
Preuzeto sa : Novosti.rs
Istraživanje: Za koji tip motora se odlučiti prilikom kupovine auta. Na proveri „Novosti“ našla su se po dva modela „dačija logana“, novog „ford fokusa“ i „opel astre“
Velika vozačka dilema - benzin ili dizel? Danas je razlika u cenama ova dva goriva praktično nestala, ali razlike u vrednosti automobila sa različitim agregatima su ostale iste. Zbog ovih činjenica napravili smo istraživanje, koje je pokazalo da je u najvećem broju slučajeva neophodno preći izuzetno veliki broj kilometara kako bi se kupovina „dizelaša“ isplatila kroz uštedu goriva.
Na proveri „Novosti“ našla su se po dva modela „dačie logan“, novog „ford fokusa“ i „opel astre klasik“.
„Logan“
Popularni „Rumun“ sa benzinskim agregatom od 1.600 kubika i 85 „konja“ košta
8.419 evra u paketu opreme „preferenc plus“. Prema fabričkim podacima, njegova
prosečna potrošnja je 6,7 litara, u gradu 9,3, a na otvorenom 5,4 litra. Njemu
na crtu stavili smo najpribližniju „dizel“ verziju 1.5 sa 75 KS, čija je cena
9.820 evra sa istom opremom. Prosečna potrošnja ovog modela je četiri litre. Na
gradskim ulicama 4,9, a na otvorenom svega 3,6 litara. Prosta računica, gde smo
evro-dizela računali po ceni od 1,34 evra, pokazala je da se isplati kupiti
„logana“ dizelaša, ako planirate dosta da ga vozite po gradu. Tačnije, posle
pređenih 24.000 kilometara u urbanoj sredini isplatiće vam se razlika koju ste
platili. U slučaju da najviše prelazite na otvorenom potrebno je da prevalite
58.000 kilometara, a u kombinovanoj vožnji 39.000 kilometara.
„Astra“
Drugi model koji se našao na našem „skeneru“ je jedan od najprodavanijih
„opelovih“ modela. Benzinska sedan verzija sa 1.600 kubika i 115 KS košta
12.916 evra, a u proseku troši 6,3 litre na 100 kilometara. U gradu 8,5 i na
otvorenom 5,1 litar. Njegov „brat“ sa dizel-agregatom ima 1.700 kubika, 110
„konja“ i staje 2.688 evra više. On u kombinovanoj vožnji troši 5,1 litar
goriva, po gradu 6,6, a na otvorenom 4,2 litra. Iz toga izvlačimo da je sa
dizelašem potrebno 168.000 kilometara u kombinovanoj vožnji, da bi se kroz
uštedu na gorivu nadoknadila veća kupovna cena. Što se tiče grada treba preći
nešto manje - 106.000 km, a na otvorenom čak 224.000 kilometara.
„Fokus“
Pod našom „lupom“ našao se i novi „ford fokus“. Benzinac sa motorom 1.6 i
snagom od 105 „konja“ košta 15.300 evra. On prosečno troši 5,9 litara u gradu
osam litara i na otvorenom 4,7. Njegov pandan, dizelaš sa istom radnom
zapreminom motora, 10 KS manje košta 1.690 evra više. Prema fabričkim podacima
u proseku troši 4,2 litre, u gradu 5,1 i na otvorenom 3,7 litara. Kupiti
dizelaša, prema našoj računici isplati se tek posle 74.000 pređenih kilometara,
što će reći da je u gradu potrebno prevaliti 44.000 km, a na otvorenom 126.000
kilometara.
Godišnja kilometraža
Prosečan vozač godišnje prelazi od 10.000 do 15.000 kilometara. Svoje
automobile znatno više voze taksisti koji u proseku godišnje prevale oko 30.000
kilometara. Ti podaci jasno govore da se „običnim“ vozačima ne isplati kupovina
„dizelaša“, ali je za profesionalne šofere, ako je kriterijum potrošnja goriva,
najbolji „dizelaš„ - „dačija“.
N. Nedeljković i B. Hadžić
Sve je to OK, ali pri prodaji polovnog dizel i te kako drži cenu. Po meni je i to veoma bitno. Stoga...
@ Gari
Dizeli su skuplji po 2.000-3.000€, a kad se prodaju kao polovni, razlika u ceni između benzinca i dizelaša je 300-400€
@ Novosti
Svaka vam čast koliko ne znate da uvažite sve prateće troškove, a ne samo cenu goriva
Benzinski motor je po konstrukciji dosta jednostavniji i daleko laksi ya odrzavanje.
Trebam li spominjati da je kupovina benzinca dosta atraktivna u EU jer benzinci imaju nizu emisiju CO2.
Po meni mali benzinci sa jakim turbinama ce potisnuti prljave dizelase, dok ne dodju elektro/hibridni motori u siru upotrebu.
@Barosso:
Dizelasi imaju nizi CO2 :)
http://www.energy.eu/car-co2-emissions/opel.php
Meni je moj dizel bio skuplji od benzinske verzije istog modela, ali jeftiniji od benzinskih modela konkurencije, tako da sam bio u dobitku u startu.
