
Kako piše Tanjug, Evropska komisija, izvršno telo Evropske unije, konačno je odobrila "Folksvagenovo" (VW) preuzimanje nemačkog MAN-a, koga najveći evropski proizvođač automobila planira za eventualno udruživanje sa švedskom "Skanijom".
Komisija je zaključila da predložena transakcija neće značajnije ugroziti
efekte konkurencije zbog toga što će spojene firme stalno biti suočene sa
oštrom konkurencijom drugih dobro pozicioniranih proizvođača kamiona, navedeno
je u saopštenju objavljenom u Briselu.
"Folksvagen" je u maju objavio plan udruživanja MAN-a i
"Skanije", u kojoj već poseduje značajane akcije, čime bi se
formirala najveća evropska grupa za izradu kamiona i drugi proizvođač autobusa
u regionu.
Da bi se omogućila dublja saradnja između tri proizvođača, bilo je neophodno
odborenje nadležnih organa i dalje povećanje udela "Folksvagena" u
MAN-u, saopštio je "Folksvagen."
Najveći evropski proizvođač automobila je podigao udeo u MAN-u na iznad 30
procenata, u nameri da izađe sa obavezujućom ponudom za preuzimanje preostalih
akcija i da zatraži odobrenje nadležnih organa EU za borbu protiv monopola.
VW poseduje 45,66 odsto akcija u "Skaniji", čime je obezbeđeno 70,94
procenata glasačkih prava. MAN poseduje 13,35 odsto udela u
"Skaniji."
Početkom jula Evropska komisija je izvršila pritisak na VW da odustane od plana
preuzimanja kontrole u nadzornom odboru MAN-a, što je bila glavna prepreka na
putu VW da formira najveću kompaniju za izradu teških kamiona u Evropi.
Upravi VW je iz Brisela stavljeno do znanja da mora da čeka odobrenje nadležnih
regulatornih organa Evropske unije za povezivanje "Folksvagena",
MAN-a i "Scanie".
Udružene kompanije će se na tržistu nadmetati sa glavnim "igračima" u
tom sektoru kao što su "Daimler" i "Volvo", najveći rivali
MAN-a i "Scanie."
"Folksvagen" je krajem maja dao "obavezujuću javnu ponudu"
svim akcionarima MAN-a za njegove deonice po ceni od 95,99 evra za obične
akcije i 59,90 za deonice s pravom prvenstva.
Početkom maja, "Folksvagen" je saopštio da drži više od 30 odsto
MAN-a, što znači da je po nemačkom zakonu obavezan da izađe s ponudom za sve
preostale akcije u grupaciji koja, pored kamiona, takođe izrađuje dizel motore
i turbine.
Sredinom avgusta, "Folksvagen" je Evropskoj komisiji dostavio
formalni zahtev za udruživanje sa proizvođačem teških kamiona MAN.
Spajanje dva proizvođača već su odobrili nadležni organi u Nemačkoj, Japanu,
SAD i sedam drugih zemalja, navodi se u saopštenju "Folksvagena",
koji želi da postane najveći proizvođač automobila na svetu do 2018. godine.
Autor : Tanjug.rs
Kakva će ovo kompanija da bude! Svet će da trese. MAN je trenutno najbolji kamion i jedini koji se komplet proizvodi u Nemačkoj.
VW postaje najveći svetski proizvođač automobila.
Sve čestike na jednak kvalitet od Bube do Golfa 6. Ko jednom sedne u VW sva druga kola poredi sa njim. VW etalon za kola !
@ Markovic
Uopste mi nije jasno kako neko moze da bude toliko zaladjen za jednu sasvim prosecnu "narodsku" marku kola! Prijatelju, jesi li ti ikad seo i vozio se u nekom Merzu ili BMW-u?!- Kad ti je VW klasa.... Ja sam npr. iz VW-a seo u Lagunu, koja je avion za sve VW modele. Skinucu im kapu onda kad im i cene budu u skladu sa srednjom klasom vozila. Da ne gresim dusu, idu u tom pravcu, ali do tad - precenjeno do bola!!
"Ja sam npr. iz VW-a seo u Lagunu, koja je avion za sve VW modele"
Dovoljno si rekao, sedi 1!
Probaj pa pricaj: udobnost, oprema, ekonomicnost i jos mnoooogo drugih stvari
@hh
Ma BMW i Mercedes su ništa za VW. :)))
Vidiš da lepo čovek kaže da je VW etalon.
Ne samo da sam probao, već imao, dve komada. To što je udobna nije dovoljno da joj se oproste mnogi drugi nedostatci! A još manje da bude avion u odnosu na VW. Laguna prve generacije je kvalitet za ove novije!
Ne znam, to je ipak individualno, ja sam sa mojom i vise nego zadovoljan sudeci po svim ovim parametrima koje sam gore naveo. A VW je sushta suprotnost od toga. Hajde da vidimo koji su to nedostaci koje i drugi automobili nemaju...Da rekao sam aviom i mislio sam na lagunu, da je neki drugi manji Reno u pitanju, sigurno ga ne bih tako nazvao.