Na Salonu automobila u Frankfurtu Renault je predstavio značajne novitete na polju motorizacije svojih automobila. Najveći značaj posvetio je svom novorazvijenom benzinskom motoru zapremine 1.2 litra (tačnije, 1198 cm3).
Novorazvijeni motor treba postepeno da zameni poznati benzinac radne
zapremine 1.6 litara (110 ks) u modelima Megane i Scenic početkom 2012. godine.
Novi motor se odlikuje većim brojem inovacija koji su omogućili smanjenje
potrošnje do 25% i posledično smanjenje CO2 emisije. On razvija 115 ks, pri
čemu konstruktor motora ističe kao daleko važniji podatak činjenicu da je
maksimalni obrtni moment 190 Nm, ekvivalentan atmosferskim motorima od 2 litra.
Navedeni maksimalni obrtni moment je dostupan od 2000 pa sve do 4000 obrt/min,
dok je 90% njegove vrednosti dostupno već na 1500 obrt/min. Kako bi se umanjili
otpori u motoru, za pogon bregaste osovine iskorišćen je lanac, koji u saradnji
sa hidrauličnim španerom obezbeđuje jednaku nategnutost i umanjenje frikcije.
Na isti način koristi se i posebna uljna pumpa čiji je rad kontrolisan
elektronskim putem. Start-stop sistem omogućava prestanak rada motora prilikom
stajanja u koloni, smanjujući na taj način potrošnju i emisiju štetnih gasova.
Osim toga, za umanjenje frikcije Renault je upotrebio i neka rešenja iz Formule
1, poput DLC-om presvučene vrhove bregastih osovina.
Značajna pažnja posvećena je i dizel agregatima. Dobro poznati 1.5 dCi sa 110
ks je prerađen tako da mu je smanjena prosečna potrošnja na svega 4 litra u
Meganeu III. Takoše, povećan je obrtni moment na 260 Nm, a značajna pažnja je
posvećena i poboljšanju start-stop sistema koji je projektovan za najmanje
410.000 ciklusa, što odgovara razdaljini od preko 300.000 km gradske vožnje.
Pomenuti blok je prošle godine proizveden u preko milion primeraka, pri čemu je
ugrađivan u svaki treći Renault. Dvolitarski dizel agregat je pretrpeo slična
poboljšanja, uz smanjenje prosečne potrošnje za 0.6 L/100 km.
Izvor : Netauto.rs
@ Predrag
I meni se sviđa. I jel neko uspeo da testira i utvrdi habanje turbo i kompresorskih motora usled povećanog broja obrtaja? Peđa?
1.2T obecava na papiru, ali ako budu kao dosad u praksi nepouzdani (pogotvo verzije sa plivajucim), hvala Reno zaobidji me!!!!
Ovo je nova generacija Renault TURBO u ovoj kubikaži. I prethodni je bio dobar, ali nije bio preterano komercijalizovan, verovatno zbog cene.
Ovaj motor ima zaista zavidnu snagu.
Nedostaje mnogo podataka, tip turbine, pritisak, broj ventila, tip i vrsta ubrizgavanja...
Spremaju i mali turbo od 900cm3 sa 3 cilindra, koji bi trebalo da ima 80-90ks, za male aute, tipa clio, tvingo.
krle
Kakav plivajući? Odakle to ljudi? Svaki plivajući ode posle 300kkm 100%. A to što ljudi ne znaju šta voze i koliko je to prešlo...
Bolje bi im bilo da naprave novi menjac. Da se ne raspada posle 3 meseca upotrebe.
Nigde u tekstu ne piše da ima turbo? Što me čudi jer bi performanse bile fantastične za običnog atmosferca.