
Značajan deo od 20 milijardi evra, koliko nemački proizvođači automobila godišnje ulažu u naučna istraživanja i konstruktorske inovacije usmerava se na povećanje ekonomičnosti automobila.
Predsednik Asocijacije nemačke autoindustrije (VDA) Matias Visman je na
konferenciji za novinare u Berlinu istakao da se više ne može govoriti o
nekadašnjem zaostajanju nemačkih proizvođača za stranim konkurentima koji
proizvode ekonomičnije i prirodno ekološki čistije automobile, prenosi
"Dojče vele".
Kako je istakao predsednik VDA nov nemački automobil danas izbacuje u proseku
148 grama ugljendioksida na kilometar pređenog puta, a uvozni emituju 145,4
grama.
"Suština nije da se proizvede malolitražni auto koji troši četrii litre
goriva, već da se potrošnja mercedesa S-klase dovede na oko pet litara, što je
prava inženjerska umetnost", rekao je Visman.
Činjenica da se značajne sume svake godine ulažu na povećanje ekonomičnosti
automobila, objašnjava se ne samo naraslom ekološkom svešću proizvođača i
potrošača, već i nastojanjem da se zaštite od daljeg rasta cena goriva.
"Pretpostavimo da cene benzina uzlete na dva evra za litar. Ako se
istovremeno smanji potrošnja goriva, vlasnik automobila u krajnjem računu neće
osetiti poskupljenje", smatra ekspert za automobilsko tržište Štefan
Bratcel.
On je uveren da čak i uz sve skuplji benzin, nemačkim autoproizvođačima ne
preti pad tražnje njihovih vozila.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Volkswagen