
BMW-ovo M odeljenje već duže vreme razmatra ideju razvoja vlastitog vrhunskog supersportiste po uzoru na Mercedes-Benzov i AMG-ov SLS. Međutim, ideja je jedno, a realizacija, odnosno isplativost iste nešto sasvim drugo, otkriva za britanski magazin Autocar šef razvojnog odelenja BMW-a, Albert Biermann.
"Sa inženjerske tačke raspolažemo
znanjem i tehnologijom potrebnom za razvoj takvog modela. U nekoliko navrata smo
otvarali tu temu, ali nikada nismo uspeli da postignemo zadovoljavajuće parametre
u poslovnom planu. Sve što radimo mora donositi novac", rekao je Biermann.
I dok bi BMW-ov odgovor na Mercedesov SLS po svemu sudeći morao da bude
neisplativ projekat, namenjen podizanju ugleda marke, u M odelenju
"guraju" još jednu ideju, Z4 M. Za sada je i ta ideja, međutim, u
istoj situaciji kao i razmatrani supersportista.
Na kraju, Biermann se osvrnuo na trendove uvođenja dizel i hibridnih elektro
pogona u sportske tržišne segmente. Tvrdi da je BMW-ov posao prodati automobile
koji zadovoljavaju emocije i potrebu za zabavom, pritom koristeći tehnologije
koje su trenutno dostupne, pa je nebitno radi li se o električnom pogonu ili
hibridima.
O glasinama da bi u M modele ubrzo mogli da stignu dizel motori rekao je: "Nikada
nećemo reći nikada ako tehnologija kakvu želimo postane dostupna."
Izvor : Autosport.hr
Foto : arhiva Autoblog.rs / BMW
" po uzoru na Mercedes-Benzov i AMG-ov SLS"
Na koga će da se ugledaju,nego na tatu. :)
"Međutim, ideja je jedno, a realizacija sasvim drugo"
Pa kako to kad toma reče da su moćniji od Daimlera. :)
Hahaha.
", ali nikada nismo uspeli da postignemo zadovoljavajuće parametre u poslovnom planu. Sve što radimo mora donositi novac"
BMvW. :) Pravite vi i3,to će vam doneti novac. :)
Ima nešto i u duši. :)
Ali to oni nikad neće saznati.
E sad, neko je moćan da dozvoli sebi supersportiste,neko nije... ;)
I na kraju,srećno sa projetkom,stisnite jednom zube,nije sve u parama ! ;)
U vreme kad je nastajao SLS Daimler korporacija je imala 2,5-3 puta veci profit od BMW grupe. BMW grupa je ove godine prvi put to preokrenula i iz kvartala u kvartal se sve vise odmice. Ja sam vec nekoliko puta napisao da ce se to videti u naredne 3-4 godine. Otprilike onoliko koliko je potrebno da se razvije novi model. BTW. najnovija informacija za sve ljubitelje i "ljubitelje" najboljeg premijum brenda je da je bord direktora i zvanicno dao svetlo za projekat: serija 8, koja ce se praviti u 3 verzije - kupe, kabrio i GranCoupe. Na platformi je produzene nove serije 7 (2015.) i pojavice se oko 6 meseci posle sedmice. Dakle sedmica mart 2015., osmica frankfurt 2015.:)
profit uvek stoji kao motiv.
sls ne donosi profit ali mercedes želi da sa njim poboljša ugled i tako poveća profit, ali nekako mu slabo ide.
ma neka se drže oni traktora, e tu su tate!
Neka se oni drze auta koji im donose ekonomsku korist. Nisu oni za proizvodnju auta poput SLS-a, SLR-a i slicnih
nema z4m niti awd m5 niti touring m5 , to dosta govori kolko su trenutno u stanju nesto napravit.
@PITBULL
Да у менаџменту БМВ-а не размишљају тако како си апострофирао никада не би били најпродаванији планетарни премијум произвођач...јбг...али потпуно се слажем са последњом реченицом!!! Праве толике паре годишње па где иде јаре нек иде и уже...нек пусте мало инжењере нек се размашу па да видимо мало како то индустрија ради! :))) Ал видиш колико тешко то иде код швабурина прорачунатих који немају камионску производњу иза себе! ;))
А што се тиче Тате, како је Дајмлер почео да губи позиције не би ме изненадило да у неко догледно време Тата стварно преузме Мерцедес а Дајмлер да радио оно што најбоље зна...дакле камиони, трактори, комбићи...а ПИТ и екипа коначно добију праву основу за своју Тата визију Мерцедеса... :)))
Počeli su da mešaju babe i žabe, ne sviđa mi se to.
