home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Proizvođač navigacionih sistema TomTom je holandskoj vladi prodavao podatke koje su prikupljali njegovi uređaji. Ti podaci su prosleđivani policiji, koja je na osnovu njih, postavljala radarske kontrole.

TomTom je je bio ponosan na to što njegovi navigacioni uređaji vozačima ne pokazuju samo put, nego i način vožnje. Svi ti podaci kasnije su prosleđivani proizvođaču, dakle TomTomu. Na osnovu tih podataka rađene su analize o gužvama i zastojima na autoputevima i dolazilo do informacija na kojim putevima se vozi najbrže. Vodeći evropski proizvođač navigacionih uređaja je na to ponosan. Zbog toga, slogan njegove reklame glasi: „TomTom - vožnja s poverenjem“.

Što se tiče Holandije, to je prošlost. Holandski dnevni list „Algemeen Dagblat“ je objavio da su ti podaci dostavljani policiji koja je na osnovu njih dolazila do informacije na kojem putu u Holandiji se vozi najbrže.

„Ljudi se osećaju prevarenim. Mislili su da se uz pomoć naših podataka poboljšava sistem. Međutim, sada su ti podaci usmereni protiv nas”, kaže Gido van Verkom iz holandskog auto-moto kluba ANWB.

Zaštita ličnih podataka

TomTom je najavio da će odmah prestati sa usklađivanjem podataka sa policijom. “To ne želimo ni mi ni naše mušterije”, izjavio je Harold Godijn, šef koncerna i dodao: “Privatna sfera naših kupaca nije dovedena u pitanje. TomTom nema mogućnosti da prati prikupljene podatke o jednom uređaju ili kupcu. To ne može ni policija”, kaže Godijn.

TomTom je najavio da će se pobrinuti da se ovakvi slučajevi ne ponove u ostalim zemljama.

TomTom je nakon slabe prodaje u prvom kvartalu ove godine, smanjio broj uređaja koje je planirao da proda 2011. godine. U poređenju sa prošlom godinom, prodaja je manja za jedan odsto i sada iznosi 265 miliona evra. Prodaja mobilnih navigacionih uređaja je smanjena za 16 odsto. TomTom računa da će ove godine prihod iznositi između 1,425 i 1,475 milijardi evra. TomTom u svojim analizama navodi da je razlog smanjenja prodaje navigacionih sistema ponuda koje imaju tzv. pametni telefoni poput Ajfona (iPhone).

Preuzeto sa : Dw-world.de



čitanja : 974



Komentari

Posle ovoga će im tek pasti prodaja.

Autor Zocky,Beograd 03 Maj 2011, 02:56