home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Tanjug piše da u poslovnicama AMSS članovi Saveza komplete prve pomoći mogu da kupe za 2.070 dinara. Rok za nabavku kompleta po novim standardima je 18. septembar.

Auto-moto savez Srbije svojim članovima daje popust od deset odsto za kupovinu novih kompleta prve pomoći. Preporučena cena za komplet tipa B koji je obavezan u putničkim vozilima je 2.300, a članovi AMSS mogu da ga kupe za 2.070 dinara.

Vozači koji još nisu nabavili nove komplete prve pomoći, propisane Zakonom o bezbednosti saobraćaja, mogu to da urade u poslovnicama AMSS, na više od 100 prodajnih mesta u Srbiji, a informacije o najbližoj poslovnici mogu se dobiti pozivom na broj 987.

Usled novih normi i zahteva za uskladivanjem sa evropskim standardima JUS standard nasledio je novi SPRS, koji propisuje potpuno nove komplete prve pomoći, čiji proizvođač mora da ima rešenje Agencije za lekove i bude registrovan za promet ili proizvodnju lekova.

Na samoj ambalaži mora da stoji datum proizvodnje i rok trajanja, kao i serijski broj artikla.

Reč je o kompletima za putnička vozila i motocikle odobrenim od Agencije za lekove i medicinska sredstva Srbije po standardu Instituta za standardizaciju Srbije, pod oznakom SRPS Z.B2.001.

Kompleti odgovaraju svim propisima i zakonskim odredbama, a uređeni su po najvišim evropskim standardima.

Rok za nabavku novog kompleta prve pomoći ističe 18. septembra.

Autor : Tanjug.rs



čitanja : 3442



Komentari

Ja sam uzeo Galenikin za 1990 din na akciji, u ostale nemam poverenja...

Autor carobnjak 05 Sep 2011, 16:04

@carobnjak
To te je televizija ubedila da je tako....i izjave nekih "strucnjaka" bez dokaza....
Ko je to vrsio istrazivanje da se neka kutija prve pomoci lose pokazala kao sto su Tosama i Karan Co itd, da nije nasa pouzdana agaencija i udruzenje potrosaca? Oni igraju kako oni gore sviraju tako da njima ne verujem a u METRO-u imas i za manje novaca.

Autor Orlo 05 Sep 2011, 17:19

@Orlo
ako ti kazem da sam lekar da li ces promeniti misljenje?
Nemas pojma sta su sve sadrzali pojedini kompleti tj. sta nisu...

Autor carobnjak 05 Sep 2011, 17:23

@carobnjak
Verovacu ti.
Ali povucen primerima da onaj ko ima monopol je u stanju da promeni misljenje pojedincima "bombradovanjem" neproverenih informacija. Zanima me da li si neki od ovih kompleta koje sam gore napomenuo proveravao, ili jedan od onih kineskih, kazahstanskih drugih neproverenih?

Autor Orlo 05 Sep 2011, 17:57

Ja sam kupio onaj kineski, Karan, za 1490din.
Sumnjam da ce nekome zavisiti zivot od toga da li bih eventualno upotrebio taj ili Galenikin, ako bih uopste bilo koji upotrebio.

Autor dzigi 05 Sep 2011, 19:52

@Orlo
Ajde ovako: da li bi pre kupio proizvod od firme sa 100-godisnjom istorijom ili jednogodisnjom?
Automobil ili bilo sta? :)))

Ja znam da ono sto sam kupio ispunjava standarde i ima sve sto je na spisku. Uostalom za svoj novac biram ja!
(Nisam rekao da ne treba da se kupuje od drugih marki!)

@dzigi
U pravu si, za preko 90% vozaca i nije bitno sta je unutra jer ne znaju da pruze prvu pomoc, ili ne zele a to je veca tuga...

