
Preuzeto sa : NSautomobili.com
Neuništiv, nepoderiv, dugotrajan, pouzdan... Ovim rečima najbolje može da se opiše jedinstveni model Mercedesa, pod internom kodnom oznakom W123. Automobil koji su taksisti obožavali, a gastarbajteri sa ponosom dovozili u tadašnju Jugoslaviju, je i danas moguće videti na ulicama u relativno pristojnom stanju.
Već po početku proizvodnje probne
(nulte) serije 1975. godine, Mercedes se našao u problemu, jer nije mogao da
isprati veliku porudžbinu. Za mnoge kupce vreme isporuke željenog modela, od
tri meseca do godinu dana, je jednostavno bilo neprihvatljivo dugo, zbog čega
su radnici u Mercedesu zadovoljno trljali ruke. Naime, svi zaposleni u
Mercedesu su bili u privilegovanom položaju u odnosu na ostale kupce i svoje
modele su dobijali znatno pre redovnih kupaca. Preduzimljivi radnici su
momentalno iskoristili priliku za dodatnom zaradom, pa su se tako dugi niz
godina nove limuzine kupovale preko reda, i po dosta višoj ceni. U nekim
slučajevima je bilo potrebno izdvojiti čak 5.000 maraka više u odnosu na
početnu cenu od 18.870 DM.

Januara 1976. godine Mercedes je zvanično prikazao javnosti novu generaciju E klase. Konstrukcijski W123 je preuzeo dosta komponenti sa svog prethodnika, ali je nakon osam godina razvoja svaki deo dodatno unapređen. Sa dizajnerske strane W123 predstavlja vrlo dobru evoluciju poznatog i prepoznatljivog dizajna prethodnika (W115). Sedan verzija je prva ponuđena kupcima, a do kraja proizvodnje 1986. godine ova verzija je činila 90 % od ukupne proizvodnje, odnosno skoro 2.4 miliona primeraka. Coupe verzija, predstavljena u proleće 1976. godine, se odlikovala nešto kraćim međuosovinskim rastojanjem (2.710 mm). Ponuda motora za kupe su činile verzije 230C (kasnije 230CE) i 280C/CE na većini tržišta; dok je za tržište Severne Amerike na raspolaganju bila i verzija 300CD. Lang verzija, predstavljena avgusta 1977. godine, je od standardne bila duža za 630 mm. Karoserija je u zadnjem delu bila produžena na prilično jednostavan način i to tako što su zadnja vrata bila zavarena za strukturnu osnovu prednjih. Produžena verzija je bila na raspolaganju kupcima u verzijama 240D, 300D i 250. Na salonu automobila u Frankfurtu 1977. godine je predstavljena karavan, odnosno Touring/Transport verzija. Proizvodnja karavana je počela u martu 1978. godine u fabrici u Bremenu.
Što se
unapređenja i tehničkih novina tiče W123 je 1979. godine dobio prvi turbo dizel
motor, dostupan samo u kombinaciji sa automatskim menjačem. 1982. godine dolazi
do blagog osvežavanja karoserije, prednji farovi su umesto okrugle od sada u
četvorougaonoj formi, servo upravljač i petostepena manuelna transmisija
postaju standardni. ABS sistem postaje deo opcione opreme od 1980. godine, dok
vazdušni jastuk postaje deo opcione opreme 1982. godine. Servo kočnice sa
četiri diska su deo standardne opreme, kao i katalizator, koji postaje sastavni
deo motora sa ubrizgavanjem od 1984. godine.

W123 je bio nuđen sa zaista velikim brojem benzinskih i dizel motora, u rasponu snage od 54 do 185 KS. Ponudu motora su činili - 200, 200 D, 200 T, 230 (1977-1978), 230 E, 230 C, 230 CE, 230 T, 230 TE, 240 D (1977-1983), 240 TD, 240 D (Lang), 250, 250 T, 250 (Lang), 280, 280 E (1977-1981), 280 CE (1978-1981), 280 TE, 300 D (1977-1981), 300 TD (1979-1980), 300 TD turbodiesel (1981-1985), 300 D turbodiesel (1982-1985) (SAD tržište), 300 CD (1978-1981) (SAD tržište), 300 CD turbodiesel (1982-1985) (SAD tržište) Najčešća verzija je bila 240D – 455.000 primeraka.
