home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako izbeći brojne prevare prilikom kupovine korišćenog vozila: Unutrašnjost vozila dobar pokazatelj stanja u kojem se nalazi

Nije tajna da se na auto-placevima u Srbiji, ali i pojedini samostalni prodavci polovnjaka, služe „prljavim trikovima“, odnosno prikazuju vozilo u znatno boljem stanju od realnog. Često se tako nacifrava stanje motora, amortizera i kočnica, šteluje se kilometraža, neretko se elektronski lažira postojanje vazdušnih jastuka...

Zbog svega navedenog, postoji nekoliko korisnih saveta, koji vam mogu pomoći da prepoznate kada vam prodavac prodaje priču, a kada zaista vozilo.

Štelovanje

Jedini siguran način da se utvrdi koliko je automobil zaista prešao jeste da se proveri u ovlašćenom servisu. Prema rečima Predraga Korugića iz Auto-kuće „Voždovac“, upoređivanjem podataka sa poslednjeg servisa i trenutno prikazane kilometraže može da se proveri da li je štelovan brojač.

- To je najpouzdaniji način da se utvrdi pravo stanje motora - objašnjava Korugić. - Nije bitno da li je automobil kupljen u Srbiji ili inostranstvu, jer su svi servisi umreženi, pa vozilo može da se proveri na osnovu broja šasije.

Inače, analogni i digitalni brojači se podjednako lako mogu podesiti na željenu kilometražu, koja će najbolje odgovarati prodavcu.

Bez većih problema može se utvrditi i da li je automobil bio havarisan, bilo da proveru radite sami ili angažujete profesionalca. Kako nam je objasnio majstor Predrag Korugić, sa aparatima koji se koriste u radionicama lako je videti dodatne naslage farbe i gita.

- To je uvek znak da su bile rađene nekakve popravke, koje su ostavile vidljiv trag.

Jedna od caka koja vam može pomoći da sami pronađete mesta na automobilu gde je bilo prepravki, jeste da magnetom prelazite preko karoserije. Ako na nekom mestu pada, odnosno neće da se zalepi, verovatno ima dosta farbe i gita, što znači da je vozilo najverovatnije tu udareno. Naravno, treba obratiti pažnju na pojedine delove automobila koji nisu od metala.

Korozija

Automobili stari od pet do šest godina ne bi trebalo da imaju koroziju bilo gde na karoseriji. Ako pronađete tragove rđe, to najverovanije znači da je fabrička zaštita na limariji loša ili da je na tom mestu vozilo bilo havarisano.

Majstor

Ipak, metod koji ne može da omane kod izbora polovnog automobila, jeste da vozilo pre kupovine odvezete na pregled vozila. Cene za tu uslugu se kreću od 2.500 do 6.000 dinara.

- Istina je da se kupac, možda, izlaže nepotrebnom trošku, ali u svakom slučaju je bolje baciti 2.500 dinara, nego 5.000 evra - kažu nam u Auto-centru „Boban“.

U ovom centru kažu da je kupovina polovnjaka „čista sreća“, ali i savetuju kupce na šta bi trebalo da obrate pažnju.

Svakako bi trebalo proveriti koliko su pohabani unutrašnji elementi vozila.

- Izlizana ručica menjača, upravljača i papučice govore da je automobil puno prešao - kažu iz ovog servisa. - Međutim, ovi delovi su prilično jeftini i mogu se lako naći i zameniti. Tako da za ukupno 150 do 200 evra, prodavac može da sredi unutrašnjost vozila da izgleda kao novo. Samo zamena volana staje 20 evra. Pojasi, koji takođe mogu biti pokazatelji stanja u kome se auto nalazi, se menjaju za sat vremena, isto tako i papučice.

Amortizeri

Kada je reč o amortizerima, majstori savetuju da proverite da li vozilo stoji paralelno sa putem. Ukoliko je krivo, to je siguran znak da su amortizeri dotrajali i da je potrebna zamena. Takođe, njihova ispravnost može se testirati naglim pritiskom karoserije iznad jednog točka. U slučaju da se vozilo zanosi ili ako se čuje bilo kakav metalni zvuk, amortizeri su neispravni.

Na kraju provere, obavezno od prodavca tražite probnu vožnju, a to uradite na dobrom i lošem putu. Dovoljno je deset minuta da proverite kako vuče, koči i ubrzava. Osetićete kakvi su mu amortizeri, ali i kako volan reaguje.

Nameštanje

Dobar električar, saglasni su naši sagovornici, lako može da našteluje automobil tako da se pojedini nedostaci ne vide na kontrolnoj tabli. Često se dešava da vozilo nema vazdušne jastuke, ali da to ne može da se primeti na prvi pogled. Zbog toga je neophodno obratiti pažnju na to da li se lampica za vazdušni jastuk pali prilikom davanja kontakta. Ako nema nikakvog signala, sigurno je da su neispravni ili da ih uopšte nema u automobilu.

Preuzeto sa : Novosti.rs



čitanja : 7700



Komentari

E klasa restayling. Moj omiljeni... :)

Autor McLaren 23 Jun 2011, 09:17

Pravu fotku ste izabrali! :)))

Autor carobnjak 23 Jun 2011, 10:30

Najvažniji savet i da se ne biste brinuli je, kupite Mercedes. :)))

Autor PITBULL™ 23 Jun 2011, 11:16

Sve su ovo dobri savjeti, samo da dodam kada npr primjetite da vozilo ne vuče kako treba najvjerovatnije je neki od skupih senzora pokvaren pa je ecu bacio motor u safe mode. Svi savremeni cr dizeli jako potežu iz niskih obrtaja, ako vam subjektivni osjećaj kaže da nije kako treba najbolje odustanite od vozila.

Autor bakicar 23 Jun 2011, 13:08

LOL za mercedes, pre nedelju dana je prijatelj platio 1100e za novi klima kompresor na A klasi koju je uvezao pre godinu dana od oficijelnog dilera, auto sa sve servisnom knjigom, 1.ruka, neudaran...
mislim, nije ovo sad anti-mercedes komentar, nego desava se jednostavno.

Autor takashi 24 Jun 2011, 15:04

@carobnjak
Mora ova slika, ono sto je najbolje... :)

Autor McLaren 24 Jun 2011, 16:03

@McLaren
A i mogli su i neke druge ,npr slika sa nekog otpada :)))

Autor PITBULL™ 24 Jun 2011, 16:36

@Pitbull
Rece mi jedan lik da ima na you tube, covek ima 123-ku skoro novu sa najlonom unutra, trazi 8k eura. :) Nalazi se negde kod KG. Trazih i ne mogu da nadjem.

Autor McLaren 24 Jun 2011, 16:46

McLaren
mislim da je fotka voznog parka nase vlade a ne autoplaca...

Autor carobnjak 24 Jun 2011, 18:30

@takashi

A klasa kao da nije pravi Mercedes. Po meni, to je Mercedesovo kopile... C, E, S, G, su uglavnom odlicna kupovina kao polovnjaci. Bez problema prelaze velike kilometraze a u unutrasnjosti nema krckanja plastike kao kod vecine polovnjaka sa nasih losih puteva.

Autor Marko 18 Avg 2011, 12:54