
Preuzeto sa : Novosti.rs
Više od 250 ljudi koji su zbog nesavesne vožnje ostali bez vozačke dozvole, od septembra će ponovo u školske klupe. Da bi ponovo seli za volan oni će morati da pohađaju seminar u organizaciji Agencije za bezbednost saobraćaja. Prethodno će morati da izdrže sve zakonske kazne koje su dobili zbog nepropisne vožnje i izmire novčane obaveze.
Iako seminare počinje da organizuje već sledećeg meseca, Agencija za bezbednost još nije dobila nijednu prijavu. Vozači koji su od početka primene novog zakona o saobraćaju sakupili osamnaest negativnih poena, ipak neće moći da izbegnu pohađanje kursa, ako žele da ponovo dobiju dozvole.
U organizaciji Komiteta za bezbednost saobraćaja smatraju da je dobro što će vozači kojima je policija oduzela dozvole morati da pohađaju nastavu, ali smatraju da programi imaju manjkavosti.
- Seminari su pre svega usmereni na poznavanje propisa, a to nije glavni problem - objašnjava Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja. - Kažnjeni vozači uglavnom dobro poznaju pravila, ali ih se svesno ne pridržavaju. Zato treba mnogo više raditi na promeni njihovog ponašanja. Ako je neko ostao bez vozačke isprave zato što je pijan upravljao automobilom, treba se potruditi da shvati da tako ne sme da se ponaša.
Drugi problem koji ističe Okanović je odnos prema motoristima. Prema pravilniku, predavači na seminaru moraju da imaju dozvolu B kategorije, ali ne i A, koja je neophodna za vožnju motora.
- Tako možemo da dođemo u situaciju da motoristima predavanja drže ljudi koji nikada nisu seli na motocikl - objašnjava Okanović. - Motociklisti takve ljude i ono što im oni govore jednostavno neće uvažavati. A veoma je važno da utičemo na ponašanje vozača motocikala.
Za prvih sedam meseci ove godine smanjen je ukupan broj saobraćajnih nesreća, ali je broj poginulih i povređenih povećan.
PORAŽAVAJUĆA STATISTIKA
348 ljudi izgubilo je život u saobraćajnim nesrećama za prvih osam meseci ove godine
23.000 udesa zabeleženo je od januara do avgusta, u kojima je povređeno oko 10.000 ljudi
21.000 sudara dogodilo na srpskim drumovima u istom periodu prošle godine
33 odsto nesreća dogodi se zbog neprilagođene brzine, a zatim zbog nepoštovanja prvenstva i vožnje u pijanom stanju
KOLIKO VOZAČI KORISTE KOMPLET PRVE POMOĆI
NIŠTA BEZ DOKTORA
Već od jeseni vozači će u automobilu morati da imaju novi komplet za prvu pomoć, čija je cena od 2.000 do 2.500 dinara. Koliko, međutim, šoferi znaju i da li uopšte pomažu unesrećenima posle sudara, pitali smo dr Nenada Ivančevića, direktora beogradske hitne pomoći:
- Građani ne ukazuju pomoć sami toliko često, a i kad to urade, uglavnom je nestručno. Iz svog iskustva mogu da kažem da ljudi ne znaju da pruže prvu pomoć, a kad nešto urade to je uglavnom kod nekih lakših posekotina. Trebalo bi više pažnje da se obrati polaganjima za dozvolu. Vozači bi trebalo da završe kurseve prve pomoći, jer su upravo oni ti koji su prvi na mestu nesreće. Kada bi znali šta da rade, bili bi od velike koristi.
MEĐUNARODNA DOZVOLA
Srpski državljani iz dijaspore prilikom dolaska u Srbiju ne moraju da
poseduju međunarodnu vozačku dozvolu, već je dovoljna samo važeća vozačka
isprava, saopštilo je Ministarstvo vera i dijaspore. - Vozači iz dijaspore mogu
da odahnu, jer prilikom boravka u Srbiji, ili samo tranzita, mogu da prođu sa
važećom vozačkom dozvolom. Ministarstvo kroz baze podataka o ovome obaveštava
sve naše državljane koji planiraju dolazak u Srbiju - rekao je ministar Srđan
Srećković.