Kažu oni da će BMW-ov SS automobil biti neisplativ proekat i da će služiti samo za postizanje rejtinga firme. Pa i to na neki, indirektan, način donosi profit, nešto slično kao kada platiš snimanje reklame i njeno emitovanje na nekoj TV stanici.
Bolje bi im bilo da naprave Z4 u M izdanju nego što planiraju X1M.
@PITBULL
BMW je, sigurno, sposoban da napravi SS automobil koji bi bio možda bolji, a možda i loši od SLS-a. Uostalom to je nebitno jer bi bile nijanse u pitanju. Problem je, upravo, u novcu.
Upravu si, Mercedes može sebi da dopusti SS automobil jer je u korporaciji sa Dajmlerom i proizvodi dosta raznovrsnih komercijalnih vozila i radnih mnašina koje donose profit. BMW to nema, on proizvodi samo automobile.
Zato ti kažem, nemoj misliti da Mercedes ima bolju tehnologiju za proizvodnju sportskih automobila.
Pa zar svi testovi M vs AMG ne pokazuju ko ima bolju tehnologiju i znanje kad su sportski automobili u pitanju. BMW iako nema ni jedan SS automobil trenutno u ponudi ima mnogo bolji sportski imidz od Mercedesa. Pa oni su pre 10 godina i kupili AMG da bi im pravio sportske automobile i da bi pokusao da se priblizi BMW-u po pitanju sportskog imidza. Kakav god da je BMW, zna se koje su asocijacije pri pomenu te marke, a koje pri pomenu Mercedesa. Da sad ne ponavljam, ima dosta toga u ranijem Gagibinom postu.
@Cvele
ove godine u prva tri kvartala BMW ima malo veci profit od cele Daimler korporacije:), ali kao sto sam rekao to ce se videti tek za koju godinu kroz nove modele:)
@toma
Стиже нова осмица??!
Е имаш част за информацију!! ;)))
Осим е-36 осмица је БМВ који ме је купио како свари стоје, на неко дуже време!!!
Може тај линк да погледам каквим си се убрзањима бавио... :)
@Cvele
U biznisu ne možeš svuda da profitiraš,negde moraš i da "izgoriš". BMW-ovi ljubitelji i kupci zaslužuju da dobiju supersportistu,čak i ako je neprofitabilan ! Neće BMW propasti zbog toga. Pravi ljubitelji BMW-a i automobilizma priželjkuju BMW supersportistu (kao i ja). E a umišljeni direktori BMW-a,opterećenici profitom,kao što je toma,njima to nije bitno. Oni se raduju BMW-ovom profitu iako nemaju ništa od toga. Ja bi više voleo da vidim BMW-ovog supersportistu,a za njihov profit me baš briga,oni nek misle o tome. Ja nemam ništa od toga. Mi vozači imamo samo,ako smo u mogućnosti,da kupimo odredjena kola. I apsolutno me ne zanima da li imaju par miliona više ili manje profita,meni je svejedno. Samo želim što bolja kola na tržištu i što veću konkurenciju ! Što više konkurencije,to bolje ! Nigde nisam video da se neko bavi profitom velikih kompanija,kao toma. Da pregledava finansijske izveštaje,kopa,bunari. Do sad sam sa svim normalnim ljudima diskutovao o samim automobilima. Ali ovde ima i ljubitelja novca-profita,kojima je Mormon bog. Ja više volim da diskutujem sa pravim ljubiteljima automobila,o tome kakav je koji auto,šta ga odlikuje itd. A ove računovodje bi trebale da potraže drugi blog,neki finansijski npr. I džaba im svi pokušaji pljuvanja,zna se ko je i šta je Mercedes. Zna se šta sve pravi,šta sve ima u ponudi,tako da mogu samo da umru od muke. A ja s druge strane,priželjkujem tako nešto da vidim od BMW-a. Jer nisam ljubomoran,opterećen itd. Pozdrav pravim ljubiteljima automobilizma.
