home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Češki proizvođač automobila oborio je rekord u proizvodnji i plasmanu vozila i to sa prodatih 875.000 primeraka, u 2011. godini. Najviše automobila prodato je na stranim tržištima.

U odnosu na 2010. godinu, kada je Škoda prodala 762.600 vozila, to je porast za 15 odsto.

Na tržištima u razvoju kao što je Indija prodaja je povećana čak za 50 odsto a povećan je i plasman na važnim tržištima Kine, Rusije i Nemačke.

U 2011. godini lansirana su dva nova modela, Citigo i Rapid (u Indiji), a 2012. Škoda planira da predstavi još jedan novitet.

Zbog njegove proizvodnje proširuje se pogon u matičnoj fabrici u Mladoj Boleslavi, kazao je portparol Škode Jozef Balaž.

Od kraja 2012. godine, u pogonu u Vrhlabi proizvodiće se menjači za celu grupu Volkswagen, koja je vlasnik Škode od početka 1990-ih.

Češka automobilska industrija, prema procenama ekonomista, može čak i da zaradi na novoj ekonomskoj krizi, kao što je zaradila na onoj od 2008. godine.

Tamošnje fabrike su specijalizovane za manje, štedljive modele kakvi se u teška vremena kupuju više od luksuznijih automobila.

Škoda ima ambicije da do 2018. poveća prodaju na 1,5 miliona automobila godišnje.

Izvor: B92.net, Tanjug.rs

Foto: Škoda


čitanja : 1335



Komentari

Jasno je kao dan:
Skoda unazad nekoliko godina ima ubedljivo najbolji odnos kvaliteta i cene, i to su porodicni kupci naravno prepoznali.
Od Fabije, Yetija ka Superbu jednostavno je nemoguce pronaci dovoljno dobru alternativu kod konkurencije.
Osim mozda kod japanaca koji grcaju u problemima zbog cunamija, opoziva..itd, ali izvadice se oni.

Autor krle 06 Jan 2012, 14:00

@krle
Slažem se u potpunosti ;) Sada će Čaki da vileni :))

Autor Predrag 06 Jan 2012, 16:23

@ Predrag
Simply Clever, naša odluka je SO CLEVER

Autor Dejan L 06 Jan 2012, 17:02

@ Dejan L
Simply Clever je po meni jedan od najboljih slogana za neku automobilsku marku, dok mi se od onog "The Power of Dreams" povraČa.

Autor Predrag 06 Jan 2012, 17:13

@ Predrag
Power of Japanese video games dreams.
Ako ja nemam ukusa, zašto je 2011 godina bila godina koju su obeležile Honda (Acura) propasti zvane THE UGLIEST CAR ON THE WORLD ?
Il' su slušali moje ,,nebuloze'' ili sam ja bio u pravu!

Autor Dejan L 06 Jan 2012, 18:02

Uvek je važilo pravilo da "najgori" najvise napreduju u kriznim vremenima.. :)
Čestitke na rezultatu, ali verujem da pola prodatih Boleslavaca nema klimu, ima samo vozačev vazdušni jastuk i pripremu za radio.. :)))

Neka Vam je nazdravlje Cleveri dok povraćate.. :)

Nema dalje od : The Power of Dreams.. ;)
Slogan i parola za večnost!
;)

Autor Panchev9 06 Jan 2012, 18:55

@ Dejan L
"The Power of Dreams" ne nudi ništa spektakularno u odnosu konkurenciju (osim dugotrajnih motora, što su u poslednje vreme postigli i ostali proizvođači). Zvučna izolacija, antikoroziona zaštita, nedorađenost brojnih detalja, nedostatak prostora (tj. njegova loša iskorišćenost), pojedina rešenja, loša usklađenost motora i menjača i nekvalitet pojedninih elemenata su zabrinjavajući s obzirom na uloženi novac. Ne vredi to te pare.

Autor Predrag 06 Jan 2012, 19:10

e moj dejane, ti kao ljubitelj ovakvih automobila govoris da je americki dizajn 20 godina u zaostatku ...

