
Preuzeto sa : Danas.rs
Prva školjka za jedan od predviđena dva nova modela, sa proizvodnih linija Fijat automobila Srbija (FAS) sići će, saznaje naš list, krajem meseca, najverovatnije 29. septembra. Radi se, naravno, o startu proizvodnje karoserijskih delova i sklopova i početku uhodavanja proizvodne opreme za njihovu izradu.
Prototipovi novih modela koji će se proizvoditi u Kragujevcu napravljeni su, i moći će da se vide (ne i da se fotografišu) u Fijatovom razvojnom centru u Torinu, sredinom narednog meseca. Svetsku promociju novih automobila, koji će izlaziti iz pogona kragujevačke fabrike, imaće na Sajmu automobila u Ženevi, u martu naredne godine, nakon čega bi, kako se najavljuje, trebalo da počne njihova serijska proizvodnja u FAS-u.
Većje poznato da će se u Kragujevcu proizvoditi automobili „B“ klase (ili segmenta), da će jedan imati pet, a drugi sedam sedišta. Prvi model će biti, uslovno rečeno, gradski, a drugi porodični automobil, a proizvodiće se u godišnjim serijama od 200.000 do 300.000 vozila. Očekuje se ba bi godišnja produkcija od 200.000 automobila u kragujevačkoj fabrici trebalo da bude ostvarena u 2013. godini, dok će puni kapacitet biti dostignut nejverovatnije do 2015. godine.
Kako se građevinska rekonstrukcija pogona nekadašnje Zastavine fabrike i njihovo opremanje savremenom proizvodnom opremom privode kraju, to će krajem meseca u rad biti puštena jedna rekonstruisana hala. Potom bi, svakog meseca do kraja godine, u rad trebalo da se pušta po jedan, ili dva rekonstruisana proizvodna pogona, da bi u prvoj polovini decembra počela probna proizvodnja jednog od od dva najavljena modela. Nakon toga uslediće pauza do početka serijske proizvodnje koja će, kao što je uobičajeno u automobilskoj industriji, biti iskorišćena za „štelovanje“ opreme i otklanjanje eventualnih propusta i grešaka u proizvodnom procesu, te za merketinšku promociju novog modela, koji će se prodavati na svetskom tržištu, pre svega američkom i evropskom.
U međuvremenu, očekuje se da će novi generalni menadžer FAS-a Antonio Ferara, u sredu, 21. septembra, prvi put da se obrati domaćoj javnosti. Naime, prema informacijama našeg lista, on će u razgovoru sa novinarima govoriti isključivo proizvodnim planovima kragujevačke fabrike. Podsetimo, Antonio Ferara je prošlog meseca na mestu prvog čoveka u FAS-u zamenio Đovanija de Filipisa, koji je priveo kraju posao vezan za rekonstrukciju pogona nekadašnje Zastavine Fabrike automobila. Ferara, koji je do sada uspešno rukovodio Fijatovom fabrikom u Monte Klasinu, blizu Napulja, u Kragujevcu treba da organizuje proizvodnju novih modela.
Kragujevački radnici u Japanu
Grupa radnika FAS-a uskoro će otputovati u Japan, gde će se obučavati za rad na savremenim presama marke „Komacu“, koje će biti instalirane u pogonu „Preseraj“ u čije je opremanje uloženo 200 miliona evra. Rečje o najsavremenijoj opremi za proizvodnju otpresaka od lima koja trenutno može da se nabavi na svetskom tržištu. I tokom leta je bila organizovana obuka različitih profila, pa je veći broj radnika proveo po nekoliko nedelja u Fijatovim fabrikama u Poljskoj i Italiji, dok se, istovremeno, stručno usavršavanje organizuje i u kragujevačkoj Politehničkoj školi, kao i na ovdašnjem Mašinskom fakultetu.
Autor : Zoran Radovanović
"moći će da se vide (ne i da se fotografišu)"
Pa sta je to, NLO?!?
@Predrag
prijavi se da ih usavsrsavas na Masinskom fakultetu (posl. recenica)...:)))
Pa pošto će tek u ženevi da bude prikazan, naravno da neće odma da ga daju u javnost, ko je još to radio?
Nek je sa srećom
Proizvodjaci obicno pre proizvodnje nekog automobila izbace koncept koji treba da "opipa" puls publike i da se vide reakcije. S obzirom da izrada jednog koncepta zna da bude veoma skupa obicno ih rade oni koji imaju love, oni koji se dobro drze, a Fiat u poslednjih godina nije izbacio ni jedan koncept koji najavljuje serijski model, cak nisu izbacili ni za Gulietu.
@Predrag
ne samo Fiat nego cela italijanska privreda i jos dosta zemalja u EU, preti im grcki scenario...
A Kina se nudi kao pomoc ali postav;lja uslove, a jedan je slobodan nastup na trzistu EU koji im je do sada ( s razlogom) bio uskracen...
@Orlo
a za rendere isto treba puno novca? Ili bar decji crtez novog modela?!?
Daj Boze da to krene vec jednom! Cekam da poraste cene kvadrata da bih prodao stan, a onda na placu u centru gradim kucu - zgradu :D
Imam ortaka koji radi u Fijatu, već sam to pominjao, i on se kune da u maju počinje proizvodnja. Izgleda da je u pravu, što je definitivno i konačno jedna iole lepa vest. Iako kasne nekoliko godina opet je dobro!
A što se tiče Kineza, ušparali su proteklih par decenija oko 3.200 milijardi u kešu, pored redovnih investicija, najviše u Ameriku. Vrlo rado bi otkupili španski, grčki a dlimično i italijanski dug ali naravno...imaju i oni po neki uslov... :)
E sad da napomenem još jedared da Republika Srbija jedina u celoj Evropi ima potpisan bilateralan sporazum sa Narodnom Republikom Kinom o saradnji ali jbg...nema ko to da iskoristi i sprovede u delo....Glavni baja prezauzet šminkanjem, farbanjem, doteravanjem garderobe, mlaćenjem reprezentativaca po tunelima hala, sprovođenjem instrukcija od svojih nadležnih...manje glavne baje ušle u predizbornu kampanju i nemaju vremena za narod i državu...treba se spremiti za novi krug obećanja, laganja i međustranačkog lupanja šamarima...ali dobro, sporazum postoji pa ko zna, možda jednog dana jedna od 140 postojećih auto kopanija iz Kine bude pozvana da ovde u Srbiji izgradi kakav pogon...čuda su moguća, samo treba verovati u njih!!
Gagiba, nema ko se nije obogatio uvozeci iz Kine! Prevoz jednog kontejnjera je 7000 eura + ono sto si narucio. Samo ne smes da se cenjkas sa njihovim vec niskim cenama jer onda krate robu.
Mi samo njih da pustimo da dodju...
Znaci, uskoro ce "Djekna"?
Ovo uskoro je kod Fiat-a siroko razvezljiv pojam..
pola opereme je vec postavljeno. probna proizvodnja zaista pocinje.imacemo novi model iz Kragujevca
E blago nama. Znači dogodine sledi navala došljaka u KG. A te probne modele dajte Tadicu, Dinkicu, Verku. i ostalim koji se guraju oko Fijata...