
Posrnuli švedski Saab Automobile AB je saopštio da je sa dva kineska proizvođača sklopio neobavezujući sporazum prema kome će njegova krovna firma Spyker dobiti finansijsku injekciju od ukupno 245 miliona evra.
Kineska firma Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co. uložiće
136 miliona evra za udeo od 29.9% u Spykeru na ime učešća u zajedničkom
projektu proizvodnje i distribucije Saaba u Kini.
Saabov ranije najavljeni partner u prodaji Pang Da Automobile Trade Co. povećaće
ulaganje u Spyker na 109 miliona evra, sa dogovorenih 65 miliona, kako bi
zadržao udeo od 24% u holandskoj firmi.
Spyker ima probleme sa pribavljanjem gotovine za Saab, koji je u aprilu bio
prisiljen da obustavi proizvodnju na sedam dana. Pang Da je u maju pristao da
uloži novac u Spyker, ali je prošle nedelje proizvodnja ponovo obustavljena.
Izvor : Tportal.hr
Foto : Saab
Mnogo mi je žao što je SAAB u problemima kakvim jeste, ali mislim da i pored ove investicije nema šanse da se izvuče. Taman što su počeli da se hvale kako su samostalni, postali su Kineski.
Imaju li oni uopšte proizvodnu liniju negde izvan Švedske? Ako nemaju, onda mi nije ni čudo što ne mogu da opstanu na tržištu!
Čini mi se da i SAAB malo pumpa cene, da bi se vratio na velika vrata mora dobro da poradi na marketingu, ali i da malčice spusti cene.
@ Dejan L
Gledao sam skoro neki njihovi cenovnik, ona Griffin verzija, koja ima neku solidnu opremu, sa 1.8t benzincem kosta 22.500 eur. To je u klasi japanaca, tojote, mazde, honde, tako da cene mozda i nisu toliko visoke.
Cene su visoke sa Aero paketom opreme. I to bezobrazno visoke. Inače su cene onako, ni tamo ni vamo!
a toliko su slavili kad ih je spyker kupio od gm-a. na kraju se ispostavilo da je gm bio nesto najbolje sto se moglo desiti za saab. posebno sad kad opet posluju u profitu mogli su investirati u novu liniju modela.
@Djordje,
9-4x se radi u gm fabrici u meksiku, ali najveci problem ovog vozila je sto nema bas nijedan dizel motor u ponudi.