Autor mile antena 06 Jan 2012, 19:34

Autor Predrag 06 Jan 2012, 19:10

Hvala Ti za ovaj divan smeh koji si mi doneo na Badnje veče.. :)
Jos kad bi saznao da je to samo tvoje mišljenje, a ne činjnično stanje.. :)))

Ali zato "sve to" nudi Boleslavac i to još i presipa.. :)

Autor Panchev9 06 Jan 2012, 19:38

@ mile antena
Odgovorno tvrdim!
@ Predrag
Uzmi samo Hondin dizajn i prtljažik Accorda, prostor za glavu kod Civic-a, menjači jesu loši, ergonomija KATASTROFA, gde beše ono dugme...?
Honda može samo u Americi da nabije cene, a u Evropi zbog bezobraznih cena, ima da je nema

Autor Dejan L 06 Jan 2012, 19:46

@Panchev9
Drago mi je da sam ti svojim komentarom ulepšao veče :))

Svi koji ne vide ono što sam naveo očigledno doslovno poštuju slogan voljene auto kompanije. Lepo je lepe snove sanjati, ali nije loše bar ponekad otvoriti oči i realno sagledati stvarnost.

Još kada bi mogao da mi kažeš šta je toliko smešno i šta nije tačno od toga što sam napisao, bio bih ti vrlo zahvalan ;)

@ Dejan L
Sve sam uzeo u obzir, zato sam ovo gore i napisao ;)

Autor Predrag 06 Jan 2012, 20:08

Predrag
Pa ceo pasus.. :)))
Evo opet sam se nasmejao.. :)
Nikako da shvatiš da je to samo tvoje mišljenje i nista drugo.. Nisu činjenice..

Autor Panchev9 06 Jan 2012, 20:16

@Panchev9

- Zvučna izolacija - nemaju zvučnu izolaciju na pregradnom zidu na strani motora, a ova sa druge strane je jako tanka i sastoji se iz samo 2 sloja,

- antikoroziona zaštita - slike govore više od bezbroj reči (Jazz čija je prednja desna strana udarena, a leva je korodirala. Slikao sam ga svojim telefonom, nije foto-montaža :))):

http://www.dodaj.rs/f/3z/j/2agqDD5A/photo0073.jpg

http://www.dodaj.rs/f/3k/yS/10uhcXTD/photo0074.jpg

http://www.dodaj.rs/f/1Y/8Y/1HxJyB8J/photo0071.jpg

- nedorađenost brojnih detalja - šaljem sliku okvira zadnjih vrata kod Accorda koji se sastoji iz dva dela (deo do donje ivice prozora i deo oko samog prozora. Čak ni Zastava nije imala dvodelne okvire). Zavareni spojevi su uživo vidljivi, a okvir je prelepljen crnim samolepljivim tapetom:

http://www.dodaj.rs/f/3P/Za/8syEJFd/photo0047.jpg

Da li tako treba da izgledaju vrata kod automobila iz D segmenta koji košta preko 20.000 eura?

A na sledećoj slici se vidi propust pri projektovanju redosleda spajanja delova, ili oblika samih delova koji se zavaruju, pa je umesto tačkastog zavarivanja primenjeno zavarivanje CO2 aparatom, što danas nije uobičajeno (prikazan je spoj A stuba i gornjeg podužnog nosača ispod "krila" kod Accord-a). Naravno, korozija je napala i ovaj primerak.

http://www.dodaj.rs/f/2O/BC/2YdegK7S/photo0041.jpg

- nedostatak prostora (tj. njegova loša iskorišćenost) - zadnja klupa i gepek u Accordu dovoljno govore u prilog tome.

- loša usklađenost motora i menjača - Civic 1.4 100 KS u 6-om stepenu prenosa pri 130 km/h radi na 4500 o/min!!! Pri tom troši oko 10/l 100 km.

The Power of Reality ;)

Autor Predrag 06 Jan 2012, 20:56

Predrag
Heheeh..
Pa Ti vise gledas ispod Honde od mene.. I to je napredak..
To oko limarije i spojeva je neka "limarsko tuning varijanta".. Sve sto videh, sija kao jabuka rumena.. :)

Ali voleti Boleslavca, a kritikovati Hondu, ne mogu mnogi.. :)))

E da: priprema za radio.. :)) To je vrh.. To kad procitam, pomislim svasta smesno.. :)

To ni Zastava nije radila.. :) Pa imas li mere sa poredjenjem.. :)))

Autor Panchev9 06 Jan 2012, 21:43

@Panchev9
Onaj komentar u 18:55...Bravo! :)

Autor Orlo 06 Jan 2012, 21:45

Pa ne bi ja poredio Škodu sa Hondom, nije lijepo. Skoda je kao fićo nekad što je bio, a honda mu dođe kao egzotika. Niko auta neće voziti više od 15 godina, a toliko od korozije ni jugo nije crkavao.
Uostalom, da škoda bolje vrijedi i u cijeni bi jača bila. U nje se nemožeš namenjati auspuha, pa ti za 100 hiljada pređenih treba 300 eura za auspuhe, za sonde+toliko, a katalizator kad otkaže.