@gagiba
mislis ono za M5?
evo:
0-60: 2:07sec
0-90: 3:14sec
0-100: 4:00sec (okruglo:))
0-120: 5:01sec
0-150: 7:04sec
http://hotfile.com/dl/131902661/182f532/m5_ubrzanje.mpg.html
Osim toga, dok je BMW imao SuperSportistu M1, mercedes jos nije znao ni sta je S od Sportista, a o super da ne pricamo... Morali su dvadeset godina kasnije da kupe AMG, plate McLaren-u, itd, itd. Oni sami osim traktora, kombajna, kamiona, i automobila za taksiste i pogrebne sluzbe ne umeju ni da beknu. Mada, slazem se da su izmislili pogon na kalorije. Tu skidam kapu...
Za ovu neznalicu gore. Mercedes otkad je nastao je na trkačkim stazama. Bezbroj pobeda... Uostalom,ime Mercedes upravo potiče sa trkačkih staza,jer se tako zvao tim pod kojim su se takmičili,a kasnije je to ime uzeto za zvanično. Mercedes je napravio brdo kola dok BMW nije još ni postojao. Sportskih,luksuznih itd. Kad su ovi napravili onu komediju "Dixi" koja je u stavri kupljena neka leva firma i licenca,ovi su pravili aždaje ! Pa Mercedes ima dužu tradiciju blindiranja kola nego ovi otkad postoje u automobilizmu ! :)))
Da ne pričam o sportskim modelima. 300SL Gulwing,SLR itd.
Sad imaju SLS,ovi nemaju još uvek. Tako da možeš samo da plačeš.
Ni ne moraju nista od tih ss cuda da izbacuju jedino vatreno navijam za to da ponovo ozive seriju 8 i sto ostali kazu da ubace m motor u z4.
@toma 15:56
Bez uvrede vidim da si fan BMW-a sve je to lepo ali ovo si ga brate lupio ko Maksim po diviziji...
Mislim da je dovoljno reci da je kompanija BMW osnovana 1916-e a Mercedes-Benz 1926-e :))
@ALEKSANDAR BG
Sta si ovime hteo reci? I Tatra je osnovana 1850-e godine pa gde je sad ona a gde su Mercedes i BMW... A i to sto si kazao nije tacno u potpunosti.
Mercedes kao automobil postoji od 1886-e godine a kao IME Mercedes-Benz je od 1926-e godine; nije isto...
Samo da navedem da je 1954-e izašao 300 SL kao najbrži serijski auto tada. :) Šta li su Bavarci tada radili... :D Da ne pominjem one ranije svetske rekorde u brzini. Bmw je počeo nešto da radi tek 70-ih da im lici i da je valjalo nešto. :D
@McLaren and others like him
Ne zanima me sta su bavarci radili tada. Ono sto me najvise zanima je ono sto rade sad, i sta se spremaju da urade u narednim godinama,...
@Toma
''Momcino'' prvi si poceo o istoriji - ''Osim toga, dok je BMW imao SuperSportistu M1, mercedes jos nije znao ni sta je S od Sportista''
Ljudi sta se desava sa poznavaocima auto-industrije na ovom blogu, zar su svi pobegli :(((
Covek opusteno lupi da je Mercedes nastao 1926. godine
Svasta...
@Toma
"Osim toga, dok je BMW imao SuperSportistu M1, mercedes jos nije znao ni sta je S od Sportista, a o super da ne pricamo..."
"history, history, history,..."
Cek, nisam te bas shvatio: ako te ne zanima sta su bavarci radili tada, sto se onda stalno vadis na istoriju? Zalosno Tomice, zalosno. Ti nisi fan BMW-a. Ti si samo rob marketinga;)
@W
ubacim ponekad nesto o istoriji posto vidim da gde se skupljaju ljubitelji mercedesa i marketinga (posto samo oni mogu da poveruju u one reklame tipa: best or nothing, kupite nas molimo vas, necete pogresiti, i sl.) tu je uglavnom prica tipa: bili smo, imali smo, izmislili smo,... Tako da, jebg. ocigledno mi daleka istorija ne ide bas od ruke, a oni koji prate ovaj blog znaju da uvek potenciram recenicu: "Interesuju me sadasnjost i buducnost, jer to su vremena u kojima nameravam da kupim auto".
I jos da resimo zagonetku, zasto je Mercedes kupio pre 12 godina AMG, i sve ce biti jasno!
