home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako piše Tanjug, Evropska komisija, izvršno telo Evropske unije, konačno je odobrila "Folksvagenovo" (VW) preuzimanje nemačkog MAN-a, koga najveći evropski proizvođač automobila planira za eventualno udruživanje sa švedskom "Skanijom".

Komisija je zaključila da predložena transakcija neće značajnije ugroziti efekte konkurencije zbog toga što će spojene firme stalno biti suočene sa oštrom konkurencijom drugih dobro pozicioniranih proizvođača kamiona, navedeno je u saopštenju objavljenom u Briselu.

"Folksvagen" je u maju objavio plan udruživanja MAN-a i "Skanije", u kojoj već poseduje značajane akcije, čime bi se formirala najveća evropska grupa za izradu kamiona i drugi proizvođač autobusa u regionu.

Da bi se omogućila dublja saradnja između tri proizvođača, bilo je neophodno odborenje nadležnih organa i dalje povećanje udela "Folksvagena" u MAN-u, saopštio je "Folksvagen."

Najveći evropski proizvođač automobila je podigao udeo u MAN-u na iznad 30 procenata, u nameri da izađe sa obavezujućom ponudom za preuzimanje preostalih akcija i da zatraži odobrenje nadležnih organa EU za borbu protiv monopola.

VW poseduje 45,66 odsto akcija u "Skaniji", čime je obezbeđeno 70,94 procenata glasačkih prava. MAN poseduje 13,35 odsto udela u "Skaniji."

Početkom jula Evropska komisija je izvršila pritisak na VW da odustane od plana preuzimanja kontrole u nadzornom odboru MAN-a, što je bila glavna prepreka na putu VW da formira najveću kompaniju za izradu teških kamiona u Evropi.

Upravi VW je iz Brisela stavljeno do znanja da mora da čeka odobrenje nadležnih regulatornih organa Evropske unije za povezivanje "Folksvagena", MAN-a i "Scanie".

Udružene kompanije će se na tržistu nadmetati sa glavnim "igračima" u tom sektoru kao što su "Daimler" i "Volvo", najveći rivali MAN-a i "Scanie."

"Folksvagen" je krajem maja dao "obavezujuću javnu ponudu" svim akcionarima MAN-a za njegove deonice po ceni od 95,99 evra za obične akcije i 59,90 za deonice s pravom prvenstva.

Početkom maja, "Folksvagen" je saopštio da drži više od 30 odsto MAN-a, što znači da je po nemačkom zakonu obavezan da izađe s ponudom za sve preostale akcije u grupaciji koja, pored kamiona, takođe izrađuje dizel motore i turbine.

Sredinom avgusta, "Folksvagen" je Evropskoj komisiji dostavio formalni zahtev za udruživanje sa proizvođačem teških kamiona MAN.

Spajanje dva proizvođača već su odobrili nadležni organi u Nemačkoj, Japanu, SAD i sedam drugih zemalja, navodi se u saopštenju "Folksvagena", koji želi da postane najveći proizvođač automobila na svetu do 2018. godine.

Autor : Tanjug.rs 



čitanja : 909



Komentari

Kakva će ovo kompanija da bude! Svet će da trese. MAN je trenutno najbolji kamion i jedini koji se komplet proizvodi u Nemačkoj.
VW postaje najveći svetski proizvođač automobila.
Sve čestike na jednak kvalitet od Bube do Golfa 6. Ko jednom sedne u VW sva druga kola poredi sa njim. VW etalon za kola !

Autor Marković, Cacak 27 Sep 2011, 17:57

@ Markovic
Uopste mi nije jasno kako neko moze da bude toliko zaladjen za jednu sasvim prosecnu "narodsku" marku kola! Prijatelju, jesi li ti ikad seo i vozio se u nekom Merzu ili BMW-u?!- Kad ti je VW klasa.... Ja sam npr. iz VW-a seo u Lagunu, koja je avion za sve VW modele. Skinucu im kapu onda kad im i cene budu u skladu sa srednjom klasom vozila. Da ne gresim dusu, idu u tom pravcu, ali do tad - precenjeno do bola!!

Autor Saint 27 Sep 2011, 18:13

"Ja sam npr. iz VW-a seo u Lagunu, koja je avion za sve VW modele"

Dovoljno si rekao, sedi 1!

Autor Djordje 27 Sep 2011, 18:27

Probaj pa pricaj: udobnost, oprema, ekonomicnost i jos mnoooogo drugih stvari

Autor Saint 27 Sep 2011, 19:42

Ovaj Markovic je izgleda saVWrseni(ili je bolest presla sa saVWrsenog).

Autor hh 27 Sep 2011, 20:19

@hh
Ma BMW i Mercedes su ništa za VW. :)))
Vidiš da lepo čovek kaže da je VW etalon.

Autor PITBULL™ 27 Sep 2011, 20:22

Ne samo da sam probao, već imao, dve komada. To što je udobna nije dovoljno da joj se oproste mnogi drugi nedostatci! A još manje da bude avion u odnosu na VW. Laguna prve generacije je kvalitet za ove novije!

Autor Djordje 27 Sep 2011, 20:58

Ne znam, to je ipak individualno, ja sam sa mojom i vise nego zadovoljan sudeci po svim ovim parametrima koje sam gore naveo. A VW je sushta suprotnost od toga. Hajde da vidimo koji su to nedostaci koje i drugi automobili nemaju...Da rekao sam aviom i mislio sam na lagunu, da je neki drugi manji Reno u pitanju, sigurno ga ne bih tako nazvao.

Autor Saint 27 Sep 2011, 21:31

Pa vidite da sva kola poredite sa VW, kao što sam gore naveo, a vi ne verujete ;)

Autor Marković 27 Sep 2011, 21:49

Autor Saint 27 Sep 2011, 18:13

Upraavo tako. vw je ok, ali samo ok.
Jedini lep auto trenutno im je shirocco (golf 5) i passat cc(passat) . kvalitetni su, ali nista posebno.
Jedan opel sa insifniom im mrsi racune a kamoli velika trojka . toliko

Autor NemanjaBB 27 Sep 2011, 22:56