

Ograničen na 25 primeraka (svaki po 2,5 miliona funti), Phantom Centenary je kreiran da bi se predstavili ključni trenuci iz proteklih 100 godina Phantoma. Iako zadržava iste tehničke specifikacije kao i standardni Phantom osme generacije, uključujući 6,75 litarski V12 motor sa dva turbo punjača, ovaj specijal se odlikuje svojim izgledom i iznutra i spolja.

Spoljašnji dizajn ima „snažnu referencu na prošlost“, prema rečima njegovog dizajnera, Meta Dentona, koristeći dvobojnu kombinaciju inspirisanu Phantomom II Continental iz 1930. godine. Primenjen je novi sloj zlatnih kristala koji se nanosi preko bele i crne boje kako bi se stvorio metalni sjaj, jedinstvena figurica „Duh ekstaze“ i točkovi napravljeni po meri. Počasna značka „RR“, na prednjem, zadnjem i bočnim delovima automobila, prvi put je u 24-karatnom zlatu.

Najznačajnije promene se pojavljuju u unutrašnjosti, gde inovacije uključuju upotrebu 3D intarzije, 3D sloja mastila i 24-karatnog zlata. Zadnja sedišta prikazuju tri različite priče kroz vekove, uključujući sliku Rolls salona u ulici Konduit, gde je lansiran prvi Phantom, i Roycove uljane slike južne Francuske. Proces koristi 45 pojedinačnih panela pažljivo poravnatih sa oblikom sedišta.

Prednja sedišta koriste laserski gravirana umetnička dela zasnovana na ručnim crtežima i uključuju dizajn zeca – počast Roger Rabbitu, kodnom nazivu za ponovno lansiranje Rolls-Roycea 2003. godine. Više istorijskih referenci je utkano u oblogu krova, koja ima 440.000 šavova.

Na kontrolnoj tabli se nalazi takozvana „Antologijska galerija“ koja ima 50 3D štampanih vertikalnih aluminijumskih peraja. Istaknuti detalj je i drvena obrada na vratima, koja prikazuje značajna putovanja Phantoma. Na primer, suvozačeva vrata prikazuju pejzaž letnje kuće Henrija Rojsa u Vest Viteringu, dok vozačeva vrata prikazuju putovanje od 4500 milja preko Australije prvog Phantoma iz ere BMV-a.
Svaka od ovih kreacija uključuje 3D intarziju, lasersko graviranje 24-karatno zlato.

Izvršni direktor Kris Braunridž ističe: „Phantom je oduvek bio automobil koji ljudi pamte. To je vrhunski luksuzni proizvod. Imao je izuzetnu ulogu tokom godina, a među vlasnicima su bili kraljica Elizabeta II, 50 Cent i Salvador Dali.“
Direktor prodaje i brenda Džulijan Dženkins dodao je: „Phantom je sastavni deo brenda. Svet se menja, ali je konstantno postojala velika potražnja posebno za Phantomom. „25 jedinica je već prodato širom sveta, mnoge od njih veoma mladim klijentima, što pokazuje trajnu privlačnost ovog automobila.“
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs