
Svake godine proizvođači automobila izlažu svoje najbolje i najlepše primerke širom sveta, pokazujući konkurenciji da i oni svog konja za trku imaju. Ali među limenim ljubimcima, kako im se tepa, ima pregršt pravih "krševa".
Metro-portal.hr vam donosi listu 5 najgorih automobila koje su izabrali stručnjaci ali i sami vozači.
5. Fiat Multipla (1997)
Možda ima puno prostora, možda je multipraktično vozilo ali, morate se složiti da je, uprkos svom zanimljivom dizajnu Multipla ružan automobil.
4. Trabant (1957)
Popularni Trabant je istočnonemački auto za široke mase, direktan odgovor na VW Bubu, a prodavao se uglavnom u komunističkim i socijalističkim državama Evrope. Najveći problem je stvarao dvotaktni motor koji nije imao pumpu za ulje pa je bilo potrebno mešati benzin sa motornim uljem, a zbog toga je iza Trabanta ostajao oblak dima.
3. Peel Trident (1964)
Automobil nastao na ostrvu između Irske i Engleske izgleda kao da je iskočio iz nekog crtanog filma. Dugačak je 183 cm, širok 107 cm ,težine kao odrasli muškarac, 90 kilograma, i spada među najmanje automobile na svetu.
2. Jugo (1980)
Ponos i dika bivše Jugoslavije, Zastava Koral ili jednostavnije "Jugo", proglašen je, iz više izvora, jednim od najgorih automobila u istoriji autoindustrije. Prodaja Jugića na domaćem tržištu je išla po planu, ali raznim sekretarima to nije bilo dovoljno i odlučili su da se probiju na najveće tržište - SAD. Prodaja je išla jako dobro dok problemi nisu izašli na videlo.
1. Ford Pinto (1960)
Apsolutni pobednik, iako je jedan od najprodavanijih automobila 70-ih godina, je Ford Pinto. Automobil po karakteristikama nije loš nego je imao jednu veliku manu. Prilikom sudara znao je da se zapali. Na zao glas je došao jer su čelni ljudi u Fordu odlučili da im je finansijski bolje da isplate odštete i lekarima račune nego da isprave kobnu grešku.
Preuzeto sa : Smedia.rsGlasaci nikad nisu culi za sledece automobile: Tavria, Saipa, Hindustan, AZLK(Автомобильный завод имени Ленинского Комсомола)
Wartburg, Perodua,
Pre svega Fiat Multipla je dobro dizajniran auto, a to sto je taj dizajn totalno nekonvencijalan i razlicit od svega ostalog to je vec druga stvar.
Da su hteli da ga naprave normalnim napravili bi ga, ne bi stavili onolike prozore...
I dalje Multipla ne izgleda nesto zastarelo, ima i dalje neke svezine u tom dizajnu koji i dalje odoleva vremenu
Multipla je samo zbog izgleda ušla u top 5?
Nepavda. Najgori, jel to kriterijum? Koliko ja razumem i poznajem gramatiku, najgori i ružan su 2 stvari!
Multipla će zauvek ostati najpraktičniji i najpregedniji auto, a ovaj izbor je glup!
Tavria upali svaki treći put, ali na gurku.
Kada će već jednom prestati Yuga da proglašavaju najgorim automobilom na svetu? U vreme kada je počeo da se proizvodi, bio je daleko od najgoreg. Samo da napomenam da u SAD tada nije prošao Fiat, Renault, Peugeot, Citroen... dok je Yugo bio među prvim evropskim automobilima koji su zadovoljili sve potrebne standarde. Neposredno pre toga je odbijena kompletna Fiatova tadašnja ponuda modela.
Pobedilo je ovo:
"Na zao glas je došao jer su čelni ljudi u Fordu odlučili da im je finansijski bolje da isplate odštete i lekarima račune nego da isprave kobnu grešku." :D
Multipla je super. Vreme ce pokazati.
@Predrag
Pre jedno 15ak godina,stric je imao crnog Juga,za Američko tržište. Bio je automatik,imao je displej za pojaseve,blinka ako ne vežeš. Imao je još dosta opreme. Ne mogu sad svega da se setim,imao je podizače,felne itd. Bilo mi smešno,ali stvarno je bio napucan.
@Predrag
Jedno je sigurno,bio je čudo. Jer niko (pa ni ja) nije očekivao Jugića automatika. Crnog,sa felnama,opremom,podizačima itd. Onda taj fazon sa pojasevima,ostao mi urezan. Ne znam što se tiče pouzdanosti,vrv je bio dobar. Koliko znam,Jugići se i ne kvare često,a i kad se pokvari,popraviš za 500 kinti. :)))
P.S. Ja nisam ni znao tad da postoji za Američko tržište,on mi rekao. Ne bi mi bilo sumnjivo,nego mi bio čudan Jugić tako napucan,pa reko "šta je ovo"???
A do tad,nisam video nijednog crnog Juga,možda slučajnost,ali čini mi se da kod nas ni nema crnih Jugića,sem ako neko sam ofarba. Ti sigurno znaš to bolje od mene. Ni sad ne vidjam crne Jugiće...
@PITBULL™
Neke boje su bile samo za izvoz. Yugo za amreičko tržište je imao i klimu, a neki čak i glasovna uputstva (dopuni gorivo itd.).
Automatski menjač koji pominješ je bio Renault-ov trostepeni ;)
Yugo Cabrio je prvi mali kabriolet na svetu sa elektropomičnim krovom. Yugo je inače izazvao "pometnju" na amaričkom tržištu kao prvi mali automobil. Nakon njega su se pojavili brojni mali automobili, što predstavlja njegov najveći značaj na tom tržištu. Hajde da neko pomene Yuga u pozitivnom svetlu, a ne samo kroz pljuvačinu ;)
Sve Lade od sredine devedesetih pa do danas su mnooogo gore i nepouzdanije nego Yugo iz bilo kog perioda. Zbog toga im je prodaja kod nas danas zanemarljiva, ali i dalje postoji mit o neuništivoj Ladi.
@Predrag
Bravo,imao je sve to. Znam da sam se šokirao kad sam video šta sve ima. Bio mi je gotivan skroz. Još crni ! :) Verovatno utisak ne bi bio isti da je crveni ili žuti. Baš je delovao "opasno". Pazi,u to vreme,on je stvarno bio "faca". :) Znam to za njegov značaj u Americi,kao prvi mali auto. Što se tiče kvaliteta i pouzdanosti,mislim da za naše uslove,za Srbiju,nema "boljeg" (praktičnijeg) auto od Jugića. Najisplativiji je on. Trpi ove naše puteve,jeftin za popravku,delovi smešno jeftini. Bukvalno kad odeš do radnje da kupiš sok,možeš i neki rezervni deo da kupiš od kusura. :) Trpi on junački sve,a i kad zašteka,središ to za smešne pare.
yugu ovde nije mesto, ali multipli jeste, taj auto je los(najgori) zato sto je ruzan. jedan od parametara na osnovu kojih se ocenjuje da li je auto dobar/los je i njegov izgled a multipla je toliko ruzna da nema te preglednosti, prostranosti, ekonomicnosti koja moze da popravi utisak
@PITBULL™
Baš tako ;) Da se takav Yugo prodavao i kod nas, ne verujem da bi iko ikada pomislio da je loš, a kamoli najgori. Pa EFI je počeo da se proizvodi kada je većina i dalje "furala" karburator.
@Predrag
Pa da. Da ima sad takav Jugić,dobro očuvan,uzeo bi ga čisto radi fore. :) Njegovu ulogu je sad preuzeo Punto klasik. Koji,siguran sam,nije toliko otporan na naše uslove kao Jugo. Nit je jeftin tako za popravku (nije nijedan auto). Mislim da je bio i EFI,ti to bolje znaš. Čini mi se da je imao oko 70 konja. Mislim da je bio jači nego "domaći",ali davno je to bilo,ne mogu da tvrdim sa sigurnošću.
Yugo je sve do 1991-1992. godine bio solidan autić, možda ne bog zna kako opremljen, ali kvalitetniji od mnogih zvučnijih brendova. Kada je npr. za Opela i Forda 10 godina bez trulih rubova i pragova bila misaona imenica, zdravih jugića deset godina starih si imao koliko hoćeš.
P.S. Zaboravih da kažem u 13:19. Upravo zato što ga je zamenio Punto klasik,Jugić je sad fazon. :) I biće sve veći. Dobar,očuvan Jugić,još ako je redak kao Američka verzija npr,izazivaće pažnje,kao neki višestruko skuplji,redak automobil. :)
Ja imam Jugo 2005.god, dobio sam ga na kvizu znanja u SAT-u. Sada iam oko 80 000km,i za sada sam imao samo redovno odrzavanje plus zamena lamele na 65 000km za sta sam ja sam kriv jer sam vise puta vukao natovaren kombi da upali na vuču. Sto se tiče redovnih odrzavanja do sada su me kostali sve zajedno 100 do 150 eura zajedno, delovi su smešno jeftini. Plin sam ugradio za 200 eura lovato i zadovoljan sam troškovima goriva. E sad svi mi znamo da to nisu kola za duga putovanja (zbog udobnosti a nikako zbog pouzdanosti), nemaju zadnja vrata, malo mesta pozadi i u gepeku i jos po neka zamerka. SUŠTINA je u tome da je to auto po merilima našeg standarda i 90% naših potreba dovoljan a naravno uzimajući u obzir da je cena kad sam ja preuzimao moj bila 3500 eura.
Nema lepseg nego ovakav crveni kao na slici... ;)
:)))
Nekad nisam mislio da cu ovo reci, ali trazicemo mi Yugo-a(kao drugi auto u prodici)..
Ima neku dusu cela ta Zastavina gama( sa kraja 80-ih godina)..
Inače, skoro sam u Beogradu video plavi metalik Yugo za američko tržište, sa klimom. Komande za klimu su dole gde piksla stoji na običnom.
pre par god je Multipla pobedila sve konkurente u testu. samo je ruzna...restail model i nije los ;)
potpuno tačan komentar za limariju juga, prodao sam ga (1992 godište) sa pređenih 100000km, bez da su mu rubovi ili bili šta limarijski bilo trulo, što je za kadeta nezamislivo. Nisam nikad zamenio nijednu cev, nikad nisam imao problema sa geometrijom točkova. Da se kvario, jeste, al' sve jeftino.
Multipla je najruzniji automobil u istoriji! :D
Jedan od takodje mnogo ruznih automobila po meni je Bmw 3 compact,koliko god voleo Bmw,ono je ludilo koliko je ruzno,ali nikad nece upasti u neki TOP posto je ipak Bmw...
Mada ovde nije ni tema to,skoro sam vozio Jugica,po prvi put u zivotu :D Ima nesto onaj jugic :D Zanimljiv...
Ako je Multipla jedna od najgorih zato sto je ruzna,onda su mi ti kriterijumi veoma sumnjivi.A sto se tice Yuga,bilo je i mnogo losijih od njega.
nije lose...
zastava nije auto tako da ne pripada ovoj listi
multipla je jako ruzna..
dosta fiata su ruzni.
ali najgora?...peeley i americke klackalice sigurno.
"Najveći problem je stvarao dvotaktni motor koji nije imao pumpu za ulje pa je bilo potrebno mešati benzin sa motornim uljem"
Stvarno su trebali ugraditi tu pumpu za ulje. :)
Trabant zapravo nije imao pumpu za gorivo.
Argument tipa "ali jeftino da se popravi" koji sledi posle "cesto se kvari" sluzi za mazanje ociju glavne cinjenice , a to je da se Yugo cesto kvari.
A to je u smislu licnog prevoza nezamislivo. Kada se auto cesto kvari, i kada sa njim ne smes na dalek put, onda je zasluzeno medju najgorim automobilima u istoriji.