Kada je pouzdanost ove Mercedesove serije u pitanju, prema istraživanju ADAC-a W123 je držao vrh liste pouzdanosti. Verzija 200D je imala prosečno 852.777 Km kada se prvi veći kvar pojavio. Na kraju samo još jedno podsećanje na veliki prodajni uspeh serije W123. U periodu od 1976. do 1986. godine je ukupno proizvedeno 2.696.915 primeraka (2.397.514 sedana, 99.884 kupea i 199.517 karavana). 1980. godine u SR Nemačkoj je registrovano 202.252 primerka
Autor : Vince Geza
Napolju -10°C, neko zvoni na vrata: ,,Komšije, jel možete malo da nas pogurate i tako svake zime''
Mečka bela w123 200D, teška ko smrt, 83. godište, eno gledam je kroz prozor kako propada, a do juče je bila ko iz fabrike, sad je pokrivena najlonom i lišćem
"Neuništiv, nepoderiv, dugotrajan, pouzdan... " A može i kraće,jednostavno Mercedes :)))
@ Pitbull
Ovi nisu ni ulje menjali, inače bi mogla da pređe milione km.
Pošto je crko skroz, parkirali ga pod brezu i kupili Hyundai Elantru metalik zelenu. A imaju i Atos crveni bez auspuha
@PITBULL
''Neunistiv,nepoderiv,dugotrajan,pouzdan...'' A moze i krace,jednostavno VW GOLF :D Gde stane Mecka,tu Golf 2 nastavlja :D
ne možeš da porediš golfa 2 i merc.123,golf 2 je drvo neudobno a ovo je 3 klase iznad
@dusan
Golf 2 staviš u gepek i voziš :))) Lepo ti reče čovek,ovo je udoban auto,ne oseća put. Inače,još ne videh da je neko prešao 4,6 miliona kilometara kao onaj Grk sa Mečkom i to baš mislim da je 123-ka al nisam siguran. Toliko :)))
то је ауто легенда,права Мечка,нико није могао ни да јој приђе по квалитету и поузданости.
Moj djed je imao w123 1977 zuti 2.7 litara i 109KS bio prvi vlasnik prodo ga 2006 godine, bio garaziran svo vreme i kad je u garazi preko njega stavljo biljac da ne pada prasina po njemu :) za to vreme skoro 30godina presao je samo 77500km jer je imao jugu a kasnije askonu pored njega i meca je bila samo za svecane trenutke. X puta se desi da nas policajac zaustavi i ne trazi dokumenta malo se raspituje o automobilu i pusti nas na parkingu kad ga ostavis ljudi stanu pa gledaju kao da si parkiro spejs satl u najmanju ruku znali su na vrata dolaziti pitati oceli prodati. A prije neki dan vidim lika koji ga uzeo on ga drnda stalno vec ga upropastio kreno korodirat i izgubio je onaj sjaj kako mi je samo bilo tuzno ga tad vidjeti ko da je zivo bice u najmanju ruku. Ja vam ne mogu opisati kako je izgledo u trenutku prodaje ko da je u najmanju ruku tad izasao iz fabrike u najmanju ruku jer znam da je tesko zamisliti automobil od 30 godina u bezprekornom stanju.
Legenda od auta, svaki put kad sam se ranije vozio taxijem uvek sam birao 123...jedan od naj boljih mercedesa ikada...za svoju dusu mozda bi nekada kupio kupea...redak je i prelep!
@nesa
Po meni ne da se preso tu al ajd kad sam gledao na mobile.de i puno losi primerci su bili oko i preko 10000 evra, prodo ga za 2500 evra, a taj sto ga je kupio kaze da mu je nakon par dana covjek nudio 5000 evra da ga proda al on nije hteo. Nisam Ja bio tad kuci bio na moru inace bi Ja to rasperio al jbg.
@nesa
Ja ne znam tacne uslove nakon koje ti Mercedes zamjeni staro vozilo za novo al vjerujem da ga je on sigurno ispunjavo al sad je kasno i tacka.
@Dakara
Trebalo bi da je stariji od 30 god i da je u extrs stanju. :) Joj sto ima lik SLC 450, 75 godiste, preso oko 100k km. Vredi preko 20 k eura. Perverzija auto.
@Pitbull
Jbt isto je i kod mene. :) Ja kad vidim R129 ili W140, izmami mi osmeh. Vrh. W124 se podrazumeva jer ga posedujem. :D
@McLaren
Znaci falila mi jos godina za novu mecku :) i cini mi se da moraju svi dijelovi biti original znaci morao bi jos radio nabaviti posto jedino on nije bio fabricki negde sam citao da je isto neko zamijenio cini mi se w123 i da je dobio c220cdi od Mercedesa.