Autor carobnjak 05 Sep 2011, 20:06

@carobnjak
Nisi mi odgovorio koje si to otvarao komplete i zakljucio da ne valjaju.
Sto se tice imena nisam bas siguran - sve firme su bile na pocetku bez tradicije pa se proizvodima dokazuju na trzistu a ne istorijom tako da to kod mene ne mora da bude presudan faktor.
Slazem se sa tobom ali se uvek da proveriti sadrzaj prve pomoci, a sto se tice standarda to valjda proverava onaj koji izdaje odobrenje za prodaju medicinskog materijala(agencija za lekove i medicinska sredstva). Naravno da ne bih kupovao onaj bez oznaka na preporuku prodavca zaljnog zarade ali bih sve proverio.

Autor Orlo 05 Sep 2011, 20:42

@Orlo
Nisam ih otvarao, imao sam Tosamin iz Slovenije (nije ispunjavao nase standarde) ali su mnogi kompleti bili odobreni pa povuceni, to valjda znas?

Stvar je u tome da Galenika ima mnogo siri i ozbiljniji asortiman nego sto su ovi "paketici" sto se za ostale "anonimuse" ne moze reci...

Autor carobnjak 05 Sep 2011, 20:45

P.S. a ko je taj koji moze da ih otvara pre no sto ih kupi?!?

Autor carobnjak 05 Sep 2011, 20:46

@carobnjak
Cekaj malo, ako ta ista agencija i pored udruzenja potrosaca(potkupljivog i kod nas uglavnom bez svrhe), moze da odobri tkzv Tosama, Karan Co itd lience i odobrenja da su ispravni, a dokazalo se da nisu, ko onda garantuje da su i Galenikini ispravni?
A sto se tice tog povlacenja mislim da je problem bio sa onima iz Karan Co. a ne iz Tosame ali nisam siguran.

Autor Orlo 05 Sep 2011, 20:54

Jel si to za 1990 din kupio na sajmu? Pa tamo sigurno nisi mogao da ih otvoris...

Autor Orlo 05 Sep 2011, 20:56

@Orlo
Sada standard ispunjavaju: Galenika, Karan, MBS, Mediteks, Tosama, Evropa lek, i Altios, dok su pre godinu dana test prosle samo Galenika i jos dve (ne secam se koje)!

Kupio sam ga u Rodic-u.
Upravo je sustina u tome da nisam imao potrebe da ga otvrama...
Da li ti je sada jasnije na sta sam mislio?
Tradicija-poverenje-kvalitet!

Autor carobnjak 05 Sep 2011, 21:01

https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2010/10/06/slovenacki-kompleti-za-prvu-pomoc-u-srbiji-bez-deklaracije-na-srpskom

Mislio sam da ces kao lekar da mi kazes zasto nisu valjali(sterilnost, dimenzije, kvalitet itd), a izgleda da si gledao SAT i da je gospodin iz udruzenja potrosaca rekao da ne valja i ti si to prihvatio....
Hteo sam samo da kazem da ne postoji fer utakmica za ostale koji se ne zovu Galenika, uglavnom zbog monopolistickog polozaja(jer dzava stoji iza nje). Slazem se da postoje kutije nepoznatog porekla i da njih treba izbegavati ali za one koje se zna i za koje postoje dozvole za (ne)ispravnost ne treba izbegavati bez nekog valjanog razloga.

Autor Orlo 05 Sep 2011, 21:05

@Orlo
Naveo sam vise valjanih razloga!
Ocigledno nemamo isti "potrosacki mentalni sklop"...

Sta bi tebi bilo bitno prilikom izbora?

Autor carobnjak 05 Sep 2011, 21:08

P.S. sto se razloga tice, pominjano je i to sto si naveo u zagradi kao problem...

Autor carobnjak 05 Sep 2011, 21:10

@Orlo
Da , gledao sam SAT a ti mi objasni kako to da prosle godine nisu ispunjavali standard (pojedini) a sada ispunjavaju?