"osim toga..." - vidi se da je to tek usput, cisto kao uvod u pricu o traktorima i kamionima...:)
@Toma kada ces shvatiti da ne moze svako proizvoditi kamione i autobuse? To mogu samo jake firme. Ustvari, kad bolje razmislim, ti to shvatas ali neces da priznas jer si ''rob'' BMW-a.
O je, bejbi:
http://www.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=597917&d=1319487607
@PITBULL
Na žalost, kako vreme prolazi sve se stvari sve više i veše gledaju kroz novac.
Mada, ja lićno ne mislim da bi BMW izgubio na SS automobilu. Na njebu bu zaradio na indirektan način, (kao što sam već rekao) kao kada platiš snimanje reklame i platiš emitovanje iste na nekoj TV stanici.
Mislim da su to ljudi u BMW-u shvatili i da će napraviti SS automobil. Zapravo, nadam se da je tako.
Uglavnom, BMW je i više nago sposoban da napravi SS automobil. Samo je potrebno da određeni ljudi pokrenu i izbore se za taj proekat.
@Cvele
Slažem se. Ali ponavljam,čak i da je neprofitabilan,BMW može da izdrži supersportistu finansijski,neće propasti. E sad,ako im je isključivo ideja vodilja profit,pa ne mogu na svakom autu da zarade,a ss čini manjinu,to je već onda njihov problem. Onda su ko VW. Ako zaradjuju na svim ostalima,mogu na ovom čak i da izgube,mada ja lično mislim da ne bi bili u gubitku,al to zavisi kolko bi se prodavao. A sigurno da su sposobni da ga naprave,ja nisam rekao da nisu. Već samo,šta se stiskaju,nek se ugledaju na Mercedes. :)
Dakle,čak i da bude neprofitabilan,treba da izadje,zarad BMW fanova,kupaca a i zarad ljubitelja automobilizma. Jer,što više konkurencije,to bolje !
P.S. Jer je superposrtista samo jedan model. Vamo imaju celu gamu gde zaradjuju. Naravno da ne treba da razmišljaju tako za svaki model. Ali ss je ekskluziva,pa čak i da je minus,treba da ga naprave. Valjda su ojačali toliko do sad,da to mogu da izdrže. Slušajući tomu,čovek bi rekao da mogu samo ss kola da proizvode,a oni muke muče oko jednog ss modela.
cemu rasprava kad nema niko nista od toga...
cinjenica je da bmw sef il sta vec (i dizajneri) trenutno rade po meni Los posao.
prvo dizajniraju auta bezveze , sva su ista itd..toma citas li?
dalje nemaju para to je ako ne najveci problem a sef im je debil neki koji nema pojma o istoriji bmw.a i kao brendu u cjelini nerazumije trziste OCITO.
dealje. MB ima puno vise toga za ponudit i mislim da je uvjkek i imao. i 99% ce imat i ubuduce. nekako su kao bolji vw. imaju svega stvarno.
da im je kvaliteta tolko nesto dobra nije ali imaju imidz i reputaciju , ponajvise kod nepismenih i neznalica koji samo znaju za zvjezdu , e ja sam dosta skolovan pa bi i uzeo mercedesa ali bi isto tako ga i zaobiso u dosta segmenata kao i bmw kao i audi. nema savrsenog ni najboljeg...pitbul?! citas li..
moja auta...
SL bilo koji , m3 csl , w124 , audi rs6 , audi q7 , audi rs8 , slr , bmw 850 , bmw z8 , bmw x6 , bmw z4 , bmw m5 e60 , znaci od svega po nesto , gotovo sva ova auta nemaju nekog smisla.
@Hahe 14:26
" e ja sam dosta skolovan"
I pismen kažeš,a to se ne može videti iz tvojih komentara. Imaš previše gramatičkih grešaka ! Dalje,škola nema ama baš nikakve veze sa automobilizmom. Možeš da si genije,matematičar a da pojma nemaš o automobilizmu. Nemoj da pišeš nešto što ne znaš i da napadaš ljude koje uopšte ne poznaješ. Niti znaš šta ko ima,šta je završio,šta vozi itd. Pokazao si ovde više puta,tj skoro u svakom komentaru da si nepismen,praviš gramatičke greške. A predstavljaš se kao da si doktor nauka.
I Audi RS8 ne postoji !