@pitbull
Znaci w124 mi je najbolji Mercedes ikad, sto ce vjerovatno i ostati iako ga nisam posjedovao imao sam prilike u par navrata ga provozati i dan danas se pitam nacin na koji su uspjeli postici onakvu udobnost al na njemu mi se bukvalno sve svidja prakticno bez mane.
@Mclaren
Otac imao sva tri :)
A 124-a je bila 300TD sportline,crna sa full opremom. Koža,automatik,klima,felne,sve i imala je izmedju štopova onaj fazon,ko da su sve štopovi. Kako mi bilo žao kad je prodao taj auto... CL je bio 500,a 129-ki je bilo 3 komada :)
300,320 i 500. Ja sam vozio 320,auto očuvaniji od mnogih novih,prešo je samo 74 000 kad sam ga prodao. Srećom,otišao je u dobre ruke i čovek ga čuva besprekorno što mi je izuzetno drago. Ne vozi ga po kiši :))) Garažiran. Ima AMG stajling,felne,krem koža a spolja je ljubičast metalik,ali tamna,retka boja,probaću da nadjem. Majstor kaže da nije boljeg video u Srbiji,garantujem ni da nema. Kad mu daš gas,svaki ton možeš da prebrojiš. Auto za uživanje,za ljubitelje,
@pitbull
Slazem se sa tobom...i meni se vise svidja 124..pre neku godinu namirisem jedan 300e cupe slupan i kupim papire za 1000e i hteo sam da dovezem stranca u perfektnom stanju ali mi se nesto izjalovilo i morao sam da prodam te papire...jbg
@NemanjaBB
Sirotinjska tuga je pregolema. Jbg,šta će,oni koji nemaju za nove uzimaju stare Mečke. Da se i oni voze ko gospoda. :) Sigurno bi i oni uzeli novije da imaju. A drugo,nemaju drugo ni šta da uzmu,jer se sve ostalo na otpadu :) Samo su Mečke nepoderive.
ovo je besmrtan model...stvarno je extra...ne znam koji drugi prozvodjaci imaju 30+ godina stare modele a da se jos voze i da su u solidnom stanju :-)
OGROMNO POSTOVANJE ZA OVO: "Kada je pouzdanost ove Mercedesove serije u pitanju, prema istraživanju ADAC-a W123 je držao vrh liste pouzdanosti. Verzija 200D je imala prosečno 852.777 Km kada se prvi veći kvar pojavio."
jbt ne mogu da verujem...
"Automobil koji su taksisti obožavali, a gastarbajteri sa ponosom dovozili" - sve je rečeno... :)
@Gagiba
Da imas malo pameti, znao bi da su gastarbajteri dovozili da se pokazu da su neko i nesto, dok taksisti su ih najvise trazili zbog udobnosti,
izdrzljivosti, kvaliteta, brenda itd.
@Gagiba
nadji BMW sa takvom istorijom i takvim osobinama, da je izdrzljiv, udoban, da prelazi milione kilometara i da je nakon 30 i kusur godina jos uvek u dobrom stanju...
ja sam uvek po sredini, jer volim i mercedes i bmw, ali vas par bmw entuzijasta (ne znam kako drugacije da vas nazovem) stvarno preteravate u pljuvanju...ovo je legendaran automobil...mozes da ga volis ili ne, ali moras da ga postujes!!!
Najbolji mercedes ikad...
Nikad više mercedes neće napraviti nešto ovako dobro i kvalitetno.
Stari su oko tredeset godina, a vrata im se zatvaraju bolje nego na nekim novim automobilima.
W123 respect...
Mercedes 123 karavan je neunistiv, ja sam imao tri karavana, dva su sad u dvoristu propadaju, a treci mi je u voznom stanju, skoro uradjena limarija, presao sam sa njim dva puta po 2 miliona kilometara. unutra je sve fabricki, nigde nista nije puklo pocepalo zardjalo itd, samo je motor menjan dva puta. Da li MOZDA NEKO ZNA GDE MOZE DA SE NABAVI ILI KUPI MERCEDES W123 KARAVAN ALI U DOBROM I OCUVANOM STANJU. Ako neko ima nekakvu informaciju neka mi se javi na broj 0628197071