Autor carobnjak 05 Sep 2011, 21:12

@carobnjak
Mislim da se nismo razumeli. Agencija za lekove i medicinska sredstva izdaje lience za ove kutije prve pomoci jel tako?Ako su oni dozvolili da se u promet puste ove firme kojima je data dozvola a kasnije proverom utvrdjeno da ne zadovoljavaju zakonsku regulativu ko garantuje da nije bilo mucki i sa ostalima?
Sto se tice razloga nisi naveo ni jedan osim toga da treba da verujem u nesto sto ima istoriju.
Nisam jos nabavio komplet za prvu pomoc(cekacu poslednji trenutak kao i dobar deo Srbije :) ) ali kada budem kupovao verovatno necu uzeti Galenikin jer smatram da je precenjen, i suzio bih izbor na Tosama i MBS.

Autor Orlo 05 Sep 2011, 21:22

@Orlo
Uzeo sam komplet od firme koja od PRVOG dana ispunjava standard, otvorio ga i zakljucio da sadrzi sve po specifikaciji.
A cena koju sam platio je manja cak i od "pogodnosti" navedenih u gornjem tekstu!
Da li sam pogresio?

Autor carobnjak 05 Sep 2011, 21:25

@Orlo
I zasto mislis da Galenika u bilo cemu drzi monopol? Sta je monopol?
Kad se pogledaju ostale farmaceutske kuce, Galenika propada. Nazalost, jer se oseca nedostatak dosta lekova koje su prestali da proizvode a nemaju zamenu!

Autor carobnjak 05 Sep 2011, 21:28

P.S. ciji komplet nudi AMSS?

Autor carobnjak 05 Sep 2011, 21:29

@Orlo
U Fabiji imam Galenikin (jer može da mi stane u jedan od bočnih "džepova" u gepeku), u Floridama imam ovaj kineski čiji je uvoznik Karan, a u Yugu imam neki stari ;)

Mi (nestručna lica) bolje da ne obavljamo prvu pomoć (osim u slučaju lakših povreda ili obilnog krvarenja), da ne bismo nekoga još više povredili. Po meni, najvažnije je zaustaviti vozilo u slučaju neke nesreće, osmotriti situaciju i odmah pozvati Hitnu.

Autor Predrag 05 Sep 2011, 21:30

@Orlo
P.S. A za takve slučajeve je bio dovoljan i stari komplet. Sve ovo (nova prva pomoć, nalepnice, nove saobraćajne, nove tablice...) su smišljeni da bi se narodu na brzinu uzele pare.

Napravili su ove glupave tablice sa Ć, Č, Š, Đ, Ž... i sa starim grbom, da bi ljudi ubrzo morali ponovo da ih menjaju. Sa ovakvim tablicama u EU sigurno ne možemo, a trenutno nemaju nijednu prednost u odnosu na stare, pošto je zeleni karton i dalje obavezan.

Banda.

Autor Predrag 05 Sep 2011, 21:34

@carobnjak
Ne smatram da si pogresio, lepo si rekao da svako odlucuje sta ce za svoj novac.
I ja sam gledao tu emisiju i zakljucio da ne verujem onom liku iz udruzenja potrosaca nakon sto ga je, nekima ovde idol, Mirko Alvirovic pritisao za one makaze nije znao sta da kaze a sve vreme je branio Galenikin komplet koji je imao i neke kineske elemente(naravno sa toliko bitnim prevodom na srpski o karakteristikama proizvoda). Pitao si me kako to da nisu ispunjavali standard tada a sada ne. E vidis ta agencija koja daje licence je odobrila prodaju, jer je mi i drzava kao njen osnivac i finansijer verujemo najvise, a nakon sto je Galeniki nastala konkurencija u vidu nekoliko firmi utvrdjene su "odredjene nepravilnosti" jer, boze moj svi hoce svoje mesto pod suncem. Ne kazem da ih nije bilo, bilo ih je ali oni nigde nisu izneli laboratorijske rezultate nego je sve bilo na poverenju.

Autor Orlo 05 Sep 2011, 21:36

@Predrag
To si lepo rekao, jer ako pruzis coveku prvu pomoc i pogresis nesto, ne daj boze zbog ne strucnosti oduzmes mu zivot, ti ces odgovarati, a isto tako ces odgovarati ako mu ne pruzis pomoc!!!
Slazem se satim do nekle, ali vozaci koji su sada na putevima imaju skoro nikakvo znanje o pruzanje prve pomoci a novi vozaci koji ce se obucavati po novom jos nisu poceli obuku.

