home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Renaultovi novi motori

19 Sep 2011 - 15:30 Vesti Link

Na Salonu automobila u Frankfurtu Renault je predstavio značajne novitete na polju motorizacije svojih automobila. Najveći značaj posvetio je svom novorazvijenom benzinskom motoru zapremine 1.2 litra (tačnije, 1198 cm3).

Novorazvijeni motor treba postepeno da zameni poznati benzinac radne zapremine 1.6 litara (110 ks) u modelima Megane i Scenic početkom 2012. godine. Novi motor se odlikuje većim brojem inovacija koji su omogućili smanjenje potrošnje do 25% i posledično smanjenje CO2 emisije. On razvija 115 ks, pri čemu konstruktor motora ističe kao daleko važniji podatak činjenicu da je maksimalni obrtni moment 190 Nm, ekvivalentan atmosferskim motorima od 2 litra. Navedeni maksimalni obrtni moment je dostupan od 2000 pa sve do 4000 obrt/min, dok je 90% njegove vrednosti dostupno već na 1500 obrt/min. Kako bi se umanjili otpori u motoru, za pogon bregaste osovine iskorišćen je lanac, koji u saradnji sa hidrauličnim španerom obezbeđuje jednaku nategnutost i umanjenje frikcije. Na isti način koristi se i posebna uljna pumpa čiji je rad kontrolisan elektronskim putem. Start-stop sistem omogućava prestanak rada motora prilikom stajanja u koloni, smanjujući na taj način potrošnju i emisiju štetnih gasova. Osim toga, za umanjenje frikcije Renault je upotrebio i neka rešenja iz Formule 1, poput DLC-om presvučene vrhove bregastih osovina.

Značajna pažnja posvećena je i dizel agregatima. Dobro poznati 1.5 dCi sa 110 ks je prerađen tako da mu je smanjena prosečna potrošnja na svega 4 litra u Meganeu III. Takoše, povećan je obrtni moment na 260 Nm, a značajna pažnja je posvećena i poboljšanju start-stop sistema koji je projektovan za najmanje 410.000 ciklusa, što odgovara razdaljini od preko 300.000 km gradske vožnje. Pomenuti blok je prošle godine proizveden u preko milion primeraka, pri čemu je ugrađivan u svaki treći Renault. Dvolitarski dizel agregat je pretrpeo slična poboljšanja, uz smanjenje prosečne potrošnje za 0.6 L/100 km.

Izvor : Netauto.rs



čitanja : 2688



Komentari

Zanimljiv je ovaj 1,2 ...

Autor Panchev9 19 Sep 2011, 16:07

Sviđa mi se ovaj 1.2 ;)

Autor Predrag 19 Sep 2011, 16:43

@ Predrag
I meni se sviđa. I jel neko uspeo da testira i utvrdi habanje turbo i kompresorskih motora usled povećanog broja obrtaja? Peđa?

Autor Dejan L 19 Sep 2011, 17:25

1.2T obecava na papiru, ali ako budu kao dosad u praksi nepouzdani (pogotvo verzije sa plivajucim), hvala Reno zaobidji me!!!!

Autor krle 19 Sep 2011, 17:50

Ovo je nova generacija Renault TURBO u ovoj kubikaži. I prethodni je bio dobar, ali nije bio preterano komercijalizovan, verovatno zbog cene.
Ovaj motor ima zaista zavidnu snagu.
Nedostaje mnogo podataka, tip turbine, pritisak, broj ventila, tip i vrsta ubrizgavanja...
Spremaju i mali turbo od 900cm3 sa 3 cilindra, koji bi trebalo da ima 80-90ks, za male aute, tipa clio, tvingo.

Autor Mange 19 Sep 2011, 17:51

krle
Kakav plivajući? Odakle to ljudi? Svaki plivajući ode posle 300kkm 100%. A to što ljudi ne znaju šta voze i koliko je to prešlo...

Autor Mange 19 Sep 2011, 17:53

Šta je DLC?

Extra je ovaj od 1.2l...

Autor blitzman 19 Sep 2011, 18:09

Bolje bi im bilo da naprave novi menjac. Da se ne raspada posle 3 meseca upotrebe.

Autor Misa 19 Sep 2011, 20:41

Nigde u tekstu ne piše da ima turbo? Što me čudi jer bi performanse bile fantastične za običnog atmosferca.

Autor dzigi 20 Sep 2011, 00:01

@ Mange
vidi šta kaže krle u 17:50
Opet ja lupam? Ti sebi priznaj da je krš, a ne da pljuješ mene što govorim istinu

Autor Dejan L 20 Sep 2011, 00:34

Pretpostavljam da je DLC (Diamond Like Carbon)prevlaka koja treba da smanji habanje i trenje na vrhovima bregaste osovine.Te prevlake su dobre za radne temperature do 250 C. Npr. ostrice zileta za brijanje se sada njima presvlace pomocu "plasma spraying" postupka.

Autor branko 20 Sep 2011, 10:16