Ali slazem se da ce sve vecu prednost imati mali turbo benzinci.
bas su nasli sta ce poredit.
pitam se jel bolje i isplatnije vozit recimo a6 2.0tdi il tsi , ili s klasu cdi ili 350 benzinca , ne samo da se vozis duze cirka i preko 1000kilometara nego je voznja lezernija i jednostavnija , da ne govorim preticanje auta koja je to zabava. izuzev novih benzinaca s turbom kao bmw-ovi sto su efikasni gotovo kao dizel po snazi , ali opet je upita vjek trajanja slicnih 1,4tfsi sa 160konja. dizel je opet bolji , ako imas para kao blata onda te nije ni briga , kupi v12 1000nm i masi svima
Treba procitati i ovo
http://www.presretac.com/zanimljivo/tehnologija-i-mehanika/najcesci-problemi-kod-dizelasa-673.html
@hahe
Pa sva 3 od ovih modela su imali slabije dizel agregate od benzinaca.
Trebali su i da uradunaju sto je odrzavanje dizalasa mnogo skuplje, pogotovo kad je rec o nivim vozilima koje moras da odrzavas u ovlascenim servisima, ao i da su kvarovi papreni. Dovoljno je samo da ode plivajuci zamajac, koji na mnogim automobilima strada pre 150 000km, kada prakticno otplatis razliku izmedju benzinca, i moras da puknes 1000e.
Slabiji možda, ali zato kud i kamo elastičniji od ovih običnih benzinjara. Jedino neki turbo benzinac kod mene dolazi u obzir umesto dizela, ovi prvo progutaju knedlu pa prime gas, a onda moraš da ga vrtiš iznad 2500 obrtaja da bi iole dobro išao, i još se satreš šaltajući... Neka hvala, radije zeldi neka čagara.
@Djordje
Priznaj lepo da volis da vozis kao baba i gotovo, ovi tvoji argumenti ne piju vodu. }:)
Verovatno je to u pitanju...
Ko je sam imao prilike da napravi ovakvo poredjenje, zna o čemu pričam, ko nije neka čita šta pišu Novosti i mirna Bačka.
Da li su mozda svi zaboravili da su dizeli dosta dugovecniji i da prelaze dosta vise do generalke iz jednostavnog razloga RADE NA MANJIM OBRTAJIMA !!! Inace smatram da je za mala kola bolje da trose benzin da su malo startniji ali limuzine iskljucivo dizel ...
Ko vozi dosta po gradu ili po auto putu, taj od benzinca ( ekonomski ) treba da beži ( ako može ), pa makar on bio i "savremen" ( uključujući tu i one male "hranjene" ). No, ako neko pretežno vozi "Ibarskom" i sl., tome je ( ekonomski ) i benzinac svakako dobar, pod uslovom da je ( životno ) spreman da zanemari nešto što se zove "moment"...
Inače, ne košta svakom dizelu "plivajući" hiljadarku ( nekima ni 400 ), kao što nekim i "banalnim" ( "malim" ) bezincima set kvačila košta skoro 400 ili kao što je i cena održavanja dizela i benzinaca dosta šarena i više nema pravila šta je skuplje ( sve je skupo ).
Naravno, ostaje i večita dilema da li je bolje voziti polovan ( i dosta "izvozan" ) automobil ( gde je veća šansa za skupe kravore i opravke ) ili bacati pare na nova kola ( sa manjim šansama za skupe kvarove )...
Kako god sagledaš, je.en si...
Nije to nimalo laka racunica..
Za moje potrebe je benzinac prikladniji(i-VTEC hehe), ali Moron ne bi smeo ni da prodje pored benzinca..
Pa ko sta voli, neka izvoli..
@ Panchev9
... se razumeš u toyote? Komšinici se non stop Yaris sam zaključava, čim izađe iz kola, zaključa se, 2x za 2 dana joj ostali ključevi. Srećom ima rezervne! Ponekad i u toku vožnje zaključa sam vrata ili recimo zaključa ga i kad se vrati, on otključan. Kaže danas čim jače zatvori vrata, centralna odradi.
Hvala, ja mislim da je nešto elektronski, skiknuo softver, a?
Dejan L
Sumnjam na slicno..
Ali jedan ex- bloger ima takav automobil, ali koliko znam nije imao taj "preklop"..
Pitaj "indzinjera"( on zna ko zna )...
@ Panchev9
Išao sam da vidim, zatvoriš vrata lagano, prođe 5-6 sekundi, samo čuješ jak klik, zatvroriš jako, odma se čuje klik, zatvoriš lagano i zaključaš na ključu, centralna odradi, međutim kaže da se desi da ujutro nađe otključan auto.
Zezam je da definitivno ima neki TRIP, a ona pita kakav trip, na šta sam joj pokazao dugme ,,TRIP'', kiselo se nasmejala. Moraće na dijagnostiku, pa šta god da je, najbolje će znati majstor.
A inženjer uči, nećemo da ga uznemiravamo
Dejan L
Mogao sam reći i "preklan", ali nije baš primereno i kulturno kao ono prvo.
Panchev9
Baš tako, to je veoma složena računica, kojoj uvek manu naći možeš, tako da je svaki ponudjeni zaključak sklon (samo)rušenju, nikada ne važi generalno i sve se na kraju svede na stvar "ukusa"
U benzinca možeš ugraditi TNG a u dizelaša teže ( ima nekih pokušaja ). Pa da računamao isplativost tada!
jao kako neko pojma nema...uzmite na primer cuveni jtd motor iz fijata...kopira ga bezmalo pola sveta.
opel,saab,volvo,gmc,chevrolet...a trosi kao upaljac.imao sam ga u dve maree i logican nastavak je alfa 156.tri godine je vozim i PREZADOVOLJAN sam.auto koji trosi ispod 5 litara,a kad treba ide 200..
a sto se odrzavanja tice,nisam bas siguran da je dizel skuplji.Dizel motor je uvek bio savrseniji od benzinca samim tim sto je jednostavniji i sto ima vecu iskoriscenost goriva.