
Tanjug piše da kompanija "Pežo-Sitroen" (PSA), drugi evropski proizvođač automobila, planira da smanji broj zaposlenih i pojača trogodišnji program ušteda u odbrani profitabilnosti u slučaju suočavanja sa mogućom evropskom recesijom. To je izjavio je izvršni direktor PSA Filip Varen u Frankfurtu.
Udruženi proizvođači sa sedištem u Parizu mogli bi takođe zatvoriti fabriku
Olnej severno od Pariza, ukoliko ne dođe do unapređenja konkurentnosti na
domaćem tržištu, kazao je Varen na međunarodnom sajmu automobila (IAA) koji je
u utorak otvoren za predstavnike medija.
"Nema smanjenja troškova bez kresanja radne snage," rekao je Varen,
odbijajući da iznese precizne podatke. "Evropa se suočava sa periodom
slabe stope rasta ili čak recesijom," dodao je direktor PSA.
"Pežo" se bori da dostigne obećano smanjenje jaza profitalnosti u
odnosu na rivalski "Folksvagen", obezbeđivanjem 3,7 milijardi evra
dodatne zarade u periodu od 2010. do 2012. godine, povećanjem ušteda i
snažnijom prodajom.
U junu je "Pežo" potvrdio autentičnost plana da se zatvori pogon u
Olneju u 2014. godini i da se ukine 3.600 radnih mesta, ali je Veren kazao da
konačna odluka još nije doneta.
U pogonu Olnej se montira model C3, manji "Sitroenov" model koji bi
trebalo da bude zamenjen 2014. godine.
Umerena prodaja "Pežoova" dva električna modela pojačala je uverenje
da će potražnja za automobilima na baterije zaostajati za hibridima. Kompanija
je predvidela pet odsto udela električnih automobila na globalnom tržištu, u
poređenju sa 15 procenata za hibride, koji kombinuju električni motor sa
motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.
Kompanija PSA zabeležila je 3.000 isporuka modela "pežo iOn" i
"sitroen C-zero" vozila na baterije od 1. januara. Cilj je PSA da
godišnje proda 7.000 takvih modela. "Pežo" takođe razvija vozila koja
će imati benzinski i električni pogon za potrebe kineskog tržišta, kazao je
Varen.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Citroen