
Huan Manuel Fanđo
24. juna se navršava stogodišnjica rođenja jednog od najvećih majstora volana, argentinca italijanskog porekla, Huana Manuela Fanđa.
Jedan od najboljih, ako ne i najbolji, dominirao je u prvoj deceniji takmičenja Formule 1, doduše, ne ovakve kakvu je danas poznajemo, ali time je možda njegov uspeh i veći jer tada nije bilo tako moćnih timova koji stoje iza vozača već je Fanđo bio jedan od onih što je i popravljao i dopravljao ali i vozio, i to fantastično.
Petostruki šampion sveta svoju prvu pobedu odneo je na Velikoj Nagradi Engleske, daleke 1950. Godine, dve godine posle svog prvog nastupa u najbržem cirkusu na svetu, i od tada, do svoje poslednje trke koja je bila 1958. Godine u Francuskoj, uspeo je da zabeleži dvadeset i četiri pobede uz trideset i pet osvojenih podijuma.
Dvadeset i devet puta je startovao u svojoj karijeri sa pol pozicije a dvadeset i tri puta je vozio najbrži krug. Timovi za koje je vozio su bili Alfa Romeo, Maserati, Mercedes i Ferari, a poslednje, revijalno pojavljivanje Huana Emanuela Fanđa bilo je na stazi Nirburgring dalake 1986. Godine kada je provozao Mercedes Benz W196.
U legendu se preselio 17. Jula 1995. godine, ostavivši neizbrisiv trag u Formuli 1, ali i kao sinonim za dobru vožnju, jer se i kod nas često kaže: „Vozi kao Fanđo“.
Preuzeto sa : Supersport.rs
...jer tada nije bilo tako moćnih timova koji stoje iza vozača već je Fanđo bio jedan od onih što je i popravljao i dopravljao ali i vozio, i to fantastično...petostruki šampion sveta...uspeo je da zabeleži dvadeset i četiri pobede uz trideset i pet osvojenih podijuma...timovi za koje je vozio su bili Alfa Romeo, Maserati, Mercedes i Ferari...
LEGENDA