
LED svetla su trenutno veliki hit za koja mnogi predviđaju da tek treba da se prošire i na nižu klasu vozila. Ipak, u BMW-u već radi na njihovoj zameni. Reč je o svetlima koja se temelje na laserskoj tehnologiji i koja bi u produkcijskim vozilima trebalo da se pojave za nekoliko godina.
Ovaj "sledeći logičan korak" upotrebljava "seriju laserskih dioda koje stvaraju snop energije koju fluorescentni fosfor pretvara u vidljivu belu svetlost". U poređenju sa LED osvetljenjem ovaj sisatem proizvodi snažniju svetlost (170 lumena umesto 100 lumena LED svetala), dok istovremeno troši dvostruko manje energije i time doprinosi manjoj potrošnji goriva.
U zvaničnom saopštenju BMW takođe tvrdi da će ovo svetlo biti blaže za oči drugih vozača čime će se dodatno doprineti većoj bezbednosti u saobraćaju.
Premijerni nastup novog osvetljenja će se dogoditi već na predstojećem frankfurtskom auto salonu gde će nova laserska svetla biti ugrađena u još uvek konceptni i8.
Izvor : Index.hr
Odlično.
Dalje nema!
Laser čita diskove, laser seče metal, laser obezbeđuje javne objekte, laser...
Za ovu vest je pre nekoliko dana link ostavio Toma (ako se ne varam), svaka mu cast za informisanost u vezi BMW-a...
@STrider
Potvrđujem!! :)
Znači za one koji još nisu zapamtili:
"Samo BMW je autoindustrija, sve su ostalo radionice"
Ja cestitam Dejanu L, na korektnosti sto nije smracio jednu temu vezanu za BMW. :D
@ Uros Cuore Sportivo
Svašta, ja uvek pohvalim BMW, ako treba.
Audi je poznat po inovacijama mnogo više kroz istoriju, pa sad...
Čak je i Fijat imao neka rešenja koja drugi ni sanjati ne bi mogli, pa ga to ne čini INDUSTRIJOM
Svi su radionice, Industrija zna se šta je (Grana privrede), čiji je 1 deo autoindustrija
@Dejan L
Postovanje...
LED rules, a ovo je mumbo jumbo bullshit. :)
@McLaren
razlika izmedju LED i Laser svetala je po kvalitetu u korist laser svetala veca nego izmedju LED i halogen svetlosnih grupa.
Cenim diskusije samo ste malo vec preterali. Ako diskusija ide onda vec potkrepite nekim cinjenicama mislim na konkretnu temu. Pozdravljam napore BMW-a jer u ovoj oblasti ima puno prostora za razvoj i nekako mi se cini da je auto industrija zaostala na ovom polju s obzirom na razvoj elektronike. Tu i tamo se nesto napise o ovoj oblasti ali nista konkretno da zazivi u stvarnosti.
@toma,
Da je neoriginalna-jeste. Ali da je lepa-takodje jeste.
@ucs
kako mislis neoriginalna, koji model joj je slican? Jedini je od premium kupe limuzina koji ima profil pravog kupea, a ne hachbeckoliki zadnji kraj. Prednje svetlosne grupe takve nisam video ni na jednom autu, do sada, i mogao bih da nabrajam jos. E sad ne znam sta ljudi ocekuju, koliko jedan BMW treba da se razlikuje od drugog, recimo serije 5, 7,... Ako su BMW-i isti, koji je onda potreban izraz za Audije. A ako mislis da je neoriginalan u odnosu na kupe, ne zaboravi da je zapravo pre godinu i po dana upravo 6GC concept prvi predstavljen, pa tek posle 6 meseci i klasican coupe. E sad, svako ima svoje kriterijume, kolika mu je diferencijacija i originalnost, i u odnosu na sta, potrebna...:)
Sto se tice Laserskih svetala, okacio sam pre nekoliko dana celo press saopstenje, ali evo zasto su dobra.
Halogena svetla - dosta trose el. energije, zagrevaju se, radni vek je 1000 sati za oborena i oko 350 za duga. Imaju zuckastu boju.
Xenon - nesto niza potrosnja ali daju dosta jacu svetlost. Mana je to sto se javlja "bljesak", pa su prilicno naporna za ostale ucesnike u saobracaju. Imaju plavicasti ton, kad je boja u pitanju. Traju duplo duze od halogenih.
LED - dosta skuplja, LED diode su manje, imaju veliku mogucnost oblikovanja pa se koriste i kao dizajnerski detalji na autu. Trose mnoooogo manje energije nego Xenon, ne oslobadjaju skoro nikakvu toplotu, mada se elektronski sklop koji je u osnovi LED farova jako greje pa postoji opasnost od zapaljivanja instalacija (naravno kad nisu uradjene kako treba). Ima mnogo neutralniju belu boji, ali je jacina svetlosti nesto manja nego kod Xenona.
