home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nemački "Folksvagen" (VW) podigao je nivo ulaganja na 62,4 milijarde evra u periodu od 2012. do 2016. godine u okviru plana povećanja kapaciteta i lansiranja novih modela, kako bi pretekao "Tojotu" i "Dženeral motors (GM) i postao najveći proizvođač kola na svetu.

Grupa VW sada ima 62 fabrike za montažu kola u svetu, podsećaju agencije.

Skupa sa kineskim zajedničkim preduzećima biće investirano dodatnih 14 milijardi evra, a VW planira da ojača domaće operacije i podiže fabrike na tržištima u usponu, prenele su agencije, precizirajući da će investicije samo u pogone, opremu i nekretnine izneti 49,8 milijardi evra.

"VW će uložiti rekordnu sumu u nove projekte kako bi se ispunio cilj da kompanija postane najveći proizvođač kola na svetu, po ekonomičnosti i ekološkim karakteristikama," izjavio je izvršni direktor VW Martin Vinterkorn na Sajmu automobila u Frankfurtu (IAA), posle sednice odbora direktora koja je održana u petak.

VW planira da investira u obnovljive izvore energije, kao što su vetar, sunce i hidro-električni sistemi za snabdevanje vlastitih fabrika novim ekološkim energentima.

Više od polovine od 49,8 milijardi ulaganja u fabrike, opremu i nekretnine biće investirano u Nemačkoj, što je, prema rečima Vinterkorna, "najbolji mogući dokaz nemačke konkurentnosti na širem međunarodnom planu kao vodeće proizvodne lokacije."

VW dva kineska zajednicka preduzeća, koja nisu uključena u opšti investicioni plan, uložiće dodatnih 14 milijardi evra u nove proizvode i pogone u tom periodu, iz vlastittih fondova. Kina je VW najveće pojedinačno tržište i ključni centar širenja obima prodaje i profita, gde nemački auto-gigant već ima 10 pogona.

Prema novinskim izveštajima, cilj VW je da podigne oko osam novih fabrika do 2018. godine kako bi se povećali kapaciteti i udarili temelji za dalje jačanje profitabilnosti i održive stope rasta uvođenjem novih modela i razvojem alternativnih izvora energije.

Vinterkorn je kazao novinarima na frankfurtskom sajmu automobila da će glavni centri za širenje kompanije biti Kina i druga tržišta u usponu, kao što su Rusija i Kina.

VW će od ukupne sume uložiti 32,7 milijardi evra u obnavljanje i širenje modela koje nude njegove robne marke, među kojima se nalaze "Audi", "Škoda", "Lamborgini", "Seat" i "Bentli."

VW bi mogao prodati u Kini, najvećem tržištu kola na svetu, više od 2,4 miliona vozila 2011. Kompanija predviđa rast globalnih isporuka od pet odsto ove godine, nakon što je 2010, prodato 7,2 miliona automobila, sportsko-terenskih kola i vanova.

U aprilu je VW otvorio fabriku u Katanugi, u Tenesiju, za snabdevanje američkog tržišta sedanima srednje veličine specijalno namenjenim drugom najvećem tržištu na svet. VW takođe planira širenje kapaciteta u Rusiji.

VW će izdvojiti 95 miliona evra u širenje prozvodnje "golfa" sa petoro vrata i "tiguan" modela u glavnoj fabrici u Volsburgu, izjavio je šef radničkog saveta fabrike Bernd Osterloh. VW će istovremeno prebaciti deo proizvodnje tih vozila za region Severne Amerike, kazao je Osterloh dodavši da će montaža tih modela početi početkom 2013. u tom regionu.

Autor : Tanjug.rs

Foto : Volkswagen



čitanja : 1271



Komentari

A da ulože malo i u dizajn?

Izlaze koreanci lepši od VW...

Autor Eki 20 Sep 2011, 09:31

@ Eki
Kupili su Ital dizajn i najgore je po dizajnere kada im zavežu ruke, mogu da promene max 2 linije i eventualno boje.
Nije mi jasno što su kupili Ital Design uopšte. Ali opet kad vidim novi Civic, živeo vw dizajn

Autor Dejan L 20 Sep 2011, 09:49

Zasto da ulazu u dizajn ako im prodaja tako dobro ide. Znaci da su na pravom putu.

Autor 357 20 Sep 2011, 09:56

KakVWa demonstracije moći.

Autor Tu je svwe savwrseno 20 Sep 2011, 11:24

Moze li neko da postavi link nekog sajta sa pregledom godisnje prodaje ili proizvodne po modelima i markama?

Autor 357 20 Sep 2011, 12:15

Interesanto je to da svi predvidjaju pad prodaje, trziste stagnira a VW planira da 2018. godine ima proizvodnju od 10 miliona vozila, doduse i kinesko trziste ce odigrati tu veliku ulogu ali ni konkurencija ne miruje. Nadam se da imaju dobre prognozere i ekonomiste.

Autor Orlo 20 Sep 2011, 12:45

Pa kupi sve i neces imati konkurenciju. Jasno ko dan.

Autor bk 20 Sep 2011, 21:08