home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.rs  

Probna proizvodnja Fijatovih automobila u obnovljenoj kragujevačkoj fabrici, u koju je uloženo milijardu evra, počeće u oktobru ove godine. Tada će sa linija sići prve atestirane školjke, a novi kompletan Fijatov model “L- Zero” biće gotov do kraja godine - izjavio je novi direktor “Fijat automobila Srbije”, Antonio Ferara.  

Serijska proizvodnja automobila B klase koji treba da nasledi modele “Fijat Ideu” i “Lanča Muzu” počeće najkasnije u maju. Ovo vozilo može da izađe na tržište i ranije, ako svi procesi proizvodnje budu zaokruženi, vezano za komponentaše i sva potrebna testiranja.

U svakom slučaju, plan kompanije Fijat je da svoj novi automobil predstavi u martu 2012. na sajmu u Ženevi. Planirano je da se taj model prodaje pre svega na tržištu Evrope, ali i u Americi.  

Ferara je rekao da je do sada potpuno obnovljena stara Zastavina fabrika, u kojoj je rekonstruisano 1,4 miliona kvadratnih metara prostora. Promenjeno je 400.000 kvadratnih metara krova i 150.000 kvadratnih metara poda. Kupljena je najmodernija tehnologija automobilske industrije iz Japana, Nemačke i Italije.

U novoj fabrici Fijata, koja će biti najmodernija u celoj kompaniji instalirana je oprema koja može da proizvede od 30 do 60 automobila na sat, odnosno 250.000 vozila godišnje.

Za sada, maksimalno 2.400 radnika može da radi u ovoj fabrici. U fabrikama koje prave komponente biće ih zapošljeno daleko više.



čitanja : 1167



Komentari

Sad počinje trka ko će kupiti prvi Fiat iz KG pred izbore - Tadić ili Dinkić???

Autor Martin 21 Sep 2011, 15:35

A bice i besplatnih sendvica i limunada!

Autor bk 21 Sep 2011, 15:59

Nije tačno, Luzero treba da startuje do leta iduće god. ako sve bude u redu. A nastaviće se i proizvodnja Punta. Pročitajte na B92.

Autor B M 21 Sep 2011, 16:24

Punto ce biti samo sporedni model koji ce se praviti u minimalnim kolicinama. Prakticno se ne racuna kao drugi model. Bice dobar za nase gradjane sa plicim dzepom. Na taj nacin ce doci do solidnog novog automobila.

Autor 123 21 Sep 2011, 16:41

Iskreno moram da priznam da je lepo kada se cuju ovakve vesti. Kooperanti moraju da otvore fabrike i bice posla, i za izradu ovih i za nekih buducih modela.
Punto bi trebao da u osnovnoj varijanti kosta realno barem 4000e ako se delovi proizvode u Srbiji i eto prilike da se koliko toliko osavremeni vozni park, pa Logan u Rumuniji kosta 4.150e!!!

Autor Orlo 21 Sep 2011, 17:03

Nisam bas siguran, Punto je krenuo dobro s izvozom pre nemira u Africi i nove krize. S novom lakirnicom, montažom itd. može i na zapad. Fiat planira iduće god. jedan a ne dva nova modela. Znači ima prostora za Punta a ni obuka za njega nije potrebna, već znaju da ga sklapaju.

Autor B M 21 Sep 2011, 17:10

@orlo, Punto je skup jer svi delovi osim dizalice i akumulatora dolaze iz Italije po ceni italijanskog rada+transport. Kad počnu proizvodnju i komponentaši u Sr. biće cena niža.

Autor B M 21 Sep 2011, 17:39

Na pr. samo nove prese koje će raditi u FASu uštedeće tone limarije koje bi trebalo dovoziti iz Italije. Komponentaši već grade fabrike u KGu i po Sr.,. Tu su i Jurini kablovi, i mogli bi sniziti cenu Punta.

Autor B M 21 Sep 2011, 17:48

A STA BESE SA DRUGIM MODELOM ?

Autor NemanjaBB 21 Sep 2011, 18:00

Samo pale narod...

Autor hh 21 Sep 2011, 18:50

Drugi model, bar godinu dana posle prvog. To je i logicno.

Autor 123 21 Sep 2011, 19:45

Honda mi je sve ruznija, samo zbog dizajna cu preci na Fiat

Autor Hondista 21 Sep 2011, 20:29

Idu izbori!
Koji komponentaši? Italijanski iz Italije?
Pa cena da bude 15.000?
Narodni auto, nikad!
Jedino što mi se sviđa je presa za limariju, kažu predzadnju presu kupio Audi, ovu sad kupio Fiat, a naredna se tek sklapa.

Autor Dejan L 22 Sep 2011, 01:05

@Dejan, a koji su do sada naši konponentaši radili za Punto? Ako ide na zapad delovi moraju biti mnogo bolji od onih za Yuga. Punto je farban u zastareloj farbari, bez robota, od uvezenih delova, u manjim serijama i nije mogao biti jeftin. A mi smo u zaostatku znanja i tehnologije bar 30god., koliko je i Zastava bila pre dolaska Fiata.S Yuga na novi model za zapad debelo košta i Fiat i državu.

Autor B M 22 Sep 2011, 07:10