Autor toni 06 Jan 2012, 22:13

@Panchev9

Sija zato što ne gledaš ispod "plašta".

Radio je za tebe izgleda ključna stvar kod automobila :))
A to što je zvučna izolacija kod Hondi toliko "dobra", pa ti ne vredi nijedan radio, to nema veze, kao ni sve ostalo što sam naveo.

Dok ja Škodu volim zbog realnih kaliteta (posebno u odnosu na cenu), ti Hondu voliš jer si umislio da je najbolja, a ona je daleko od toga.

Da, ni Zastava nije imala vidljive zavarene spojeve na vratima, već je imala jednodelne okvire, zalepljene i tačkasto zavarene. A kod Honde CO2 spojevi samo sevaju :)

I to se zove završna obrada :)))

Autor Predrag 06 Jan 2012, 22:19

@ Panchev
Ako tebi nije dovoljno ono što je Predrag slikao, činjenica da je Lazarevačkoj popadiji crkao menjač na Jazz-u na 5.000km...
Da spada boja sa Accord-a jer je rastvorljiva u vodi (ekološka), da je sra*e u boji sa nadžidžanom i nakinđurenom kabinom i zvučnom izolacijom ravnoj NULI... treba da se zapitaš koliko si srećan u životu

Autor Dejan L 06 Jan 2012, 22:34

@Dejan L
Srećan je pošto ne vozi Hondu, inače ne bi ovako pričao :))

Autor Predrag 06 Jan 2012, 22:42

@ Panchev
Moj najbolji drug Marko je gledao na Discovery kanalu pogone Honde i priču da takav auto ni Nemci ne mogu da naprave, a onda je prodao BMW serije 3 i kupio CR-X, pa Prelude , ali 1991. god, a ti isto veruj emisijama koje snimaju reporteri iz žute štampe.
Ne može da nađe ležaj, a i kad nađe traže mu 9.000
Kuka ko crv, sva je nabubrila. Moj limar ima Accord iz 2002., prtljažnik je trouglast, uzan, zapremina smešna, keder mu spao sa prednjih vrata. Jel to taj kvalitet? Stavio u oglase, neće niko da kupi, misliš da neko uopšte hoće da kupi auto čije je održavanje skupo kao da poseduje najnoviji NASA space shatle? NEĆE. Ne kupuj srcem auto, već mozgom

Autor Dejan L 06 Jan 2012, 22:52

Evo ga famozni gepek:

http://www.netcarshow.com/honda/2009-accord/800x600/wallpaper_35.htm

Koliko su samo vremena potrošili da naprave ovako beskoristan prostor.

Autor Predrag 06 Jan 2012, 23:19

A ovo se dobije kada se "turi" pregrada:

http://www.caradvice.com.au/131480/honda-accord-euro-review/2012-honda-accord-euro-review-7/

Woow :))

Autor Predrag 06 Jan 2012, 23:26

@Dejan L
BMW je tipa, lijepo je ako ga poseduješ, ali nemoj Hondu preterano kuditi. Kad mogu ljudi voziti karton od Fiata, i ovako se obradovati Fiat proizvodnji u Srbiji, e gde bi nam bio kraj da je mesto fiata honda zauzela.
Vidi, ako može u Ameriku Honda ovako proći, ne može to bit karton, ko Fićo, što prpade u Ameriku.

Autor toni 06 Jan 2012, 23:54

@Predrag
@Panchev
@Dejan L
Zelim ja svakom od vas jedan Porse 911,pa da uzivate u zivotu i da ga gazite do maksimuma dugo godina ;))
Da najzad osetite raj,pustite sve ovo :P :))

Autor dusan 07 Jan 2012, 01:01

@ dusan
Hvala! Ja tebi želim 1 Veyrona

Autor Dejan L 07 Jan 2012, 03:43

Skoda je mozda bila "best-buy" dok se nisu pojavili Kia Rio i Hyundai Elantra, oni ih siju samo tako (ulozeno i dobijeno).
Inace kad se pazljivije pogleda Octavia, na primer, spada u NAJSKUPLJE u klasi!
Sto se Fabie tice ona jeste dno ponude, vrlo jeftina ali samo iz jednog razloga, svako ko ima imalo osnove iz ekonomije ce pogoditi razlog iz prve...
Skodin slogan treba da glasi: "Simply sad and cheap"!
Pozdrav svima! :)))

Autor carobnjak 07 Jan 2012, 19:41

Drago mi je da se ovde raja raspisala, ali je pogresila sustinu..
Niko ko gotivi Hondu ne gleda "najbolju korisnost" prtljaznog prostora.. To nije parametar za Hondu.. ;) Iako se i tu napredovalo.
"Mi ne gledamo iza sebe, samo napred".. :)))

Autor Panchev9 07 Jan 2012, 20:42

@Panchev9
zaboravio da dodam da su ti ovdasnji komentari odlicni, ne daj se! :)

P.S. hm, Skoda i Honda, sta li im je zahednicko...?