Laserska svetla - laserske diode su i do 100 puta manje od LED dioda, pri istom utrosku energije stvaraju 70% jace svetlo nego LED, pa po jacini svetlosti daleko prevazilaze i Xenonska svetla. Boja je jos vise belo-neutralna nego kod LED svetala. Svetlosni zraci su paralelni i snop se lako oblikuje tako da ce sa ovim svetlima biti eliminisan problem zaslepljivanja drugih ucesnika u saobracaju, a moci ce da se osvetli veci deo puta i da snop bude idealnog oblika. Ne proizvode znacajnu toplotu. Zbog svojih veoma malih dimenzija, moci ce da se generisu jos raznovrsniji estetski detalji u odnosu na LED svetla. Kao i LED svetla traju nekoliko desetina puta duze od Xenon ili halogenih svetala.
@toma,
Vidis,slazem se sa tobom za bocnu liniju. Po meni jedan kupe, ili kupe s 4-oro vrata treba da ima rep pozadi a ne opadajucu liniju. Moj ukus. S druge strane, jeste se 6GC koncept pojavio ali sta to vredi kad ga je "presekla" 6-ca kupe.... Po meni, ti modeli su se trebali vidno razlikovati, i to je prednost CLS-a, sto ne lici ni na sta. A GC lici na kupe verziju. O motorima ne bi raspravljao, ne razumem se puno. Teska srca bi uzeo GC (kakvog ga zamisljam, mozda bude lepsi/ruzniji uzivo) u odnosu na CLS. Na CLS-u mi je ruzan upravo taj zadnji deo.
@ucs
cls se razlikuje od bilo kog drugog mercedesa zato sto je nastao na bazi E-klase - pa ne moze da bude lepi kupe sa 4 vrata i E klasa u jednoj recenici, a da ima smisla. S druge strane, 6GC treba da bude upravo to - serija 6 sa 4 vrata. Ta dva auta ne trebaju da se razlikuju. Neko ko kupi 6 kupe nece kupiti 6GC, i obrnuto. Dakle 6GC je upravo ono sto bi uzeo neko kome se svidja 6kupe, a ne moze da ima dva auta, pri cemu ima i porodicu pa mu je potreban auto sa 4 vrata. Recimo tako. To sam jos jednom istaknutom posetiocu ovog bloga pokusavao(sve se zavrsilo na pokusaju:)) da objasnim. Velika je razlika kad se sportski kupe sa 2 vrata pravi na bazi sedana sa 4 vrata (pozeljna je sto veca razlika u dizajnu, recimo serija 3 sedan i kupe) i kad se od sportskog kupea sa 2 vrata pravi sportski kupe sa 4 vrata(nije neophodna prevelika diferencijacija).
@toma,
Kako god, jedno drugo se medjusobno ponistavaju u mojoj glavi. Jedan od njih je vishak. Nazalost, ovaj put je to GC naspram kupea,zato sto je drugi dosao. To su neke stvari preko kojih ne mogu da predjem...Moj neki trip. Mozda kada ga vidim uzivo, posto 6-cu vidjam iskljucivo u kabriolet izvedbi svaki dan u Bataji.
@ Uros Cuore Sportivo
Baš tako, ja nikad nisam rekao da je ružan 6GC, samo da je običan koliko i 508. Ništa do sad neviđeno i drugačije. Bmw ko Bmw, petica sa prednjim delom šestice i sa nižim krovom.
A da bi konkurisao CLS-u i A7-ici, treba da je nešto neviđeno
6GC je 1 sasvim običan bmw, a još gore što je to serija 6 sa 4 vrata
Sve, sve, ali ovo:
"mada se elektronski sklop koji je u osnovi LED farova jako greje pa postoji opasnost od zapaljivanja instalacija (naravno kad nisu uradjene kako treba)"
zaista nema nikakve logike.
Led karakterise i nista amperaza i voltaza. Nema tu nikakve znacajne potrosnje niti povlacenja struje za "paljenje" gasa kao sto se to radi kod ksenon svetala.
Ne znam odakle ti ta informacija???
@Gagi
raspitaj se.
Naravno da nece doci do zapaljivanja na modernim automobilima, resili su to, ali priroda tih stvari je takva. Ja sad ne mogu da ti dam konkretan link posto sam to citao pre nekoliko godina, ali sam siguran da ces na google-u naci sve sto ti treba.
@Dejan L
izvini malo sam te podcenio. 6GC stvarno nema to nesto. Nesto nevidjeno. Npr. hachback-zadnjicu, tj. zestoko otromboljeno du*e! Ja bih se ipak drzao nekih proverenih stvari. Heha, nevidjeno. Cudo nevidjeno.
Znači, javio se jedan koji još nije zapamtio....dobro, nije loše sve u svemu. :))
Inače BMW tvrdi da je svetlost koju je proizveo uz pomoć laserskih dioda do sad najpribližnija svetlosti sunca, odnosno prirodnoj svetlosti. Za pretpostaviti je da će potpuno osvetljavati put bez ikakvog uticaja na vozače iz suprotnog smera.