
Kako piše Tanjug, prodaja "fijata 500" na tržištu SAD ne ispunjava očekivanja. To smatra direktor marketinga udružene kompanije "Fijat-Krajsler" Olivije Fransoa, ali naglašava da problem nije u samom automobilu, nego da se radi o ''pitanju obaveštenosti'' kupaca.
Direktor američko-italijanske kompanije "Fijat-Krajsler" Serđo Markione postavio je cilj prodaje od oko 6.000 automobila svakog meseca na američkom tržištu, ali se posle šest meseci ispostavilo da isporuke ni blizu ne dostižu taj nivo.

Prodavci se žale da na raspolaganju imaju samo jedan model "fijat
500", a "Fijat" je okončao partnerstvo s američkom agencijom
"Impato" u Mičigenu koja je bila mala i loše ekipirana da upravlja
poslovima lansiranja vozila, preneo je "Autonjuz".
Fiat je pripremao obeležavanje uspešno obavljene marketinške kampanje, ali
stvari nisu išle kako je bilo planirano i svečnost je morala da se otkaže,
tvrdi marketinški magazin "Ed ejdž".
Fransoa, glavni marketinški stručnjak i ekspert za komunikacije u
"Krajsleru", koji je već imao pune ruke posla, dobio je zadatak ovog
meseca da nadgleda prodajnu službu i propagandu Fiata.
Ni nedavno angažovanje čuvene Dženifer Lopez nije dalo željne rezultate u
propagandi italijanskog automobila, koja je kritikovana zbog nedovoljne
kreativnosti i loše medijske zastupljenosti.
Prošlog meseca magazin "Ed ejdž" otkrio je da je izvršni direktor "Fijata" za Severnu Ameriku Laura Soave izabrala firmu "Impato" da upravlja kreativnim obavezama i strategijom merketinga.
"Impato" je mala butik agencija u Mičigenu koja nije mogla da zadovolji zahteve i uprava "Fijata" je prekinula saradnju.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Fiat
Oni reklamu treba da počnu tako što će da naprave cvet tako da tučak i prašnici budu fijat, a latice Ferrari, Maserati, Alfa romeo, Lancia, Chrysler, Dodge, Jeep, Abarth...
Da Ameri shvate koliko je jak Fijat i da kažu bez Fijata ove latice bi otpale.
a onda da se cvet pretvori u plod ,,Fiat 500'' , prosto većina Amera nikad nije ni čula za Fijat
@Dejan L
Stvarno odlična ideja za reklamu!!! Pozdravljam! Inače, ne osvaja se (vraća na tržište) samo jednim modelom. FIAT treba uložiti puno da popuni klase, kao što je "razvaljivao" krajem šezdesetih godina (500, 600, 850/limuzina, spider, coupe/, 1100R/familiare, 124 /limuzina, spider, coupe, familiare/125, 130). I tada su sve te silne automobile radili na 3-4 platforme.
@DejanL
Ekstra ideja. Samo moram se sloziti i sa Milanom. Nije dovoljan samo jedan model da bi se uslo na trziste poput Americkog.
@ MIlan
Hvala, čak smo na vežbama iz marketinga imali da osmislimo reklamni spot koji bi gađao u centar, ja sam imao čak 2 ideje.
2. je bila 9 krugova pakla, pa šta sve može da te zadesi kad sedneš u auto, a šta ako kupiš recimo toyotu!
Ali ajde, slobodno dajem bilo kome ove ideje, ne tražim autorska prava za 1. milion! A posle mi je dosta i 5%, šalim se
Nema Carobnjaka. Da nije negde propao sa puntom? Zamislite kada je i on digao ruke od Fiat škloporacije prešao na korejski program.
како не могу да схвате да Американци неће да возе кола која немају бар 4,5 метара.
i ranije sam pricao da nema sanse da prodaju planiranih 50,000 vozila ove godine i ispostavilo se da sam bio u pravu. a sad jos traze smesne izgovore ...
kao prvo, izgovor da je prodaja losa jer kompanija ima samo jedan model je smesna. i na pocetku godine, kada su rekli da planiraju prodati 50,000 vozila ove godine, su znali da imaju samo taj jedan model. znali su da ostali fiati nece stici uskoro i da alfa nece stici barem do pocetka 2012, tako da ne znam sto se sad vade na to da imaju samo jedan model.
kao drugo, i price o reklamiranju su smesne. istina je da na tv-u nema mnogo fiat reklama, ali svaki auto magazin je posvetio mnogo paznje dolasku fiata u ameriku i svako koga auto industrija interesuje makar malo zna za njih. fiat nema nista manje reklamiranja nego recimo glavni konkurent mini (fiat ima i vise) pa mini opet proda vise vozila po daleko vecim cenama.
sta je problem fiata? problem je u njima samim sto nisu uradili domaci sta americki kupac zaista hoce. kod amerikanaca vazi misljenje da je vece uvek bolje i amerikanac nece da plati velike pare za mali auto bez obzira sta on pruzao. imidz i retro dizajn fiata 500 amerikancima bas nista ne znaci niti iko od njih zna da je fiat 500 pre postojao i sta je predstavljao. uz sve to reputacija kompanije je dosta losa jer poslednji put kada se fiat prodavao u americi (sredinom 1980ih) bili su dno dna po kvalitetu. i na kraju fiat je nabio bas agresivnu cenu koja ulazi u auta koja su za 2 klase veca (focus, civic, corolla, cruze, mazda3 ...) od 500. sto je mozda najcrnje od svega je sto je fiat odredio cenu i nece ni da cuje da je imalo smanji. danas u americi svi nude neke popuste ili niske kamate, ali fiat je odredio odredjenu cenu i ocekuje da ce se kupac pojaviti i pristati na to.
znaci imaju losu reputaciju, nabili su ogromne cene i nece da ponude bas nikakve popuste i/ili promocije i oni se posle cude sto su doziveli neuspeh i traze izgovore u nekim glupostima? ne ide to tako ...