
Nemački "Folksvagen" (VW) podigao je nivo ulaganja na 62,4 milijarde evra u periodu od 2012. do 2016. godine u okviru plana povećanja kapaciteta i lansiranja novih modela, kako bi pretekao "Tojotu" i "Dženeral motors (GM) i postao najveći proizvođač kola na svetu.
Grupa VW sada ima 62 fabrike za montažu kola u svetu, podsećaju agencije.
Skupa sa kineskim zajedničkim preduzećima biće investirano dodatnih 14
milijardi evra, a VW planira da ojača domaće operacije i podiže fabrike na
tržištima u usponu, prenele su agencije, precizirajući da će investicije samo u
pogone, opremu i nekretnine izneti 49,8 milijardi evra.
"VW će uložiti rekordnu sumu u nove projekte kako bi se ispunio cilj da
kompanija postane najveći proizvođač kola na svetu, po ekonomičnosti i
ekološkim karakteristikama," izjavio je izvršni direktor VW Martin
Vinterkorn na Sajmu automobila u Frankfurtu (IAA), posle sednice odbora
direktora koja je održana u petak.
VW planira da investira u obnovljive izvore energije, kao što su vetar, sunce i
hidro-električni sistemi za snabdevanje vlastitih fabrika novim ekološkim
energentima.
Više od polovine od 49,8 milijardi ulaganja u fabrike, opremu i nekretnine biće
investirano u Nemačkoj, što je, prema rečima Vinterkorna, "najbolji mogući
dokaz nemačke konkurentnosti na širem međunarodnom planu kao vodeće proizvodne
lokacije."
VW dva kineska zajednicka preduzeća, koja nisu uključena u opšti investicioni plan,
uložiće dodatnih 14 milijardi evra u nove proizvode i pogone u tom periodu, iz
vlastittih fondova. Kina je VW najveće pojedinačno tržište i ključni centar
širenja obima prodaje i profita, gde nemački auto-gigant već ima 10 pogona.
Prema novinskim izveštajima, cilj VW je da podigne oko osam novih fabrika do
2018. godine kako bi se povećali kapaciteti i udarili temelji za dalje jačanje
profitabilnosti i održive stope rasta uvođenjem novih modela i razvojem
alternativnih izvora energije.
Vinterkorn je kazao novinarima na frankfurtskom sajmu automobila da će glavni
centri za širenje kompanije biti Kina i druga tržišta u usponu, kao što su
Rusija i Kina.
VW će od ukupne sume uložiti 32,7 milijardi evra u obnavljanje i širenje modela
koje nude njegove robne marke, među kojima se nalaze "Audi",
"Škoda", "Lamborgini", "Seat" i
"Bentli."
VW bi mogao prodati u Kini, najvećem tržištu kola na svetu, više od 2,4 miliona
vozila 2011. Kompanija predviđa rast globalnih isporuka od pet odsto ove
godine, nakon što je 2010, prodato 7,2 miliona automobila, sportsko-terenskih
kola i vanova.
U aprilu je VW otvorio fabriku u Katanugi, u Tenesiju, za snabdevanje američkog
tržišta sedanima srednje veličine specijalno namenjenim drugom najvećem tržištu
na svet. VW takođe planira širenje kapaciteta u Rusiji.
VW će izdvojiti 95 miliona evra u širenje prozvodnje "golfa" sa
petoro vrata i "tiguan" modela u glavnoj fabrici u Volsburgu, izjavio
je šef radničkog saveta fabrike Bernd Osterloh. VW će istovremeno prebaciti deo
proizvodnje tih vozila za region Severne Amerike, kazao je Osterloh dodavši da
će montaža tih modela početi početkom 2013. u tom regionu.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Volkswagen
@ Eki
Kupili su Ital dizajn i najgore je po dizajnere kada im zavežu ruke, mogu da promene max 2 linije i eventualno boje.
Nije mi jasno što su kupili Ital Design uopšte. Ali opet kad vidim novi Civic, živeo vw dizajn
Zasto da ulazu u dizajn ako im prodaja tako dobro ide. Znaci da su na pravom putu.
Moze li neko da postavi link nekog sajta sa pregledom godisnje prodaje ili proizvodne po modelima i markama?