home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Srbija će u narednom periodu morati da smanji saobraćajnu buku, u skladu sa evropskom direktivom za tu oblast, rečeno je na skupu "Savremena rešenja za saobraćajnu buku u Srbiji".

Više od 60 odsto stanovništva u urbanim sredinama u Srbiji izloženo je nivou saobraćajne buke koji se smatra štetnim, a može se smanjiti postavljanjem zaštitnih zidova i ugradnjom "tihog asfalta", ukazano je na simpozijumu u Beogradu.

Predstavljena su savremena iskustva Holandije a holandski ambasador u Beogradu Loren Stokvis je kazao da ta zemlja ima 3.000 kilometara puteva sa takozvanim "tihim asfaltom", od specifičnih asfaltnih mešavina sa delićima gume i šupljinama.

Srbija razvija saobraćajnu mrežu i gradi putni Koridor 10, zbog čega će smanjivanje buke u saobraćaju biti sve aktuelnije za, ukazao je Stokvis i dodao da se Evropa ozbiljno bavi tim problemom jer buka može da ugrozi zdravlje ljudi.

Ambasador je kazao i da je simpozijum organizovan u okviru programa Vlade Holandije za pomoć Vladi Srbije, koji predviđa prenošenje savremenih iskustava i podršku za ulazak Srbije u Evropsku uniju.

Predstavnica Puteva Srbije Biljana Vukasanović je kazala da se evropske zemlje bave problemom saobraćajne buke već dvadesetak godina, kao i da je to javno preduzeće već izradilo studiju o tom problemu u zemlji i da ima niz aktivnosti u toj oblasti.

Na skupu je rečeno da oko 30 odsto stanovništva EU trpi buku u saobraćaju veću od 55 decibela, a da je cilj da nivo buke ne bude veći od devet decibela.

Buka se može ublažiti i dodatnim smanjivanjem dozvoljene brzine kretanja vozila i zabranom izgradnje stambenih objekata uz prometne puteve.

Holandija je u projekat smanjivanja buke u toj zemlji uložila oko 65 miliona evra. Stručnjaci kažu da su od raspoloživih tehnologija za puteve "tihi kolovozi" i zvučne barijere ne samo najekonomičnije već i mere koje se mogu realizovati u relativno kratkom roku.

Oni smatraju da se njihovom širokom primenom može smanjiti broj ljudi izloženih prejakoj buci od saobraćaja za 40 do 75 odsto.

Simpozijum su organizovali Putevi Srbije i Institut za puteve, uz podršku Holandsko-srpkog poslovanog saveta.

Autor : Tanjug.rs



čitanja : 976



Komentari

Uh gde bas Holandija, takva jedna sirota imperijalisticka zemlja... :)

Autor sabahudin 21 Sep 2011, 09:11

Kod nas ne bi mnogo pomogao tihi asfalt posto se mahom voze krsevi. Motocikle i "kvadove" koji prave ekstremnu buku bi trebalo zabraniti u gradu. Svako vece me takvi idioti probude. Ako vec hoce da turiraju i daju gas, neka idu van grada, ali ne, "gospoda" moraju da budu vidjena.

Autor Marko 21 Sep 2011, 10:09

Elektroautomobili!

Autor kb 21 Sep 2011, 10:53

10x skuplja registracija,i nove gume svake godine.

Autor G 21 Sep 2011, 14:02

A u Evropi uvode propise da bi elektroautomobili bili bucniji...

Autor STrider 21 Sep 2011, 14:09

Ma to je barem prosto - na tehnickom ne mozes da prodjes ako ne zadovoljavas zakonsku normu i cao. Provere buku pri 3500-4000 obrtaja i eto. Policija kada vidi nekog indijanca sa izbusenim auspuhom koji pravi nesnosnu buku ili muzikom do daske kazna pa eto jos jednog resenja.

Autor Orlo 21 Sep 2011, 15:17

Kakav tihi asflat, zaštitni zidovi i ostala čudesa, nemamo mi pare za taj luksuz. Naša draga država je našla efikasniji način za rešavanje problema, ujedno i rešavanje problema gužve. Registracije poskupele, gorivo poskupljuje svaki dan, putarine skupe, sad više ne može ni da položi svaka šuša, samo ko ima pare... A ko ima pare ne vozi auto koji pravi buku. A i ako galami malo, bože moj, ima čovek pare!

Autor Djordje 21 Sep 2011, 17:55

Bolje bi bilo za početak da poprave rupe !

Autor PITBULL™ 21 Sep 2011, 17:59

@Pitbull
Nece skoro... Sinoc sam isao autoputem NS-BG, kad se iskljucis za Indjiju bukvalno izlazis na skroz neosvetljen letnjak. Rupe na sve strane, ne moze se brze od 40 voziti. A jos su drski i da naplate 240 din za voznju od 10km (Beska-Indjija)...

Autor loshmi 21 Sep 2011, 18:15