
Srbija će u narednom periodu morati da smanji saobraćajnu buku, u skladu sa evropskom direktivom za tu oblast, rečeno je na skupu "Savremena rešenja za saobraćajnu buku u Srbiji".
Više od 60 odsto stanovništva u urbanim sredinama u Srbiji izloženo je nivou
saobraćajne buke koji se smatra štetnim, a može se smanjiti postavljanjem
zaštitnih zidova i ugradnjom "tihog asfalta", ukazano je na
simpozijumu u Beogradu.
Predstavljena su savremena iskustva Holandije a holandski ambasador u Beogradu
Loren Stokvis je kazao da ta zemlja ima 3.000 kilometara puteva sa takozvanim
"tihim asfaltom", od specifičnih asfaltnih mešavina sa delićima gume
i šupljinama.
Srbija razvija saobraćajnu mrežu i gradi putni Koridor 10, zbog čega će
smanjivanje buke u saobraćaju biti sve aktuelnije za, ukazao je Stokvis i dodao
da se Evropa ozbiljno bavi tim problemom jer buka može da ugrozi zdravlje
ljudi.
Ambasador je kazao i da je simpozijum organizovan u okviru programa Vlade
Holandije za pomoć Vladi Srbije, koji predviđa prenošenje savremenih iskustava
i podršku za ulazak Srbije u Evropsku uniju.
Predstavnica Puteva Srbije Biljana Vukasanović je kazala da se evropske zemlje
bave problemom saobraćajne buke već dvadesetak godina, kao i da je to javno
preduzeće već izradilo studiju o tom problemu u zemlji i da ima niz aktivnosti
u toj oblasti.
Na skupu je rečeno da oko 30 odsto stanovništva EU trpi buku u saobraćaju veću
od 55 decibela, a da je cilj da nivo buke ne bude veći od devet decibela.
Buka se može ublažiti i dodatnim smanjivanjem dozvoljene brzine kretanja vozila
i zabranom izgradnje stambenih objekata uz prometne puteve.
Holandija je u projekat smanjivanja buke u toj zemlji uložila oko 65 miliona
evra. Stručnjaci kažu da su od raspoloživih tehnologija za puteve "tihi
kolovozi" i zvučne barijere ne samo najekonomičnije već i mere koje se
mogu realizovati u relativno kratkom roku.
Oni smatraju da se njihovom širokom primenom može smanjiti broj ljudi izloženih
prejakoj buci od saobraćaja za 40 do 75 odsto.
Simpozijum su organizovali Putevi Srbije i Institut za puteve, uz podršku
Holandsko-srpkog poslovanog saveta.
Autor : Tanjug.rs
Uh gde bas Holandija, takva jedna sirota imperijalisticka zemlja... :)
Kod nas ne bi mnogo pomogao tihi asfalt posto se mahom voze krsevi. Motocikle i "kvadove" koji prave ekstremnu buku bi trebalo zabraniti u gradu. Svako vece me takvi idioti probude. Ako vec hoce da turiraju i daju gas, neka idu van grada, ali ne, "gospoda" moraju da budu vidjena.
Ma to je barem prosto - na tehnickom ne mozes da prodjes ako ne zadovoljavas zakonsku normu i cao. Provere buku pri 3500-4000 obrtaja i eto. Policija kada vidi nekog indijanca sa izbusenim auspuhom koji pravi nesnosnu buku ili muzikom do daske kazna pa eto jos jednog resenja.
Kakav tihi asflat, zaštitni zidovi i ostala čudesa, nemamo mi pare za taj luksuz. Naša draga država je našla efikasniji način za rešavanje problema, ujedno i rešavanje problema gužve. Registracije poskupele, gorivo poskupljuje svaki dan, putarine skupe, sad više ne može ni da položi svaka šuša, samo ko ima pare... A ko ima pare ne vozi auto koji pravi buku. A i ako galami malo, bože moj, ima čovek pare!