Autor carobnjak 07 Jan 2012, 20:50

carobnjak
Covek treba da radi stvari koje mu donose zabavu..
Tako i ja gledam "usporedbu" Honda vs Skoda..
Ni velikom Nusicu ne bi palo na pamet, tj. "doslo da lupa o glavu".. :)
E sad ono sto ne valja, je to sto su Skodislavci ozbiljni.. :)

Srecan praznik svima koji slave!

Autor Panchev9 07 Jan 2012, 21:38

@Panchev9
A šta je parametar za Hondu? To što treba da se navrti do 6000 o/min. da bi se izvukle neke performanse? Pa ne voze svi ljudi trke.

@carobnjak
Pričaš bez veze. Motori su im i dalje zastareli (lenji benzinski atmosferci), performanse loše (elastičnost), potrošnja velika (1.4 109 KS), nemaju pocinkovanu limariju, teško se prodaju kao polovnjaci, skupo im je održavanje...

Ljudi se lepe na relativno niske cene i bombastičnu opremu koja je nabacana po paketima bez neke veće logike.

Kome je preči fabrički radio od suštinskog kvaliteta neka izvoli. Meni nije.

Autor Predrag 07 Jan 2012, 21:43

@Panchev9
Hondini inženjeri bi iz mnogih oblasti mogli da slušaju predavanja od "Boleslavaca" (zvučna izolacija, antikoroziona zaštita, prostranost, usklađenost motora i menjača...). Možda bi nakon toga počeli da prave kompletnije automobile.

Honda je mit. Realno je nešto sasvim drugo.

Autor Predrag 07 Jan 2012, 21:48

Predrag
jos pre 2 meseca sam ti zadao domaci da naucis sta znaci "cost/benefit", ali vidim da nisi savladao gradivo...:(
Nisam spominjao motore (ma tu je Skoda neprevazidjena, posebno sa 3 cilindra...) ali kad smo vec kod njih, Riov 1.2 85ks nije zastareo, dizelasi posebno.

P.S. ovoga puta izostadose tvoji argumenti, sto je i za ocekivati...

Autor carobnjak 07 Jan 2012, 21:50

Predrag
ahahaha, pa ti si neprevazidjen!
Treba Honda jos da nauci od Skode i kako se pravi bolid F1! :)))

Autor carobnjak 07 Jan 2012, 21:59

I dalje se nadam da ne citam ovo..
Da Predrag drzi predavanje inzinjerima Honde..
Mama mia.. Pa Bozic zna da bude bas blagodaran.. :)))

Autor Panchev9 07 Jan 2012, 22:03

@carobnjak
Ne može da se poredi sa 1.2 TSI. Nema pocinkovanu limariju. Dovoljno.

Pa naravno da će da bude povoljniji, ali to ne znači da ima bolji odnos uloženo/dobijeno.

Autor Predrag 07 Jan 2012, 22:07

Predrag
ni ne treba da se poredi...

Zar ti stvarno verujes u bajke da jedna takva marka koja napreduje slonovskikm koracima dozvoli sebi da ne poradi na antikorozivnoj zastiti?
Mozda nije pocinkovana ali sigurno ima antikorozivnu zastitu na kriticnim mestima.

Mozda sam ti ovo vec preporucio ali izracunaj mi koliko bi kostala Fabia sa motorom 1.2 TSI 86 ks i svom bezbednosnom i ostalom opremom koju ima bazni Rio...

Autor carobnjak 07 Jan 2012, 22:25

P.S. da te podsetim da je Elantra upravo ponela tu titulu, kako u SAD tako i na Balkanu!
A Skoda se i ne pominje, mozda kad se seti da predstavi nove modele...

Autor carobnjak 07 Jan 2012, 22:27

@Panchev9
Nakon moje posete ako bi poslušali moje savete, sigurno bi pravili kompletnije automobile. Ovako će i dalje da štancuju nedovršenu konfekciju na 4 točka sa reskim zvukom dvotočkaša :))

Autor Predrag 07 Jan 2012, 22:39