su iskoristili pravi trenutak.Najbolje od svega je to sto su sada priznali ameri u ovoj nesreci u Japanu da su ipak pogresili i sta sada - steta je ucinjena, Toyoti je poljuljan ugled, i izgubila je mnogo novca.
desila se tipicna prica sa medijima - koriste te dok im trebas, kad im ne trebas vise onda te odbace. to su radili gm-u i fordu godinama. spomenucu gore opet primer sa ford explorer. dokazano da je da su gume bile problem i ford je odmah zamenio firestone gume sa novim michelin i pored toga i dan danas se explorer spominje u losem svetlu, iako nema bas nista sa tim modelom koji je bio pod opozivom (i koji je veoma odlican SUV, sa izuzetkom guma).
kao sto sam ranije gore spomenuo, toyota vecinu svojih vozila na americkom trzistu proizvodi upravo u americi tako da jedini poslovi koji su izgubljeni su americki. amerika kao drzava je mnogo gore prosla sto je pala prodaja toyote camry recimo (koja se proizvodi u kentucky, usa) nego sto je prodaja ford fusiona porasla (koji se proizvodi u meksiku) ili dodge chargera (koji se proizvodi u kanadi). i to pricam samo za direktne poslove i fabrikama - koliko poslova su ameri izgubili, kada je toyota smanjila proizvodnju, koji rade za kompanije koje dostavljaju delove?
to da su hteli da uniste nekoga ko uvozi sve svoje modele iz inostranstva - to bi imalo smisla. ali nema smisla unistavati onoga ko ti donosi poslove i pare, a spasiti onoga ko odnosi poslove u drugu drzavu.
A kapital koji je ulozen? Ciji je kapital u trojci iz Detroita, a ciji u Toyoti?Cijih radnika ima vise?
Veci je ulog u njihovim maticnim fabrikama nego toyotinim, a i znali su i oni kada su ulazili u pricu da nece Toyota tako lako propasti. Naravno postoji i jos nesto a to je i kapital koji drze milioneri i koji verovatno imaju i uticaj u medijima i u autoindustriji.
koliko znam drzava ne kontrolise ni deo forda, jer ford nije dobio financisku pomoc, i da kontrolise deo gm-a i chryslera u zamenu za pomoc koju su dobili.
u svakom slucaju, nebi imalo smisla unistavati samog sebe jer toyota je japanska kompanija samo po imenu. kada se pogledaju detalji nisu nista manje americka kompanija nego recimo chrysler. toyota je kompanija koja je pocela da pada i pre opoziva jer cinjenica je da su drugi stigli njihov kvalitet, a pri tom nude dosta bolje pakete opreme (i dizajn i performance i potrosnja i sama oprema). i pre opoziva consumer reports, koji je toyotin najveci saveznik bio godinama i glavni razlog zasto je toyota u vrhu, je sve vise i vise poceo da stavlja da neka njihova odredjena vozila ne preporucuje. ako nekoga zele da uniste trebaju da uniste kompanije kao sto su hyundai, subaru i volkswagen, kompanije koje napreduju iz dana u dan. ne kompaniju koja vec sama pocne da pada.