
Novi Lexus CT 200h je osvojio prestižnih pet zvezdica na Euro NCAP testu, sa ukupno 83 od 100 mogućih poena. Ovaj rezultat je znatno iznad minimuma potrebnog za pet zvezdica i svrstava novi Lexus među najbezbednija vozila u premium kompakt segmentu.
Ovo dostignuće je još značajnije jer od 2009. Euro NCAP koristi nove, znatno strožije testove sudara. Novi program se sastoji od četiri kategorije – zaštita odraslih putnika, zaštita dece, zaštita pešaka i nove kategorije – bezbednosne pomoći. Uređaji za izbegavanje povreda i olakšavajuće funkcije, kao što su podsetnici na vezivanje sigurnosnih pojaseva, sistem kontrole stabilnosti i limiter brzine, se takođe boduju, pa je dostizanje pet zvezdica svake godine sve teže.
Lexus CT 200h je osvojio 94% poena za zaštitu odraslih putnika, 84% za zaštitu dece, 55% za zaštitu pešaka i 86% za bezbednosnu pomoć.
Komentarišući kategoriju zaštite odraslih putnika, Euro NCAP naglašava da je CT 200h ostvario maksimalan broj poena na testu bočnog sudara, dobru zaštitu koju nude vazdušni jastuci za kolena vozača i suvozača, kao i visok nivo zaštite od trzajne povrede vrata. Zahvaljujući drugoj generaciji Lexusovih sedišta sa tehnologijom zaštite od trzajne povrede vrata (Whiplash Injury Lessening - WIL), novi premium kompaktni automobil je postigao izvanredne rezultate na polju zaštite od sudara od pozadi,
Unapređeni nasloni za glavu WIL sistema su konstruisani da budu što bliže glave putnika tokom normalne upotrebe. U slučaju sudara od pozadi, torzo lako uranja u sedište, čime se smanjuje razmak između glave putnika i naslona za glavu, što smanjuje rizik od trzajne povrede vrata.
Na testu za decu, CT 200h pruža odličnu zaštitu kako deci od 18 meseci, tako i deci staroj tri godine. U kategoriji zaštite pešaka, branik je pružio dobru zaštitu za noge pešaka, zbog čega je osvojio maksimalan broj Euro NCAP poena.
Sa veoma čvrstom karoserijom koja upija energiju sudara i sveobuhvatnim sistemima aktivne i pasivne bezbednosti, kao i zaštite pešaka, CT 200h je konstruisan da pruži najveću moguću bezbednost u svim situacijama.
Novi Lexusov premium kompaktni automobil jedini u svojoj klasi kao standardnu opremu ima vazdušne jastuke za kolena vozača i suvozača. Vazdušni jastuci za kolena su konstruisani da se naduvaju u donjem delu kontrolne table u isto vreme kad i prednji vazdušni jastuci i tako smanje povrede nastale zbog udara u upravljač i donje delove kabine. Oni takođe smanjuju povrede glave i grudi jer sprečavaju pomeranje karlice i okretanje torza pri većim sudarima.
Prvi put u segmentu premium kompaktnih automobila, CT 200h može da se poruči sa opcionim sistemom za povećanje bezbednosti pre sudara (Pre-Crash Safety system – PCS). PCS sistem preventivno zateže prednje sigurnosne pojaseve i aktivira sistem za pomoć pri kočenju, kako bi umanjio povrede i materijalnu štetu, te automatski koči ako je sudar neizbežan. Deo sistema je i adaptivni tempomat (Adaptive Cruise Control – ACC) koji automatski usklađuje brzinu CT 200h sa vozilom ispred.
Unapređeni elektronski sistem kontrole kočnica-sistem regenerativnog kočenja (Electronically Controlled Braking-Regeneration system - ECB-R) je standardna oprema i uključuje sistem protiv blokiranja točkova (ABS), sistem pomoći pri kočenju, sistem kontrole proklizavanja (TRC) i sistem kontrole stabilnosti vozila (VSC).
PR Toyota Srbija
Ni boljeg kvaliteta, ni ružnijeg auta, ali eto još 1 plus za bezbednost.
Za sad na njegovoj strani nije jedino dizajn
ali zato pezo 307 ubija po dizajnu hehehe ti si nasao da pricas da li je lep dizaj ili ne ....
Evo nekih zamerki revije SAT plus na model CT 200h.
1. da pomenem da sam ga od samog početka nazvao kontejner dizajn, nesrazmeran i opet da ponovim da nikad neće moći da bude ravan premijum trojci (MB, Audi, BMW).
Kao što i Alvirovići kažu: Premijum sa prekratkim sedalnim delom (nedopustivo)!
Pemujum sa lošom zvučnom izolacijom (nedopustivo)!
Premijum zastarelog dizajna!
Premijum sa multimedijalnim uređajem iz devedesetih (mali milion puta sam tvrdio da je zaostao u devedesetim, a solili su mi pamet kako su ukusi različiti i kako je lepota relativna)
Sedišta preniska, a donja ivica prozora previše podugnuta.
Preglednost nazad nikakva.
Oblik zadnjih vrata neugledan.
To je samoprozvani premijum sa c stubom u obliku poluge za poklopac kontejnera.