Autor Orlo 05 Sep 2011, 21:39

@Orlo
Upravo tako, uzeo sam ono sto ispunjava moje kriterijume!
A svako ima svoje...

P.s. ne ulazim u to na osnovu cega ta agencija donosi odluku ko ispunjava standard ( da li ima korupcije i dvostrukih standarda itd), jer u nasoj drzavi je to sve mutno, ali mi je ipak bitno da se propusti isprave sto je ovom prilikom ( kod navedenih firmi i ucinjeno!
Tako da nemas JEDAN nego SEDAM kompleta, pa biraj. Ni govora o monopolu!

Autor carobnjak 05 Sep 2011, 21:41

Prvo je trebala da se sprovede ozbiljna i obavezna obuka za prvu pomoc, tek tada bi novi kompleti imali smisao!
Ali kod nas sve ide naopako, nista novo...

@Orlo
slovenacki je sigurno dobar, ali ako ga uzmes nisi patriota! :)))

Autor carobnjak 05 Sep 2011, 21:44

Meni da se da cela bolnica, ne vredi kad ne znam.
Ali šreta sto u komplet nisu ubacili i kurtone. To bi već nekome koristilo.

Autor Biće opet propast sveta - neka bude nije šteta 05 Sep 2011, 21:47

Autor Biće opet propast sveta - neka bude nije šteta

Posteno!

Autor carobnjak 05 Sep 2011, 21:51

@carobnjak
Totalno mi je to nebitno ne patim mnogo od toga. ;)

Kod nas je sve naopacke - prvo je uveden zakon, ljudi su se o njemu informisali izmdeju sebe i prilikom cinjenja prekrsaja, uvode se izmene u godinama za polaganje za pojedine kategorije vozila a uce se po starom zakonu, kao bice predavaca i ispitivaca ali nigde konkursa nego ce to medjusobno da podele za jos neku dodatnu zaradu itd. Mislim da nisu seli i razmisljali o tome sta i kojim redom treba sprovoditi odnosno uvoditi.

Autor Orlo 05 Sep 2011, 21:52

@Orlo
Dacic najavio da ce "novi " ZOBS radikalno da se menja...

Autor carobnjak 05 Sep 2011, 21:58

@carobnjak
Iz njegovih usta u bozje usi...
Ali nadam se da to nije jedna od predizbornih obecanja jer su izbori na prolece, i da ce dovesti neke ljude koji ce biti realniji kod donosenja nekih podzakonskih akata a ne samo da prepisuju iz stranih zakona.

Autor Orlo 05 Sep 2011, 22:01

Ja u kolima imam od opreme:
Ključ za točkove, bez dizalice, dve pregorele sijalice, praznu apoteku i prsluče reflektujuće.

Autor Biće opet propast sveta - neka bude nije šteta 05 Sep 2011, 22:03

@Orlo
a zasto mislis da ce ga menjati na bolje?
Verovatno ce povecati iznose kazni...

Autor carobnjak 05 Sep 2011, 22:03

@carobnjak
Zato sto sam optimista.
Represija nije resenje bahatog ponasnja. To je problem koji se ne resava visokim kaznama. Kompleksan je to problem na koji utice veliki broj faktora. Da su bili strucni ljudi iz oblasti saobracaja koji su pisali zakon a ne neko ko nije upoznat sa problematikom i gleda ekonomsku racunicu ne bi bilo tako. Znam da je tako jer je to ono osnovno sto uce na bezbednosti saobracaja inzinjere saobracaja.
Nekako mi se cini da sto su vise stezali i pritiskali da su se sada nekako ljudi jos vise zainatili...takvo je moje misljenje na ono sto vidjam svakodnevo na ulicama.

Autor Orlo 05 Sep 2011, 22:12

@Orlo
Reci to Dacicu... :)))

Autor carobnjak 05 Sep 2011, 22:16