
Micubiši Motors Korporacija (MMC) je objavila svoja predviđanja za fiskalnu 2011. godinu (završava se 31. marta 2012.).
FG2011 je prva godina “Skok 2013” srednjeročnog biznis plana objavljenog u
januaru ove godine koji pokriva period FG2011 do FG2013. U vezi sa "Skok
2013” strategijom, predsednik MMC Osamu Masuko je izjavio da “Uprkos
posledicama velikog zemljotresa u martu, mi moramo izvršavati naše poslovne
operacije suočavajući se sa nekoliko drugih poteškoća kao što su jak jen i
visok skok cena sirovih materijala. Uprkos tome, MMC je odlučio da zadrži svoje
ciljeve i strategije postavljene u “Skoku 2013” nepromenjene i mi ćemo
nastaviti da radimo nesmanjenom rešenošću da postignemo cilj Rasta i
skoka napred’”.
Nakom zemljotresa u početku je bilo bojazni da će proizvodnja biti ozbiljno
ugrožena. Ipak ove početne sumnje su odagnane i MMC očekuje da će ostvariri sve
ciljeve zacrtane pre zemljotresa, pri čemu će 90% plana biti realizovano u
prvoj polovini, a plan će u drugoj polovini FG2011 biti premašen. Što se tiče
proizvodnje u inostranstvu, MMC očekuje da će biti premašen plan zacrtan pre
zemljotresa i u prvoj i u drugoj polovini FG2011.
MMC predviđa globalni obim prodaje od 1.075.000 vozila u FG2011, 9% ili 88.000
komada više nego u FG2010. Za domaće tržište MMC očekuje da će zadržati nivo
prodaje iz FG2010 uprkos prekidu subvencija za eko automobile kao i neizvesnoj
bliskoj budućnosti ekonomskog okruženja. Ipak, za inostrano tržište MMC očekuje
povećanje prodaje u odnosu na prethodnu fiskalnu godinu, najviše zahvaljujući porastu
na novim tržištima, kao i oporavku potražnje u zemljama kao što je SAD između
ostalih, postignutom dobrom prodajom kompaktnog SUV-a koje je MMC počeo da
plasira u fazama tokom protekle fiskalne godine. Presek po regionima je
sledeći:
- Japan: 164.000 jednica, bez promene u odnosu na 2010.
- Severna Amerika: 108.000 jedinica, u odnosu na prošlu godinu porast od15%
ili14.000 jedinica
- Evropa: 227.000 jedinica, porast od 4% ili 9.000 jedinica
- Azija i drugi regioni: 576.000 jedinica, porats od 13 % ili 65.000 jedinica
U FG2011 MMC očekuje da će jak jen, poskupljenje cena sirovih materijala kao i
poskupljenje ostalih spoljašnjih faktora koji utiču na profit biti prevaziđeni
pojačanim razvojem i osnovnom potrošnjom čime će se postići ciljevi iz strategije
“Skok 2013”. Ipak, MMC će raditi na povećanju prodaje i profita povećanjem
obima prodaje na inostranim tržištima u ekspanziji i kroz napore da se umanje
troškovi materijala i drugi troškovi. Na ovoj osnovi, MMC izvodi sledeće
predviđanje za FG2011:
- Neto prodaja: 1.95 miliona milijardi jena, porast od 7% ili 121.5 milijardi
jena
- Operativni profit: 50 milijardi jena, porast od 24% ili 9.7 milijardi jena
- Običan profit: 40 milijardi jena, porast od 3% ili1.1 milijardi jena
- Neto profit: 20 milijardi jena, porast od 28% ili 4.4 milijardi jena