
Preuzeto sa : Blic.rs
U pogonu karoserije montirani su novi roboti i počela je proizvodnja
platforme za novi model "Fijatovog" automobila, a od kraja oktobra će
početi da se sklapa kompletna šasija.
- Probna serija od 400 automobila će biti gotova do kraja godine, i posle svih probnih ispitivanja taj automobil će ući u serijsku proizvodnju - rekao je Mlađan Dinkić nakon obilaska fabrike automobila u Kragujevcu.
Predsedniku URS-a je potvrđeno da će novi model Fijatovog automobila biti predstavljen u martu naredne godine na sajmu u Ženevi.
Poslovodstvo kompanije "FAS" upoznalo je Dinkića sa svim građevinskim radovima i novom kotlarnicom, postrojenjem za prečišćavanje otpadnih voda. Do sada je u kragujevačku fabriku uloženo 850 miliona evra, a do kraja godine će premašiti milijardu evra.
Masovna proizvodnja automobila kreće na proleće, a trenutno je na gradilištu FAS oko 2.000 radnika iz cele Srbije.
- Menadžeri "Fijata" su me uverili da će automobil koji će biti predstavljen u Ženevi biti napravljen od 80 odsto delova proizvedenih u Srbiji. To će biti kragujevački automobil, jer se pored postojećih šest dobavlja delova koji grade svoje pogone javile još tri fabrike koje će da proizvode delove za Fijat - izjavio je Dinkić.
Automobil koji će se praviti u Kragujvcu neće biti jeftin, već će prema svom
kvalitetu i karakteristikama dospeti u visoku "B" klasu. Namenjen je
pre svega izvozu na svetsko tržište, a u Srbiji će, kako procenjuje menadžment
Fijata, biti prodato samo jedan odsto proizvodnje.
@Nemanja, FAS=Fabrika Automobila Srbija.Vlasništvo 33:66%Srbija:Fiat. Zastava više ne postoji. Kako samo 1posto prodaje u Srbiji. Par hiljada? Nismo tolika beda ili je taj auto toliko skup. Inače Dinkić danas reče da država ulaže u radove, a Fiat u opremu. Znači zidine su naše, pa i ako ode Fiat možemo da dovedemo drugog. ili Zastava 10.
Evo Dinkića na TV Kragujevac. Kaže novi model koštaće najmanje 15.000€. Iduće godine 50.000 auta, 2013e=130.000, 2014e=200.000. Izvoz miljarda i po.
Znači, "platforma" nije fizički deo vozila, a savremena putnička vozila imaju i "šasiju"?
15.000?
Auuuuu, pa to će da bude skuplje i od Jazz-a i od Roomster-a, od Merive i od većine konkurencije
@Damir, videćeš ga iduće godine. Ne dozvoljavaju ni slikanje platforme, danas je samo jedna kamera puštena u FAS. Kaže Dinarkić plaše se špijunaže.
@Dejan, tako kaže Dinkić, veći auto, modernog dizajna, uz dosta savremene opreme, namenjen kupcima sa dubljim džepom.
min 15 'ijada?!
Predvidjam da ce se prodavati kao "alva" sto se sada prodaje..
Gotovo nista..
Ipak ce ostali "igrati sa Snickers-om"..
Nista dobro ne moze da donese ovo stalno odgpdjavanje prikazivanja modela..
Kada smo ja i Mange objašnjavali šta je to "platforma" ali jok, pametni carobnjak, Dejan L and CO, kažu to je deo kola.
Valjda mislili na patos na koji se nakiva dizajn i šminka :)
Verovatno je u pitanju nova generacija Lancie Muse, koja ce se u Kragujevcu praviti ili zajedno sa novom Fiat Ideom ili samostalno. Nova Idea je vec predstavljena, a njena luksuznija varijanta - Musa ce se pojaviti u Zenevi. To mi je nekako najlogicnije, kad se vec spominje "visoka B klasa".
Prvo su planirali mali auto, pa srednji, jedan model, pa dva, pa opet jedan+Punto, dok ide tražnja. Ovo sa Fiatom sve više liči na neku blic fabriku, gde se modeli i količine mogu menjati preko noći. Zlu ne trebalo, ako sindikati u Italiji počnu štrajk. Početak proizvodnje opet se odlaže do leta, umesto do proleća. Mnogo velika tajna i složen novi model.